Taalschool In Welk Land?

Hallo mede(-aanstaand-)reizigers,
Ik heb een vraag waarop antwoorden erg subjectief zijn…maar ik heb behoefte aan wat ervaringen van jullie: wie kan me helpen een beeld te vormen bij de vraag of Peru (Cuzco) of Ecuador (Quito) leuker/interessanter/veiliger/i.o.d. is (i.v.m. taalcursus).

Zelf ken ik beide landen niet en het is op zich “maar” voor 4 weken
(daarna wil ik doorreizen naar Chili om daar voor langere tijd te werken) maar wie kent beide landen en kan me zijn/haar indrukken vertellen?
Ook is het leuk als je reageert als jij plannen hebt rond mei voor een vertrek richting Zuid-Amerika!

Bedankt alvast! Ingrid

Hoi Ingrid,
Ik kan je niet aan info helpen over waar je het beste naar school kunt gaan, maar ik vertrek de laatste week van mei naar Quito om daar spaanse les te volgen. De school heb ik nog niet geboekt, maar ik heb via internet al wel verschillende scholen gevonden, ik moet er alleen nog een uitkiezen :slight_smile:
Groetjes,
Liesbeth

Ecuador is veel leuker en veiliger dan Peru. En het plaatsje Baños in Ecuador is leuker, gezelliger en veiliger dan Quito. Er komen vrij veel buitenlanders maar het is niet te druk. Er zitten diverse taalscholen in Baños.

Hoi!
Ik heb spaans geleerd (althans een poging gewaagd…) op een school in Quito (www.ruminahui.com). In en rond Quito is veel te doen, daar kun je je wel een maand vermaken. In Cusco vond ik dit minder, al is het wel een relaxt stadje, en zijn er veel toeristen. Het heeft een klein centrum, en is wat persoonlijker. Banos is inderdaad ook een schattig, toeristenstadje, maar na een week zou ik er uitgekeken zijn denk ik. Maar smaken verschillen natuurlijk!!!
In Lima ben ik maar twee dagen geweest, dus daar kan ik niet veel over vertellen. Het schijnt dat het niet zo’n veilige stad is…
Mijn school had ook een heel leuk gastgezin in de aanbieding, een heel hartelijk echtpaar. Ik heb er een hele leuke tijd gehad!!
Heel veel plezier in ieder geval! Groetjes Paula

Bedankt voor jullie reacties. Het bevestigde me in mijn (vage) idee dat ik Ecuador waarschijnlijk wel interessanter vind dan Peru. Heb nu dus ingezet op Ecuador…!

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen met organisaties die taalcursussen regelen. Welke ervaringen zijn er bij deze en gene met dergelijke (Nederlandse, want daar orienteer ik me eigenlijk op) organisaties? Heeft iemand vanuit ervaring ook vergelijk tussen de ene organisatie en de ander? En is er iets te zeggen over wat handig is: cursusprijzen incl. of excl/ vliegticket?

oeps, de naam van de site van de school die ik heb bezocht in Ecuador is www.rumieducacion.com. Heel makkelijk ZELF te regelen, gewoon kijken op de site!! Gastgezin regelen zij. Als je het zelf regelt, dan scheelt het je een hoop geld. Ze halen je ook af van het vliegveld.
Heel goed geregeld allemaal. Kosten van de lessen per uur $4,-.
Gastgezin was per dag $13,-. Dat vonden we best duur, zeker in vergelijking met b.v. een hostel. Maar er zit natuurlijk wel eten, en veel gezelligheid bij in…
Als je deze school niks vind, kun je altijd nog verder zoeken op internet. Maar ik raad je echt aan om het niet via een organisatie te doen. Wil je meer weten, mail me dan! groetjes Paula

13 dollar per nacht inclusief maaltijden is voor Quito een goeie deal. De hostels waarover gesproken werd: als je enigszins acceptabele hostel neemt, ben je al snel 8-10 USD pd kwijt. Ontbijt, lunch en diner zijn toch al snel meer dan 5 USD pd, of je moet drie maal daags teren op broodjes banaan.

Ik dacht dat er ook wel goedkopere hostels te vinden zijn, maar goed, we klaagden ook niet hoor, het was de 13 dollar meer dan waard!!

Hoi ingrid,

ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik vertrek half mei voor 2 maanden naar Peru. Ik ga eerst een maand naar Cuzco om daar een cursus spaans te volgen en vervolgens ga ik een maand rondreizen.
Ik denk dat beide landen gaaf zijn; Cuzco trok mij het meeste aan.
In ieder geval veel plezier!
groetjes Sanne

Hoi Ingrid,

Grappig om jouw bericht te lezen, want ik zit met dezelfde vraag! :stuck_out_tongue: Ik vertrek in augustus naar Zuid-Amerika en wil ook beginnen met een taalcursus. Ik heb momenteel vakantie (werk in het basisonderwijs) en heb nu wat meer gelegenheid om te lezen over beide landen. Ik wil na de taalcursus voor ongeveer 4 weken vrijwilligerswerk gaan doen. Daarna komt mijn neef uit Nederland en gaan we nog een tijd rondreizen in Midden en Zuid-Amerika.

In Amsterdam zit trouwens een organisatie (NIW4U) waar je heel goed en persoonlijk geholpen wordt bij het plannen van een reis en een taalcursus. Ik lees dat je het ook makkelijk zelf kunt regelen, maar omdat ik mijn reis alleen begin, vind ik het prettig om een contactpersoon te hebben waar ik ten alle tijden terecht kan als ik het bijvoorbeeld niet naar m’n zin heb ik het gastgezin waar ik verblijf.

Als ik het goed begrijp heb jij nu dus definitief gekozen voor Equador. Wat zijn de redenen dat je voor dat land hebt gekozen? En heb je al een taalschool gevonden?

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en plezier in Zuid-Amerika!

groeten, Marleen :lol:

Hoi Ingrid,

Ten eerste wil ik even zeggen dat het echt een fabeltje is dat Ecuador veiliger zou zijn dan Peru. Ik ben zelf ruim 3 maanden in Peru geweest (Spaans in Cusco gedaan) en heb daar niets vervelends meegemaakt.

Ik heb zowel over Peru als over Ecuador vervelende dingen gehoord, daar moet het niet in zitten voor welk land je kiest.

Belangrijk bij je keuze is wat je zoekt: Ecuador is gewoon veel natuur-rijker dan Peru (tenminste, het zuiden van Peru waar Cusco ligt). Als je de reisboeken bekijkt, krijg je een aardige indruk van beide landen.

Ik vond Cusco gewèldig en vind het zeker een aanrader!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! Op mijn website Reis Naar Zuid Amerika kun je meer vinden over mijn reis naar Peru. :slight_smile:

Enjoy!

Liefs,
Caroline

hallo, ik vertrek a.s. vrijdag voor 3 maanden naar guatemala. Ik heb geboekt via nb reizen. 4 wkn spaanse priveles, 8 weken in een gastgezin naar keuze met vp, de retourvlucht en de transfers. dat kostte me 1799.
ik heb al heel wat afgezocht en ik meen dat niw4u goedkoper was maar ik was aan deze tijd gebonden en bij hen kon ik pas september vertrekken.
groetjes :slight_smile:

els