ik wil in jan 09 een talenreis maken naar Quito. Nu twijfel ik erg of je beter hier of daar verblijf en school kunt regelen, budgettair gezien en ook welke kwaliteit je kunt verwachten.
Ticket heb ik en spreek ook al redelijk spaans dus ben op zoek naar een goede school met verschillende niveaus. ik heb via study travel al info gehad, maar 5 weken (inclusief 3 weken op wisselende lokaties in Ecuador) komt neer op ruim 2000 euro excl ticket, moet goedkoper kunnen lijkt me… Iemand any tips?
Alvast hartelijk dank.
Mijn advies is om via internet direct bij een talenschool in Quito te boeken, dan kun je ook verblijf bij regelen en ben je veel minder kwijt dan 2000 euro. Of naar Quito te gaan en vanuit daar iets ter plekke te regelen. Er zijn meerdere goede talenscholen, probeer even terug te bladeren hier op het Ecuador forum, deze vraag is namelijk vaker gesteld. Volgens mij had o.a. “bolletjeom” goede tips en zo waren er nog een paar.
Ik ben zeer zeer zeer tevreden over mijn tijd en mijn lessen bij Ecole Idiomas y Viajes in Quito.
Het is een deels nederland bedrijf dus je kunt eventueel met al je vragen ook in het nederlands terecht. De lessen worden aangepast aan je niveau. Heel soms is het niet mogelijk om in een groepsles in te stromen als je niveau niet overeenkomt met die van de studenten op dat moment.
Het is een hele leuke school, in een mooi pand, goede docenten en goede locatie. Met lekker weer kan je ook buiten zitten!
Het is geen hele grote school. als ik moet schatten…in het laagseizoen hadden ze gemiddeld zo’n 30 leerlingen en in het hoogseizoen 60 ofzo
bekijk de site eens en stuur ze eens een mailtje. Van te voren boeken is geen noodzaak. Maar wel handig als je wilt dat ze een gastgezin voor je regelen of als je in hun studentenhuis wilt verblijven
Kijk ook eens op de site van de Yanapuma Foundation, ze hebben een taalschool, bemiddelen in plekken voor vrijwilligers en organiseren trips met taalles. Ik heb 4 weken door Ecuador gereisd en op verschillende plekken met Yanapuma taalles gehad en het is mij erg goed bevallen.
Heb ook ervaring met Ecole. Erg goed te doen. Kun je er ook nog voor kiezen om in het studentenhuis te verblijven (vaak Nederlandse studenten, dus je Spaans zal er daardoor niet echt beter van worden ). Maar ecole is een prima school !
Wil niet nog meer reclame maken, maar Ecole is een erg goeie school op een erg leuke en gezellige locatie met een zaakje waar je echt heeerlijke broodjes en tostada’s kunt halen. Ik heb er groepslessen en prive les genomen. Beide goed. Plus dat je kunt kiezen voor een hostal, studentenhuis of gastgezin. Hoewel een gastgezin mij erg goed klonk, met name voor het spaans ben ik echter na 3 weken toch naar een hostal verhuisd. Kom je gelijk weer andere reizegers tegen. Voordeel van de school is ook dat ze tripjes en uitstapjes voor je kunnen regelen. Echter, ik heb scholen gezien waar je voor 4/5 dollar per uur spaans kon nemen, en dan was ecole met 7? wel iets meer maar wel met goeie kwaliteit en een hoop gezelligheid!
Ik kan talenschool Vida Verde in Quito aanraden, vanwege onder meer de gezellige sfeer en de goede docenten. Buiten de lessen worden daarbij verschillende activiteiten georganiseerd, zoals kookworkshops, salsa dansen, het bezoeken van musea en rafting trips door de jungle.
Men biedt er bovendien de mogelijkheid om bij gastgezinnen te verblijven, wat een mooie ervaring schijnt te zijn en natuurlijk erg goed is voor je Spaans. Zelf heb ik na de eerste week in een hostel voor een kamer in hun studentenhuis gekozen, waardoor je al snel wat andere studenten leert kennen.
Een deel van de inkomsten besteed men aan sociale projecten in de regio, wat ik zeker in een land als Ecuador erg goed vind. Nou goed check hun website maar gewoon effe, op http://www.vidaverde.com staat zo´n beetje alle informatie wel.
O ja ze geven er ook online les, waarbij een gratis proefles dacht ik geen probleem is. Ik zou zeggen mail Vida Verde effe (hun e-mailadres staat ongetwijfeld op hun website) en begin alvast wat Spaans te leren!