Talenschool Ecuador

Beste allemaal!

In mei start ik mijn reis in Ecuador. Ik vlieg naar Quito en wil beginnen met een talencursus (zo lang als nodig is, ik spreek nog geen Spaans). Zelf houd ik meer van de kleinere plaatsen, waar ik het echte lokale leven kan zien en meemaken. Ik wil namelijk ook veel over en van de inheemse bevolking leren. Ik heb een talenschooltje in Otavalo gevonden, wat ik hier over lees spreekt mij dit veel meer aan dan lessen volgen in de grotere steden (als Quito, Banos of Cuenca) Het schijnt enkel op zaterdag toeristisch te zijn door de markt, maar door de weeks schijnt het wel mee te vallen. Ook is er genoeg te doen in de omgeving.
Mijn vraag is, is dit een geschikte plek (gezien mijn voorkeuren) om bij.v een maand Spaans te leren? Kan ik hier veilig alleen over straat (overdag)? Aangezien er waarschijnlijk minder mogelijkheden zijn om aan te sluiten bij groepjes toeristen?
Misschien is er nog wel een dergelijke plek die ik nog niet gevonden heb, maar waar jullie van weten om een talencursus, gezien mijn voorkeuren, te starten?
Ik hoor het graag!!

Ook heb ik nog een vraag of het alleen reizen als vrouw. Ik heb alle fora afgelezen en begrijp dat het soms lastig kan zijn om overdag te reizen, met name de langere routes, dat sommige hiervan enkel met nachtbussen te bereizen zijn? Klopt dit of valt dit in de praktijk wel mee? En zijn er dan voor de langere afstanden bepaalde bussen aan te bevelen die veiliger zijn (ik doel op de kans op overvallen minimaliseren)

Heel erg bedankt! :slight_smile:

Groetjes Sophia

Hoi! Ecuador, ama la vida! Geweldig land :slight_smile: Ik ben ook begonnen met spaanse les in Ecuador. Zelf ben ik begonnen in Montanita maar gezien je voorkeuren zal deze toeristische plaats jou niet zo trekken… Wél heb je aan de kust nog meer mooie en minder toeristische plekken om spaans te leren. Manta, bijvoorbeeld. Leuk om dat te combineren met surfen bijvoorbeeld. Mocht je dat leuk vinden. Ik ben ook naar Otavalo geweest voor de markt en absoluut genoten.
Ik ben uiteindelijk 2 maanden in Ecuador gebleven omdat ik het zo naar mijn zin had daar!!
Ook ik was als vrouw alleen maar het voelde nooit onveilig. Maar ga in bijvoorbeeld Quito niet alleen over straat savonds! Bussen van Cruz del Sur zijn heel erg goed en die kun je gerust ook snachts nemen! Kijk van te voren op hoeveel plekken ze stoppen, dan is er ook minder kans op overvallen. De wat duurdere busmaatschappijen kan je dus prima nemen, ook 's nachts! Heel veel plezier in Ecuador.

Dank je wel voor je reactie en tips!:slight_smile: ik heb besloten sowieso te gaan starten in otavalo maar wellicht dat ik een vervolg cursus in een kustplaatsje ga volgen:)

Trouwens Cruz del Sur rijd in Peru en alleen tussen de grote steden, sorry! Kijk in Ecuador naar het aantal stops en de prijs. Een hogere prijs betekend sowieso een betere bus :slight_smile: