Talenschool Quito

Hoi,

Begin april vertrek ik richting Zuid-Amerika om een aantal maanden te gaan reizen. Ik wil beginnen met een talencursus in Quito. Vervolgens wil ik doorreizen richting Peru en Bolivia.

Ik was eens benieuwd of er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde talenschool in Quito, want het zijn er zo veel! Daarnaast zou ik het ook leuk vinden om een reactie te krijgen van iemand die in een gastgezin heeft gezeten. Ik zit namelijk nog te twijfelen of ik tijdens mijn verblijf in Quito in een gastgezin wil of gewoon in een hostel.

Voordeel van een gastgezin lijkt me dat het erg goed is voor mijn Spaans (ik spreek namelijk nog geen woord Spaans) en dat je de lokale cultuur echt goed leert kennen. Voordeel van een hostel lijkt me toch wel dat je veel meer vrijheid hebt.
Graag een reactie van mensen die hier ervaring mee hebben.

Groetjes Bart

Er zijn inderdaad veel opties in Quito, en de meeste scholen zijn ook zeer goed! Als je het zeker wilt weten kun je natuurlijk via een reisbureau of reisorganisatie boeken!

http://www.grimweb.info
http://www.reisburobeuk.nl

groetjes,

Patrick

Hallo Bart,

Ik heb medio vorig jaar in Quito Spaanse les gehad bij de Ruminahui Spanish School. De website is : www.rumieducacion.com

Het is een kleinschalige school die naast spaanse les je ook salsa leert (gewoon tijdens of na de pauze ipv werkwoorden oefenen) of je meeneemt Quito in. Ik vond het er erg leuk, prettige sfeer, aardige mensen. Maar ik weet niet hoe het nu met het aantal leerlingen zit en wat aanspraak is natuurlijk wel zo prettig…
Ze kunnen ook een gastgezin regelen, als je daartoe besluit, en je van het vliegveld halen.

Als je nog meer vragen hebt dan mag je me altijd mailen.

Succes en groeten,

ingrid

Hoi Bart,

Het voordeel van een stad als Quito is dat er heel veel keus is in alles, dus ook vast in talenscholen. Ik heb veel reiservaring in Latijns-Amerika maar heb daar geen les gevolgd.

Maar ik kan je een tip geven: waarom ga je er niet heen zonder iets te boeken, en kijk je de eerste dagen rond ? Dan kan je ter plekke een keus maken, nl. de plek waar jij je het prettigste voelt. Dat kan je nl. op internet niet zien, niet voelen !

Bovendien zal het een stuk voordeliger uitvallen, omdat talenscholen via internet altijd hogere prijzen rekenen, zoals de meeste semi-commerciële organisaties.

Sterkte,
Anne

Hoi Bart,

Ik heb twee jaar geleden 4 weken Spaans gevolg en 4 weken vrijwilligerswerk gedaan in Quito.

De school waar ik Spaans heb geleerd heet Dagui’s Spanish Institute, een erg leuke school. De leraren geven één op één Spaanse les en ze doen ook veel extra activiteiten zoals excursies, salsa les en sporten. De prijs is ook heel redelijk!

Ik heb ook via hun een maand in een gastgezin gewoond, wat echt een geweldige ervaring was. Ik zou het je echt aanraden omdat ten eerste je het Spaans sneller onder de knie krijgt en ten tweede omdat je op deze manier ook de cultuur van het land meteen goed leert kennen.

De website van deze organisatie is www.daguisschool.com en voor vragen kan je ze bereiken op daguisschool@wanadoo.nl

Succes Mark

Hai Bart,

waarschijnlijk zit je nu al in Ecuador, maar als je nog niets hebt gevonden, dan kun je altijd even langs Ecole Travel & Idiomas gaan! Hele leuke school midden in de wijk Mariscal in de straat Lizardo Garcia y Juan Leon Mera (vroeger werkten zij samen met Dagui`s, maar sinds januari hebben zij een eigen school).
Zij bieden Spaanse lessen aan, je kunt logeren bij een gastgezin of hostal, en ieder weekend hebben ze verschillende weekendexcursies waar je vrijblijvend aan mee kunt doen. Daarnaast bieden ze ook nog vrijwilligerswerk aan en kun je verschillende tours bij ze boeken.

Ik heb het erg naar mijn zin bij ze gehad. Was toch wel fijn dat ze bijna allemaal Nederlands spreken! Meer info kun je vinden op: www.ecoletravel-ecuador.com.

Groetjes van Linda en veel plezier in Ecuador, het is zo gaaf!