Beste forumbezoekers,
Met veel plezier ben ik me aan het orienteren op mijn reis door Bolivia, Peru en Equador (juli/aug).
Ik heb enkele vragen en ben benieuwd naar jullie antwoorden!
-
Raden jullie aan/af om van noord naar zuid (Equador-Peru-Bolivia) of juist van zuid naar noord (Equador-Peru-Bolivia) te reizen, om wat voor reden ook? Ik denk aan: klimaat of aangeboden transport/tours…?
-
Wat moet absoluut meegenomen worden? Slaapzak? Klamboe? Bergschoenen?
-
Iemand goede ervaringen met een talenschool voor cursus Spaans voor 1/2/3 weken in Quito (Ecuador)? Ik had al een gevorderden-niveau spaans, maar dat is wel beetje weggezakt…
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Mara
Hi Mara. wat een mooie reis in het zicht!
Wij hebben alleen door ecuador gereisd, 4 weken. In Quito kennis gemaakt met de NL medewerkers van http://www.ecoletravel-ecuador.com , een reisbureau
een NL vriendin van ons in Quito kende hun. Nou meen ik me te herinneren dat ze daar ook een cursus Spaans had gevolgd waar ze tevreden over hun was. Ik zie op hun site een link naar http://www.ecoleidiomas.com/ Dutch owned staat op de site, dus misschien was dat de school. Wij hebben overigens via het bureau een trip geboekt naar de Galapagos. Ze hielden de aanbiedingen inde gaten en net toen er wat voorbij kwam zaten we in de buurt van Guayaquil en konden we zo op t vliegtuig stappen. ONtzettend goed geholpen door ze!
Hoi Mara,
Samen met een vriendin heb ik eind 2010 dezelfde reis gemaakt, in drie maanden. Wij zijn begonnen in Quito en inderdaad van noord naar zuid gegaan. De lessen hebben we gevolgd bij Vida Verde, waarbij we 1 week Spaans hadden op school en woonden in een gastgezin en 1 week les kregen in de jungle! Dat was echt een topervaring!! Wij hadden met z’n tweetjes les en ik vond het echt een fijne school. Ik geloof dat veel talenscholen naast de Spaanse lessen activiteiten erbij organiseren, net als de mogelijkheid om een deel van de lessen op een leuke plek te volgen.
Over wat je mee moet nemen: Ik had geen slaapzak mee en ik heb hem ook niet gemist. Ik had wel zo’n dunne lakenzak, voor het geval je onder zo’n twijfelachtig dekentje terecht komt… Ik heb in Cusco een slaapzak gehuurd voor de Incatrail, makkelijk te regelen!
Succes met de keuzes! De voorpret is minstens zo leuk…