Ben hard aan het sparen en wil dit jaar nog eind september of begin oktober voor 2 maanden naar Ecuador te vertrekken. (mocht dat niet lukken, dan januari/februari 09)
In eerste instantie was ik hard aan het plannen, reisroutes aan het uitstippelen, spaanse taalscholen benaderen, vrijwilligersprojecten uitchecken…en ga zo door.
Nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het idee heb dat ik beter de eerste paar dagen in Ecuador kan plannen (slaapplaats oa om te acclimatiseren) en van daar uit alles kan gaan inrichten. Me laten overwelmen door het land en de mensen en me daardoor laten meeslepen.
Ben op zoek naar een totale onderdompeling in het Ecuadoriaanse leven en dan alle verschillende aspecten: regenwoud, hooglanden, kust, gastgezin, appartement, hostel, arm, rijk, middenstand etc.
Een aantal dingen staan wel al “vast” maar nog niet concreet…
zo wil ik sowieso:
ca. 4 weken spaanse les volgen (ben hier nu al elke dag 2 uur mee bezig :))
tijdens die 4 weken of erna vrijwilligerswerk uitvoeren
stukje reizen
gevangenis(sen) bezoeken
niet te veel geld uitgeven
Is er iemand die hiermee ervaring heeft en alles pas na aankomst in Ecuador heeft geregeld? Zo ja, heb jij wellicht wat “wegwijzers” voor me, hoe ik dit het beste kan aanpakken? Mss nog tips? In ieder geval bedankt voor de aandacht en evt info
Ennnn…zijn er misschien mensen die ook in die periode naar Ecuador gaan of er al zijn/wonen?
ik zit nu in Ecuador voor een maand of 3…waarschijnlijk 5…hihi
Ik heb een goede en leuke spaanse school in Quito die ook heel veel vrijwilligerswerk projecten hebben. Het is een deels nederlands bedrijf. Kijk eens op hun website
Je kunt je spaanse lessen pas regelen wanneer je hier bent maar ook gewoon vooraf. Maakt niet zo veel verschil. Ik ken nu een paar scholen en veel grote verschillen zitten er niet in. Behalve hoe mooi het gebouw is enzo
Ik ben erg tevreden over Ecole Idiomas.
Ik kan je wel aanraden om bij een gastgezin te verblijven wanneer je Spaans studeert. Ten eerste om de ervaring en het ecuador gevoel maar ook omdat je anders buiten school nauwelijks je net geleerde spaans oefent.
Wanneer je bij een gastgezin wilt verblijven in de buurt van de school dan is het wel handig om van te voren te boeken.
Een gastgezin verder verwijdert van de scholen ( die allemaal in de toeristenwijk Mariscal liggen) geeft je wel meer het echte Ecuador gevoel maar heeft als nadeel dat je ver verwijdert zit van alle plekken waar je regelmatig moet zijn.
Helaas is Quito niet superveilig dus ´s avonds moet je voor iedere meter een taxi nemen en dat tikt financieel flink aan wanneer je ver van het centrum woont.
Wat betreft vrijwilligerswerk projecten:
Ecole moedigt studenten aan om een combinatie te doen. 4 weken les en daarna 4 weken project. Oas mogelijkheden op de Galapagos eilanden!!
ik zelf vind de bedragen die je betaalt voor de projecten heel acceptabel. Wanneer je een project in Quito doet betaal je…geloof ik… maar 150 dollar per maand en dit dekt de kosten van je verblijf en eten…geloof ik.
gevangenis bezoeken kan ook. ik ga as zondag naar de vrouwengevangenis hier in Quito.
En reizen is geen probleem. Vanuit Quito zijn ook veel dingen te doen in een weekendje.
Ik ben hier nu 6 weken en heb het erg druk met studeren en bergen leuke dingen doen.