CreditCard of Wereldpas in de USA

Beste,

Over 4 dagen is het zo ver, eindelijk de rondreis door Nevada / Californië / Arizona! Echter kwam ik tot de conclusie dat ik eigenlijk niet goed wist wat nu het beste is. Ik heb zo juist met mijn bank, ABN Amro contact opgenomen, met de vraag of een CC of de gewone Wereldpas (pinpas) het voordeligste is. Het antwoord was dat een CC altijd 4% van het gepinde berekend en een pinpas 0%, dit heeft wel alleen betrekking op ATM’s, dus niet voor het afrekenen in hotels / restaurants / winkels etc. Dan was een CC schijnbaar beter ivm verzekering.

aanvulling nu zie ik zo juist op de site van ABN het volgende staan (ik val onder het * als student, dus geen transactie kosten bij opnemen, muv de 1,2% koersopslag); Betalen - dagelijkse bankzaken zo geregeld - ABN AMRO

Nog steeds resten mij de volgende vragen;

Wat is jullie ervaring hiermee en wat zouden jullie mij aanraden om meer gebruik van te maken? Heeft iemand hier nog meer informatie over, want ik vond het een beetje warrig klinken over de telefoon.

Alvast bedankt!

Marlon

Geld opnemen met creditcard is inderdaad altijd flink duurder, daarvoor dus gewoon je pinpas gebruiken.

Je kan daar echter niet mee afrekenen, pinnen zoals wij dat kennen doen ze in de VS niet. Daarvoor is een creditcard weer erg handig, al zou je natuurlijk ook alles cash kunnen doen. En heb je daar een huurauto? Dan is een creditcard vaak een vereiste als borg.

PS: nog even voor de zekerheid, had je de ESTA-aanvraag al geregeld?

1 like

Bedankt voor je reactie WizardOfOss!

We hebben daar inderdaad een huurauto, maar vanwege mijn leeftijd (21) is dat ivm de aanvullende verzekering goedkoper als we het op de creditcard van de ander zetten. Dus dat is al geregeld.

Het beste zal dus zijn om bij ATM’s geld op te nemen en gewoon een X bedrag op de creditcard te storten, maar de voorkeur te geven om te pinnen met de pinpas, als ik het goed begrijp.

De ESTA-aanvraag heb ik eergister geregeld en was goedgekeurd cheer.

Inderdaad: bij de ATM gebruik je de pinpas (laagste kosten), want de credit card komt met extra kosten bij geld opnemen. Wel altijd de ATM in de bank gebruiken, kleine ATM’s in winkels komen met extra kosten!
Sommige banken ondersteunen Cirrus/Maestro niet (Europese pinpas), dus let op de logo’s op de ATM.

Bij het betalen in een winkel/horeca, moet je de credit card gebruiken: doorgaans geen extra kosten, en de pinpas werkt niet.

In Noord-Amerika gebruikt men InterAc als pinpas, in plaats van Maestro. Die systemen zijn niet ‘compatible’. Vandaar dat de Maestro-kaart niet zal werken.

Kleinere winkels (zoals convenience stores en corner shops) accepteren niet altijd credit card, dus zorg altijd voor voldoende contant geld.

1 like

Bedankt voor de info, nog 3 dagen en het is zo ver!

Hmm, zou je nog een keer kunnen zeggen hoe het precies zit:

“sommige banken ondersteunen Maestro niet”
OF
“de Maestro-kaart zal niet werken”?

bedankt!

Een beetje van beiden…

De Maestro-pas kun je alleen gebruiken om bij banken geld uit de muur te trekken (ATM). Sommige banken ondersteunen de Maestro-pas inderdaad niet, maar dat is een minderheid. Overal is op z’n minst wel een ATM te vinden die WEL Europese passen ondersteunt.

De Maestro-pas zal NIET werken in winkels, restaurants, etc. (of op z’n minst 99,99% van de gevallen), omdat men in Noord-Amerika een ander systeem hanteert en de betaalautomaten niet op ons systeem zijn ingericht. Daarom is het verstandig ook een creditcard mee te nemen (Visa of MasterCard).

gewoon beide!
met je creditcard koop je alles en betaal je je hotel en restaurant bezoek enzo en als je cash nodig heb dan doe je dat met je bankkaart
ik heb de ervaring dat beide heel erg goed worden geaccepteerd.
heb nog nooit problemen gehad met beide…
maar pinnen met je cc zou ik niet te veel doen…dat geld kan je beter uitgeven toch!!!

1 like