In november wil ik een spaans cursus voor een maand gaan doen in Ecuador. Ik ben eigenlijk aan het twijfelen of het te doen in Quito of in Cuenca. Kan iemand me iets aanbevelen? In weekenden wil ik graag veel dingen ondernemen. Ik weet dat de cursussen ter plekke goed te regelen zijn, maar geldt dit ook voor gastgezinnen? Of is het wat dat betreft toch verstandig om het van te voren te regelen. Erna ga ik naar Peru, maar ik wil ook naar de Galapagos eilanden. Weet iemand of dit goedkoper is te regelen vanuit ecuador of peru?
Zit nu in Cuenca, je kunt hier goed bij gezinnen terecht en lessen volgen. Cuenca is idd leuker en mooier dan Quito. Maar idd, Galapagos weer makkelijker vanuit Quito te regelen.
Vanuit Cuenca kun je ook veel ondernemen, bv. Ingapirca en Cajas, verder veel leuke dorpjes in de buurt enzo.
Hoi,
Zit inmiddels in Riobamba, maar heel dicht bij het hostal waar ik zat (Cafecito), om de hoek zag ik op een huisje een houten bord hangen van een fundacion, weet niet hoe het heet. Maar er stond heel netjes ingegraveerd dat ze spaanse lessen regelden en homestays. Het viel me op omdat het er aantrekkelijk en netjes uitzag. Helaas kan ik je niet vertellen wat de kosten zijn. Maar ik zou zeker gewoon alles in Ecuador regelen, ben je al die extra administratiekosten in NLD niet kwijt.
ik heb zelf een talencursus gedaan in Quito, via de Academia Latinoamerica. Die regelden meteen een gastgezin voor je. Uitstapjes naar de Cotapaxi, La mitad del Mundo of Otavalo zijn goed te doen vanuit de hoofdstad. Wat ook goed beviel was dat je 1 leraar per leerling hebt, dus het spaans leren ging erg snel. Met een gastgezin heb je het voordeel dat je het spaans meteen kunt (en moet) oefenen, en op “school” leer je meteen studiegenoten uit de hele wereld kennen om mee op stap te gaan. Ik heb een hele leuk tijd gehad! :zon02:
Met talenschool Vida Verde in Quito heb ik erg goede ervaringen: leuke docenten, waardevolle lessen en een prima sfeer. Daarbij kunnen ze je verblijf (homestay, studentenhuis, hostel of hotel) regelen en zijn er elke week vele activiteiten (workshops salsa dansen en Ecuadoriaans koken, rafting en hiking trips door de jungle/bergen, het bezoeken van musea, etc).
Je kunt er alvast via Skype wat online lessen volgen, waarbij de eerste geloof ik sowieso gratis is (soort van introductieles). Ik heb trouwens vooral voor Vida Verde gekozen, omdat ze een deel van de inkomsten doneren aan sociale en duurzame projecten in het land. Op hun website http://www.vidaverde.com vind je er meer over.
Succes met kiezen en alvast een mooie tijd in Ecuador, maar dat gaat zeker goedkomen
saludos de Rick
beetje laat, maar ik wil graag ook nog even mijn ervaringen met jullie delen.
Ik heb zelf lessen bij Ailola Quito gevolgd. Ook een heel leuke school met ervaren leraren die weten hoe ze de lessen interessant kunnen maken en je tegelijk echt wat leren.
De medewerkers in het kantoor zijn ook heel aardig en helpen je zelfs met je reisschema.
Bovendien kun je met Ailola niet alleen in Quito lessen volgen, maar ook in andere leuke plekken in Ecuador, bijv. in Otavalo, in het Amazoneregenwoud en op de Galapagoseilanden. Hele leuke programma´s!
Verblijven bij een gastgezin is trouwens ook mogelijk. Heb ik zelf gedaan en het was echt leuk om mijn Spaans toe te passen.