Mijn vriend en ik vertrekken eind maart naar Ecuador. Graag willen we daar voor minimaal 3 maanden een huis huren en spaanse les volgen.
Heeft iemand tips voor een goede taalschool? Natuurlijk zijn er genoeg te vinden via internet, maar ik hoor graag ervaringen. Persoonlijk vind ik het leuker om bij een lokale, kleinschalige school les te krijgen, dan een iets te commerciele, ietwat ver-amerikaniseerde school. Als je begrijpt wat ik bedoel…
En heeft iemand een idee hoe we aan goede woonruimte kunnen komen? Dan gaat het ons vooral ook om een betrouwbare verhuurder met een (rechtsgeldig) contract. We hebben ondertussen één site gevonden waar appartementen te huur worden aangeboden, maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.
Hoi Audrey,
Wat top dat jullie 3 maanden gaan. Cuenca is erg mooi. Ik kan je helaas geen antwoord geven uit eigen ervaring. Maar ik zou wel bij een vriendin daar kunnen checken, ze is Ecuadoriaanse, maar wel redelijk internationaal ingesteld en misschien kent ze mensen die er wel ervaring mee hebben.
Ik hoor graag van je of je wilt dat ik informatie bij haar vraag.
Dank voor je snelle reactie! En ja… ik zou het heel fijn vinden als je jouw vriendin om tips vraagt. Omdat wij nog onbekend zijn met Ecuador en de taal, zal het voor ons in het begin lastig zijn om in te schatten of dingen die gezegd/beloofd worden, ook daadwerkelijk kloppen. Dus we zijn op zoek naar betrouwbare organisaties/contacten.
Ga ik nu een berichtje aan haar sturen, ze zit regelmatig op Facebook, dus ik verwacht snel een antwoord van haar over beide vragen, hoop dat ze mensen kent die hier bekend mee zijn.
Begin april vertrek ik naar Ecuador voor een jaar en ga zeker zo af en toe naar Cuenca toe. Ben redelijk bekend met het land, dus als er vragen zijn vuur maar los.
Je hoort van me!