Peru, Bolivia, Colombia, Venezuela, Guyana, Suriname - wie trekt er met me mee op?

Hoi allemaal!

Ik ben op dit moment een maand in Ecuador en vertrek zo rond eind maart naar Peru. Daar wil ik ongeveer tot eind april blijven en dan door naar Bolivia, tot de derde of vierde week van mei. Vanuit La Paz vlieg ik naar Colombia (Bogota) om vandaaruit naar Barranquilla te gaan, in ongeveer 1,5 tot twee weken (afhankelijk van de vliegdatum). In Colombia zal ik twee weken, de tweede en derde week van juni, bij een vriendin verblijven in Barranquilla. Daarna trek ik door Venezuela (wil ik eigenlijk maar korte tijd doen, maar alles is mogelijk!) naar Guyana en Suriname. Vanuit Paramaribo wil ik halverwege augustus weer terug - ik heb een open ticket, dus kan gaan wanneer ik wil en er plek is.
Ik spreek basis Spaans (kan na een maand al prima gesprekken voeren en dat wordt echt wel beter) en pik dingen snel op. Ik vind het ontzettend leuk om alleen te reizen en mensen te ontmoeten, maar af en toe samen is toch wel tof. Je hoeft dus zeker niet het hele stuk mee te reizen, maar dat kan natuurlijk wel als het ontzettend goed klikt :slight_smile: Ik zou het ontzettend leuk vinden als je in elk geval de taal (meerendeel Spaans natuurlijk) spreekt, aangezien ik het tof vind om met lokale mensen te kletsen en te meeten en het niet fijn zou vinden als je daar voor jan met de korte achternaam bij zou staan. En jij vermoedelijk ook niet :wink:

Over mij: ik ben geinteresseerd in andere culturen, mensen, talen, geschiedenis en tekenen. Ik spreek Nederlands (goh), Engels, goed Frans en redelijk Duits (ga dat ook studeren) en Spaans. Verder maak ik graag gebruik van mijn dag en ben goed in vroeg vertrekken, zodat ik elders op tijd weer aankom. In Ecuador heb ik in mijn eentje een paar honderd kilometer liftend en lopend met mijn backpack afgelegd en dat was ontzettend tof, maar in andere landen moet ik nog zien hoe dat loopt - ik blijf toch een meisje en daar moet ik af en toe een beetje rekening mee houden… Ik reis zo low-budget als mogelijk is, maar wil soms wel een beetje uit de band springen.
Ik ben 19 jaar en het boeit me totaal niet hoe oud je bent, of of je een jongen of een meisje bent, maar een beetje richting mijn leeftijd is misschien wel tof.

Je kunt me opzoeken op facebook, met Marlynn van Alphen, dan kun je me daar een berichtje sturen. Ik ga regelmatig naar internetcafes, dus zal het zeker zien.

Misschien meeten we wel ergens in Latijns-Amerika en anders superveel plezier op je eigen trip!

Hai Marlynn,

Ik kom over 3 weken aan in Ecuador om 3 weken Spaanse lessen te volgen in Montanita. Daarna wil ik net als jij naar Peru en Bolivia tot ongeveer half a eind mei. Vandaaruit zal mijn reis de andere kant op gaan, namelijk naar Buenos Aires. Maar we zijn ongeveer tegelijkertijd in Ecuador, Peru en Bolivia, dus wie is meeten een leuk idee.

Groetjes,
Nathalie

Tof! Ik zal je even een berichtje sturen met mijn emailadres :slight_smile:

heay Marylinn, ik ben ook van plan om voor 3 maanden door zuid amerika te trekken, en wil beginnen in Peru. Heb jij er trouwens iets over gehoord dat dit hele jaar de incatrail naar de machu picciu dicht is? dit in verband met de drukte? Mijn andere vraag is hoeveel budget voor tickets en de hele mikmak je ongeveer nodig zult hebben?

Groetjes,

Thalissa

Mijn tickets zijn door omstandigheden heel goedkoop, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen - goed zoeken op het internet!
Van de incatrail heb ik inderdaad gehoord, maar ik ga gewoon op zoek naar een alternatieve (er zijn er altijd meer, schijnt). In Ecuador ben ik max 20$ per dag kwijt en meestal maar 15$, maar in Peru weet ik dat nog niet. Wanneer vertrek je? Misschien kunnen we meeten :slight_smile: Ik reageer misschien wat langzaam, ga nu een tijdje wwoofen en weet niet wanneer ik weer op internet kom. Alvast veel plezier! Marlynn