Heb veel gehad aan dit forum en ben nu echt begonnen om mijn reis naar Costa Rica te plannen voor januari 2017 :zon02:. In mijn zoektocht naar een geschikte partij voor mijn rondreis op maat kwam ik bij Witropa Travel terecht.
Dit zag er voor mij wel uit als een leuke partij die ook daadwerkelijk in Costa Rica gevestigd is. Dat vind ik persoonlijk wel een voordeel. Ik ben alleen benieuwd of er andere mensen op dit forum zijn die ervaring hebben met hun?
nooit van gehoord , ook niet hier in Costa Rica. Er is wel "op Maat " costa rica van Johan die kan o.a. reizen organiseren.
Maar er zijn er nog meer o.a. Holland hotels costa rica, ecole travel, crs die allemaal een nederlands tintje hebben.
Hoi Joep,
Wij gaan deze zomer naar Costa Rica, had nooit van Witropa gehoord. Website ziet er zeker mooi uit, maar zoals ik het lees moet je vooraf de rondreis betalen? Zou ik zelf huiverig voor zijn, partij in Nederland heeft meestal SGR, als ze failliet gaan ben je iig je geld niet kwijt. Daar ben je bij hen zo te lezen niet zeker van.
Wij hebben zelf hotels via booking.com geboekt, betalen daar pas bij aankomst.
Succes met je plannen.
Groet,
Erika
@ Erikavw Persoonlijk vind ik het fijn om vooraf iets geboekt te hebben zodat ik daar op vakantie niet meer aan hoef te denken / hoef te doen. Maar dit is voor iedereen anders natuurlijk! Heb uiteindelijk wel bij Witropa Travel geboekt omdat ze een mooie € 100,- vroegboekkorting hadden. Ze zijn inderdaad niet bij de SGR aangesloten maar dat kan ook niet als je niet in Nederland gevestigd zit.
Ik heb nu in ieder geval een mooie rondreis in het vooruitzicht met diverse excursies die al geboekt zijn, transfer vanaf het vliegveld, 4x4 transport tijdens de rondreis.
Heb er een zeer goed gevoel over in ieder geval, we gaan het zien!
Huiverig omdat buitenlandse reisbureaus niet zijn aangesloten bij SGR? Informeer dan eerst eens welke garanties die buitenlandse reisagenten geven. Booking.com garandeert ook helemaal niets. Je komt bij het hotel aan en er is geen kamer beschikbaar. Zoek het maar uit! Daar sta je dan met je koffertje in de hand en moet je alsnog op zoek naar een andere hotelkamer. Ik kan je verzekeren dat dat gebeurt! Booking.com is ook erg onpersoonlijk. Hoteleigenaar en gast communiceren helemaal niet meer. Het is allemaal zo fabrieksmatig. Op het laatste moment nog snel even een kamer uit de automaat trekken. En weet je echt waar je terecht komt?
Met een van te voren geboekte rondreis via Witropa of OPMaat of Holland Hotels Costa Rica, krijg je persoonlijke aandacht en loop je niet tegen rare dingen aan. Zij kennen de weg en zullen proberen je naar de mooiste plekjes te sturen in plaats van die eeuwige dezelfde route van Tortuguero, La Fortuna, Arenal, Monteverde, Tamarindo, Samara en Manuel Antonio. Want dat is toch zo langzamerhand wel zo’n uitgekauwde route. Mooie plekken, daar niet van, maar doe eens gek, doe eens wat anders! Reisagenten sturen je naar de meer onbekende bestemmingen waar je je nog steeds in het paradijs waant zonder tientallen luid kwekkende andere toeristen aan te treffen.
OpMaat en Holland Hotels hebben meer dan 10 jaar ervaring, vele tevreden klanten en zij kennen de weg als geen ander.
(Persoonlijk ken ik Witropa niet en kan het dus niet beoordelen)
Met zulke reisagenten heb je ook een backup als er onderweg iets vervelends gebeurt en/of je moet plotseling terug naar Nederland.
