Ik heb goede reacties gehoord over Beraca (Beraca.net) en heb zelf hier ook geboekt. Aangezien ik nog moet vertrekken (15 nov.) kan ik je nog geen ervaringen uit eerste hand meedelen.
Sinds lange tijd kom ik weer op dit forum, en ik reageer graag even op je vraag.
Zelf heb ik ruim 7 maanden door Z-A gereisd ruim 2 jaar geleden. Mijn startpunt was Quito, Ecuador, en ook ik ben daar begonnen met Spaanse les.
Colonial Spanish School is echt een fantastische talenschool, vind ik. Het is centraal gelegen (tussen de oude en nieuwe stad), erg goedkoop, goede en betrokken docenten etc.
Het wordt geleid door Diego, die ontzettend betrokken is bij het wel en wee van zijn studenten en de minder bedeelden in zijn stad (hij runt bijvoorbeeld ook een soort peuteropvang voor kinderen van mensen die door omstandigheden niet in staat zijn hun kinderen een normale jeugd te geven). Ieder weekend plant hij een ontzettend leuke trip met ‘zijn’ studenten (als ze willen) naar bijvoorbeeld de Cotopaxi (vulkaan), Mitad del Mundo (evenaar) of Mindo (prachtig cloudforest). Zelf heb ik ook een keer bij hem en zijn vrouw thuis gegeten.
Kortom: een ontzettend sympathieke, en misschien ietwat minder professionelere, talenschool, die al jaren tevreden ‘klanten’ aflevert. Ook kan onderdak bij een familie of zo worden geregeld.
Succes met je keuze (overigens gaat een gedeelte van het lesgeld van deze talenschool ook naar hun eigen ‘kinderopvang’, een extra reden om deze school te kiezen dus!).
Wij zijn mometeel in Quito en je word hier echt doodgegooid met spaanse scholen. Mijn advies in niet vooraf te boeken er is echt zoveel keus! Uiteraard wel slim om vooraf e.e.a. te informeren en prijzen te vergelijken. Hier gewoon op de bonnefooi naar toe komen is geen probleem dan kan je ook wat scholen binnenlopen en kijken of de ´vibe´ je bevalt!
@ Klaas: Toch vind ik het wel fijn om al een plekje te hebben daar. Ik reis immers alleen, en ben nog nooit buiten Europa geweest… Dus ik regel mijn lessen toch liever al in Nederland. Leuke site trouwens!
Colonial Spanish School lijkt me wel wat :). Meer reacties zijn altijd welkom!
Ik zou inderdaad in eerste instantie aanraden om ter plekke een talenschool te regelen! Er is in Quito op vrijwel elke straathoek wel een school te vinden waar je zo binnen kunt stappen. Het scheelt je vaak een hoop geld.
Als ke het toch vanuit Nederland al wil regelen heb ik nog een tip voor een talenschool in Quito waar ik hele positieve ervaringen mee heb: er wordt je niet alleen de taal maar ook veel over de cultuur en de bevolking, tradities etc. geleerd. Verder worden er vanuit de school veel sociale activiteiten georganiseerd, en kan men je ook helpen bij het vinden van bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Het betreft de Academia Latinoamericana de Espagnol. Het adres in Quito kan ik nog wel ergens voor je opzoeken als je dat wil. Ik weet trouwens dat er ook een vestiging van de school is in Cusco, Peru.
Volgens mij kan je ook meer informatie vinden op www.latinoschools.com.
Ik vertrek in februari naar Ecuador, waar ik ook 3 weken spaans wil leren. Zijn 20 lesuren in de week zeker genoeg of is 30 ook nog goed te doen? Ik wilde graag 30 uur in de week les gaan volgen, aangezien 3 weken niet zo lang is en ik het zo veel mogelijk uit wilde halen, maar nu sprak ik net iemand die zei dat 20 uur al best heftig is aangezien je verder ook de hele dag spaans praat.
ik ben erg enthusiast over Ecole Idiomas. Spaanse school (en reisburo) in Quito. goed gelegen in de wijk mariscal. Ze regelen een gastgezin voor je als je wilt of een kamer in het studentenhuis. Groot voordeel is dat het gerund wordt door Nederlanders dus je kunt voordat je perfect Spaans spreekt al je vragen in je eigen taal kwijt.
Ze hebben ook veel leuke extra’s en weekend tripjes. En je kunt ook een week les krijgen in de jungle!
De afgelopen weken heb ik bij talenschool Vida Verde in Quito Spaanse les gehad, wat me erg goed bevallen is. De sfeer is er geweldig, de enthousiaste docenten zijn zeer capabel en de lesstof wordt zowaar na een paar dagen al interessant. Er worden daarbij verschillende activiteiten buiten de lessen georganiseerd (onder meer salsa dansen, kookworkshops, het bezoeken van musea en rafting trips door de jungle), waardoor je ook op die manier meer over het land en de cultuur leert kennen.
Daarnaast biedt Vida Verde de mogelijkheid om bij gastgezinnen te verblijven, wat een mooie ervaring schijnt te zijn en natuurlijk erg goed is voor je Spaans. Zelf heb ik na de eerste week in een hostel besloten om een kamer in hun studentenhuis te huren, ook een prima optie. Je leert zo meteen al enkele andere studenten en tijdelijk in Quito werkende reizigers goed want voor langere tijd kennen, wat in het hostel toch niet echt het geval was.
