Wat is goedkoper..? Het gebruik van de pinpas of de creditcard..?

Hallo mede-forummers… wat is goedkoper…? Het gebruik van de pinpas of de creditcard…?

Greetings,

Helma en Wippert

Pinnen is soms gratis (bv met een ING-betaalpakket). Als je met een creditcard geld uit de muur haalt betaal je een paar euro (soms 10 euro!) per transactie.

1 like

Wij deden betalingen boven Aus$ 30 met visa, de rest cash. De pinkosten voor je bankpas bij een ATM zijn per Australische bank weer anders en vooraf niet duidelijk vonden wij.
Maar dat is geen antwoord op je vraag… Ik heb nog niet uitgerekend wat voordeliger is.
Je betaalt met je bankpas idd pinkosten, iig in NL en mogelijk soms dus ook in Australie.
Daarentegen heb je die extra kosten niet als je per visacard betaalt (niet: pint bij ATM). Echter, volgens mij is de koers die visa hanteert iets minder gunstig, is mijn gevoel.

1 like

Ik roep het maar weer eens, als een roepende in de woestijn denk ik wel eens. Maar noem een topic bij het onderwerp, dan volgen er meer gerichte reacties. Dit topic had bijvoorbeeld kunnen heten: **Pinpas of credit card, wat is goedkoper?
Maar ‘Hallo mede-forummers’ is wel gezellig.

1 like

Hallo,

Ik heb ergens gelezen dat er in Australië extra kosten aangerekend worden wanneer je met een creditcard betaalt en dit door de verkoper zelf (dus los van de transactiekosten en wisselkoers die je bank of credit card maatschappij hanteert).
Weet iemand of dat klopt en hoeveel die extra kosten eventueel bedragen?

Groetjes, elke

Bij mijn weten niet. We hebben tijdens onze laatste reis, in 2011 een half jaar lang alles met een Visa card betaald, boodschappen, brandstof, nieuwe schoenen, noem maar op. Je rekent gewoon af wat de kassa aangeeft. De enige keren dat we dit hebben ervaren was in andere landen waar souvenirverkopers het wel eens probeerden. Maar als je dan zegt dat de koop niet doorgaat, kiezen ze toch waar voor hun geld.