Wisselkoers

Hallo,

Ik vroeg me af hoe jullie betalen in Australië. Ik neem zelf mijn bankpas en creditcard mee van ING, maar volgens mij is dat niet erg gunstig. Als ik ING vraag mijn euro’s te wisselen in Australische dollars, krijg ik een koers van 1,34. Terwijl de huidige koers op 1,50 staat. Dit scheelt behoorlijk!
Hoe hebben jullie dat geregeld?

Groeten,
Steven

Beste Steven,

Wij hebben niet vooraf geld gewisseld, omdat dat inderdaad erg duur is. Wij hebben onze uitgaven ter plaatse maximaal met onze kredietkaart betaald, omdat hier de minste kosten aan verbonden zijn. Voor de “kleinere” uitgaven hebben we eveneens ter plaatse geld opgenomen aan de geldautomaten met onze kredietkaart. Best dan wel telkens voldoende hoge bedragen afhalen, want je betaalt een vast bedrag per geldopname… Verder hadden we een (klein) bedrag in euro’s meegenomen, zodat we indien dit nodig zou zijn konden wisselen. Maar onze ervaring is dat ter plaatse betalen met de kredietkaart het interessantste is.

Bedankt voor de tips Sandra. Overigens is het volgens mij goedkoper om geld op te nemen met een betaalpas dan met een creditcard.

Hoi Steven,
Ik heb van te voren wat geld omgewisseld zodat je eerste paar dagen genoeg hebt. Dat doe ik eigenlijk altijd bij elk land, voelt fijn ondanks slechte koers. Stel dat pinnen niet lukt of er iets met je pas is gebeurd… Verder gepind, meestal met pinpas soms met creditcard. Creditcard was inderdaad duurder. Je weet het vast al en wordt hier ook vaker genoemd, maar voor de zekerheid meld ik het even: zet je pas op ‘wereld’ :slight_smile:

Hallo Steef
ik neem hier bij het GWK vast wat aud op voor de eerste 1 of 2 dagen
voor de rest kan je het beste pinnen met je ING pas ,je betaalt geen fee tot nog toe , bij de ABN wel
voor hotel, en trips kan je meestal alleen betalen met je credit kaart, je moet meestal een fee betalen van 1,5% tot wel 2%, of contant betalen, maar ja dan loop je wel met grotere bedragen op zak
groet
Jaap

Hallo,

Het valt momenteel mee dat de AUD veel lager staat tov de euro dan vorige jaren. Toen betaalde je meer dan 80 eurocent voor één dollar, nu iets rond de 65 cent en indien China zijn groeiritme verlaagd dan gaan we onder de 60 cent. Dus hou dit in het oog idem voor de Kiwi dollar.

Prettige reis en Kerst
Whaleshark