Met veel plezier ben ik me aan het orienteren op mijn reis door Bolivia, Peru en Equador (juli/aug).
Ik heb enkele vragen en ben benieuwd naar jullie antwoorden!
Raden jullie aan/af om van noord naar zuid (Equador-Peru-Bolivia) of juist van zuid naar noord (Equador-Peru-Bolivia) te reizen, om wat voor reden ook? Ik denk aan: klimaat of aangeboden transport/tours…?
Wel of niet meenemen: goede slaapzak (wordt waar nodig verhuurd, of beter eigen meebrengen?), klamboe (voor de malariagebieden, of hangt dat wel in hostels?)
Iemand goede ervaringen met een talenschool voor cursus Spaans voor 1/2/3 weken in Quito (Equador)? Ik had al een gevorderden-niveau spaans, maar dat is wel beetje weggezakt…
1 afhankelijk van klimaat, destijds heb ik het van noord-naar zuid gedaan
2 klamboe neem ik wel zelf mee, slaapzak niet. Op momenten dat je die nodig hebt, kun je die huren.
3 In quito zijn er genoeg (zelf geen ervaring)
Hallo Mara.
Ik ben Miluska uit Peru, ik woon in Amsterdam, laat je me weten wat soort informatie over Peru wil je hebben ,ik werte in Toerisme en ik kan je helpen erover.
Ik hoor van je.
Met vriendelijke groet
Miluska
Op livemocha.com ben ik mijn spaans beter aan het leren. Het werkt erg goedd! en je kunt alle talen leren die je maar wilt! ik hoop je hiermee geholpen te hebben:)
Slaapzak hoef je niet mee te slepen, er zijn overal genoeg dekens. Een zijden lakenzak kan wel handig zijn voor als je een bed een beetje te vies vindt.