Ecuador Juni-aug. 2004: Wie Gaat Ook?

Hola!

Mijn naam is Sanne, ik ben 26 jaar en ik heb net besloten om eind juni voor 6 tot 8 weken naar Ecuador te gaan via de stichting “Kinderen van Ecuador”. Mijn plannen zijn: Spaans leren, vrijwilligerswerk doen en tussendoor en eventueel ook aan het eind van mijn vakantie zoveel mogelijk zien en ervaren. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met mensen die ook naar Ecuador gaan met ongeveer dezelfde plannen. Misschien kunnen we informatie uitwisselen en/of eventueel (gedeeltelijk) samen gaan?

Groetjes van Sanne

ha Sanna,

Leuk je plannen te lezen! Ik heb namelijk dezelfde plannen!! Dus ben erg benieuwd hoever je bent…
Ik wil graag voor een aantal maanden naar zuidamerica met dezelfe doeleinden…spaans leren, vrijwilligerswerk en veel zien en beleven!
Laat even wat van je horen!

Groetjes susan

Hallo Susan!

Inmiddels ben ik weer heel wat stappen verder: maandag 21 juni vertrek ik voor 9 weken. Mijn planning ligt voor een gedeelte vrij vast, maar voor een deel ook nog helemaal niet. Ik ga eerst 2 weken bij een gastgezin wonen om de taal zo goed mogelijk te leren, daarna zit ik vier weken in een appartement. Verspreid over ongeveer 1 maand krijg ik 80 uur Spaanse les en zodra mijn Spaans goed genoeg is, wil ik aan de slag met vrijwilligerswerk. Wat ik precies ga doen, weet ik nog niet, omdat het project dat ik bedacht had, is stopgezet. Daarom krijg ik de gelegenheid om ter plekke te bekijken wat voor projecten er zijn en wat ik leuk vind om te doen. In elk geval wordt het iets met kinderen, liefst in de recreatieve sfeer.

In de weken dat ik de taal leer en vrijwilligerswerk doe, heb ik ook de ruimte om dingen te gaan doen. Dan denk ik bijvoorbeeld aan uitstapjes van 1 of enkele dagen naar de evenaar, een markt, dorpjes rondom Quito, een vulkaan en dergelijke.

De laatste drie weken van mijn vakantie, dat zijn de eerste drie weken van augustus, wil ik door het land trekken, het liefst geheel of gedeeltelijk met een reisgenoot. Veel dingen lijken me leuk, zoals een trekking/wandeltocht door het amazonegebied, het strand of andere steden.

Maar wat zijn jouw plannen precies? Heb je al het een en ander georganiseerd qua reis, vrijwilligerswerk en/of cursus Spaans? In welke periode zit je in Ecuador en wil je ook nog een tijdje rondreizen?
Het lijkt me leuk om wat van je te horen,

groetjes van Sanne

Mijn reis gaat vanaf 1 augustus ook naar Ecuador, mijn vriendin werkt daar (10 maanden) met straatkinderen en ik ga haar opzoeken. Eerst gaan we ecuador verkennen en daarna de grens over naar Peru om dat land te bezichtigen!