Betalen /pinnen

Kan ik in een Australische winkel of supermarkt betalen met mijn Rabo-betaalpas?
En zo ja, kan ik dan ook bijv. AUD 100,- extra pinnen om niet een ATM te hoeven gebruiken?

Hoi, nee dat gaat helaas niet. Je moet daarvoor een credit card hebben. Je kunt met die creditcard bij de supermarkt wel extra geld bijpinnen aan de kassa.

Hoi allemaal. Ik ondervind zojuist dat je op veel plekken, landen niet kan betalen met je normale pinpas. (of extra geld bijpinnen bij bijv n supermarkt)

Als je euro wisselt verlies je dus op de koers.
En als je bij n atm geld pint verlies je minimaal 2,25€ naast wat de atm zelf vraagt.

Ik kan bijna niet geloven dat er geen goedkopere opties zijn. Ik heb dit ook nog nooit ondervonden vandaar mijn post hier. Kom nu net uit Phuket, ben in maleisia en lees over Australia dus t zelfde

Voor mijn gevoel word je keihard genaait als je naar t buitenland gaat.

Kan iemand dit toelichten of dit klopt of dat ik wellicht iets over t hoofd zie. Op deze manier wil ik niet eens meer in dit soort landen zijn

Alvast bedankt

Beste GiuLius,

Dan ben ik bang dat je naar geen enkel land meer kunt buiten de eu. Dit is zoals bij mij bekent is tenminst, in vrijwel alle landen. Het is vooral in landen als australie, nieuwzeeland, amerika etc normaal om met creditcard te betalen. Hier worden nooit extra kosten voor berekend. In landen als thailand moet je idd 200 baht betalen boven op het bedrag wat je pint. Erg veel! Maar hier ga je op geen enkele manier onderuit komen helaas.

Bedankt voor je bericht.

In thailand denk ik ook niet dat je er onder uit kan komen. Verder in andere landen alleen als je kan betalen door pinnen en of bijpinnen.