Wat betreft de kosten is Vida Verde misschien niet de allergoedkoopste, maar nuttige lessen en een mooie tijd kun je er zeker verwachten. Daarbij wordt een deel van de inkomsten besteed aan sociale projecten in het land, wat ik die paar euro extra zeker waard vond. Nou goed ik zou gewoon eens op http://www.vidaverde.com kijken, daar staat veel meer informatie.
@ Nikki:
Ik zou toch voor 20 uur per week gaan, want je hoort de rest van de dag inderdaad toch al de hele tijd Spaans om je heen. Er waren hier echter studenten die wel elke dag 6 uur les hadden, dus het kan zeker.
Succes met kiezen en alvast een mooie tijd in Ecuador!
groeten Rick
O ja er worden bij Vida Verde ook online lessen gegeven, wellicht een idee om alvast wat Spaans te leren. Een gratis proefles is dacht ik sowieso mogelijk, kun je kijken of je het wat lijkt. Ik zou zeggen mail Vida Verde effe via hun website, dan kunnen ze je er meer over vertellen!
Ik heb mijn taallessen geboekt bij Yanapuma. Ik moet er nog aan beginnen, dus ik heb nog geen ervaringen ermee dus ook geen advies!
Het ligt ook in de wijk Mariscal. Ben erg benieuwd, ik vlieg zaterdag!
Ik heb ook les gehad bij Ecole Idiomas http://www.ecoletravel-ecuador.com/ Goede professionele school midden in het nieuwe centrum. Ze hebben een studentenhuis (erg gezellig) maar verblijven in een gast gezin is een stuk beter voor je spaans (want dan ‘moet’ je wel)! En pik je ook nog iets mee van de ecuadoraanse cultuur.
Daarna kun je vrijwilligerswerk doen/rondreizen met andere studenten/backpackers.
Ik raad niet aan meer dan 20 uur les te nemen, dan krijg je te veel infomatie tot je. Beter gebruik je die 2 uurtjes voor ‘huiswerk’ na 6 uur spaans ben je dood op.
Wij komen 2 oktober in Quito aan en willen graag die maandag (4 oktober) beginnen met Spaanse lessen. We hebben hier twee weken voor uitgetrokken en willen daarna weer verder trekken. Om die reden willen wij dus ook graag meteen die maandag beginnen. De eerste week willen we graag in een gastgezin verblijven. Nu horen wij van iedereen dat het goedkoper is om de talenschool daar te regelen, maar we vinden het moeilijk ons hierbij iets voor te stellen. Om hoeveel goedkoper gaat het hierbij? Wat zijn de verschillen wat betreft kosten wanneer je het hier in NL regelt of daar ter plekke? En is het mogelijk om in eigenlijk 1 dag een talenschool en gastgezin te regelen?
De tweede week willen we graag Spaanse lessen gaan volgen in de jungle. We hebben al een berekening gemaakt van twee talenscholen die ons wel aanspreken, namelijk Ecole Idiomas en Vida Verde. Voor de eerste waren we 665 dollar kwijt (voor twee weken groepslessen waarvan 1 week verblijf in een gastgezin en
Wij hopen dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Oeps, sorry, drukte op een knopje en nu is mijn bericht al geplaatst. Waar was ik gebleven…
We hebben al een berekening gemaakt van twee talenscholen die ons wel aanspreken, namelijk Ecole Idiomas en Vida Verde. Voor de eerste waren we 665 dollar kwijt (voor twee weken groepslessen waarvan 1 week verblijf in een gastgezin en 1 week verblijf in de jungle) en voor de tweede waren we voor een soortgelijk programma 200 dollar meer kwijt. Heeft iemand van jullie iets soortgelijks ondernomen en weet die nog wat hier de kosten van waren? Verdere tips en adviezen zijn ook welkom!
Hoi, helaas geen ervaring zelf met talenscholen in Ecuador, maar ik kan je Ecole aanraden, aardige mensen en goede service. Het is inderdaad zo dat je hier ter plekke veel kunt regelen en binnen een paar dagen aan de slag kunt, maar of je het in een dag kunt doen weet ik niet, veel is er ook dicht op zondags, en dat zou net jullie dag zijn om het eea te regelen volgens mij.
Dus mocht je een beetje haast hebben met de start van de Spaanse lessen is het wel gemakkelijk als je dit al van te voren online hebt geregeld.
Succes!!
Ik heb in 2006 één maand Spaanse (prive)les gevolgd en bij een gastgezin gelogeerd via de stichting kinderen van Ecuador. Ik betaalde hiervoor 300 euro vooraf en 416 (324 euro) dollar ter plekke.
informatie kun je opvragen via de site, Melanie is de oprichtster en erg vriendelijk en behulpzaam.
misschien helpt dit nog iemand die op zoek is naar talenscholen in Ecuador. Ik heb de afgelopen maand lessen bij Ailola Quito gevolgd en vond het echt super leuk! De leraren zijn heel professioneel en ik heb enorm veel geleerd.
Bovendien worden er de hele week gratis activiteiten aangeboden. Ik kan deze school echt aanbevelen!