Daarnaast kent bijvoorbeeld Holland Hotels de verzekering dat jouw reis tot $50.000 is verzekerd. (Een soort van SGR verzekering via het ministerie van Toerisme in Costa Rica)
Dus, gewoon boeken bij de echte kenners van Costa Rica zodat je er alles uithaalt wat maar mogelijk is voor jouw geld.
Want van Booking.com hoef je echt geen waardevolle adviezen te verwachten. Hooguit kun je lezen dat een andere gast zo lekker heeft geslapen en een goed ontbijt heeft gehad. Maar de ervaren reisagent uit Costa Rica wist dat natuurlijk al lang!
dank voor je reactie. Natuurlijk kan er ook bij booking.com iets mis gaan, en weten touroperators in Costa Rica/hoteleigenaren in Costa Rica leuke tips en ’ andere’ routes. En ik hoop zeer zeker dat Joep een boeking gedaan heeft bij een bonafide bedrijf en een super reis krijgt in Costa Rica, dat gunnen we iedereen lijkt me.
Ik ken echter ook genoeg verhalen, zie recentelijk item bij Groeten van Max, mensen die meer dan 10.000 euro kwijt waren, geboekt bij een Nederlands bedrijf in Zuid Afrika dat failliet ging, waar het goed mis kan gaan. Fijn dat jullie organisatie een garantie biedt van $5000, ik wens jullie een hele goede zomer met veel tevreden klanten.
Het verhaal van dat Nederlandse bedrijf in Zuid Afrika is een bizar verhaal. Wie gaat er nou vooraf 16000 euro betalen aan een hotel. Ik noem dat geen goed voorbeeld. Een beetje verstandig iemand doet zo iets niet.
Ik woon en werk al 12 jaar in de toeristische sector in Costa Rica en heb nog nooit meegemaakt dat een Nederlands reisbureau of reisorganisatie in Costa Rica failliet is gegaan en/of dat de klant naar zijn centen kon fluiten. Of heb jij daar voorbeelden van??
De Nederlandse consument is gewend overal voor verzekerd te zijn en wil elk risico uitsluiten. Maar dat gaat nu eenmaal niet. Gezond verstand is soms beter.
Ik wil zelfs stellen dat de kans dat jij onderweg een probleem krijgt groter wordt naarmate jij meer alles zelf organiseert.
Want problemen zijn er altijd wel, kleine probleempjes maar helaas soms ook grote problemen. En daar sta je dan. Je spreekt de taal niet, hoe ga je om met de autoriteiten als je een forse boete hebt opgelopen of betrokken bent geraakt bij een ongeluk met gewonden of erger, autoverhuurdersproblemen, je moet naar het ziekenhuis, je rijdt de auto in de prak, het hotel is onbereikbaar doordat plotseling de weg is afgesloten, jij wel een afspraak hebt en je creditcard via Booking.com hebt opgegeven en je nu dus een “no-show” bent geworden voor het hotel en het bedrag van je creditcard afhaalt ( jij bent immers ook maar een booking.com- nummer voor dat hotel). En dan al die klachten van mensen die in Nederland via het internet een “goedkope” auto huren. Auto wordt niet geleverd, auto is een rammelbak, reparaties moet je zelf maar even laten uitvoeren bij een garage en voorschieten. Daar zit je dan een dag in de garage.
Zo maar wat problemen die wij voor onze klanten gelukkig goed hebben kunnen oplossen.
Een advies: sluit een goede reisverzekering af!
'Ik heb eerder positief over Witropa Travel gelezen, en ben nog eens gaan kijken en die reviews liegen er niet om! Het is safe en ze schijnen echt bijzondere reizen op maat te leveren, ik zou het zeker doen, Joep. Neem zeker eens contact met ze op.
Het zijn allemaal oude reviews. Ik had en heb nog steeds nooit iets vernomen over deze organisatie. Ook andere collega’s niet. Ik kan er dus ook niets over vertellen.
Ik heb nog even navraag gedaan. En witropa is zeker bekend. Al veel Nederlanders en Belgen gingen je voor. Juist Witropa is gespecialiseerd in op maat reizen door CR. Leuke organisatie ter plaatse, wat gewoon voordelen geeft.
Veel plezier, dat gaat zeker een mooie reis worden.
Gr