Winterreis west usa met baby

Wij willen in november 2,5 week naar het zuid-westen van de usa of zuidoosten (ergens waar het niet minder dan 10 graden is overdag) voor een rondreisje met de auto of camper. We willen met een baby van 7 maanden reizen en willen niet meer dan twee, drie uur op een dag reizen in en kalm aan doen. We hebben geen interesse in grote steden en pretparken, vinden het leuk wat te wandelen en zien van de natuur.

Waar is het qua temperatuur goed te doen in november in de USA, is de natuur en de wegen mooi en kun je in een paar weken diverse parken zien?

Voor het zuidwesten dachten we aan Grand canyon, zion, bryce of zoiets, maar misschien is het zuiden van de VS ook een goede optie. We vliegen liefst rechtstreeks.

Wie heeft advies en tips?

Caroline

Hallo Caroline,

Zuid California… altijd mooi weer. Noord California (San Franciso, Yosemite, Lake Tahoe, enz), Arizona - Grand Canyon, Utah - Bryce reken op koud.
Wij zijn een paar keer in de winter wezen RV’ing (Grand Canyon, Yosemite, enz) en het is koud tot vriezen, maar de parken zijn absoluut prachtig. Sommige ingangen kunnen gesloten zijn vanwege de sneeuw, maar dit moet je van te voren even checken. Ik zelf vind het heerlijk in de winter, en de natuur is zo heerlijk fris, maar dat is voor ieder anders.
En je gaat ook met een baby, zo daar moet je even rekening mee houden. Ik heb mijn kinderen van kleins af aan overal mee naar toe gebracht winter of zomer, maar dat is weer voor ieder anders.

Met een RV kan jezelf lekker warm houden, en in het algemeen schijnt de zon, maar het is koud. Winterjas is aan te raden.

Wij gaan zelf weer een trip naar San Francisco maken via de Pacific Coast Hwy met de motorhome begin Januari. De kou zit niet in de weg voor een heerlijke trip up North.

Twee weken kan genoeg zijn, maar als je almeen maar 2 of 3 uur wilt rijden, dat beperkt je, zo je moet echt je reis plannen en een keus maken welk park or parken je graag wilt bezoeken.
De afstanden zijn groot.

Waar vliegen jullie naar toe? LAX or SFO?

:vak02:P

Bedankt voor je berichtje. We dachten zelf aan LA omdat dit wat zuidelijker lag en we richting de grand canyon willen. Is de route van LA naar Las Vegas mooi en de moeite waard?. We overwegen anders om op Las vegas te vliegen en van daar een rondje te doen naar boven en rechts om tijd te besparen.

BV:
Las Vegas
Zion NP
Bryce Canon
Kanab
Page
Momument Valley
Grand Canyon
of nog iets meer naar het westen lijkt ons ook leuk
Cortez
Durango
Santa fe

Denk jij dat dit te combineren is een reis van 2,5 weken en dat dit mooi is in de winter?

Groetjes Caroline

Als je maar 3 uur per dag wil rijden ga je de route niet halen. Dan ben je van bv LA al drie dagen naar GCNP onderweg. November is een prima tijd maar GC is 7000 ft en Bryce dik over 8000. In Zion hadden we begin november nog 75F. Ben je ervaren met een RV? 's Nachts kan het vriezen en dan moet je maatregelen nemen dat de leidingen, afvaltank en water niet bevriezen. Winter RVen is meer iets voor de ervaren mensen denk ik. Ik zal je wat reistijden geven (met een RV). Las Vegas-Zion 3.5 uur, Zion-Bryce- 2.5 uur. Bryce-Page 3.5 uur. Page-Monument Valley: 2.5 uur, Page-south rim (nort rim is in novermber gesloten) 3 uur. Ik zou vergeten verder naar Co en NM te gaan. Dat wordt echt te ver in 2.5 week.
Arizona ten zuiden van I40 is in het algemeen geweldig in november. Beste tijd van het jaar voor bv Phoenix en Tucson. Ook voor Joshua Tree NP en Palm Springs is het een prima tijd.
De route tussen LA en LV over I15 is een drukke weg door de woestijn en neemt ongeveer 5-5.5 uur met een RV.
Yeehaw

Yeehaw, bedankt voor je advies. We gaan dan toch maar niet met RV. Hebben weinig ervaring daarmee en rijden dan liever met de auto als de reistijden zo niet haalbaar zijn.

Laat je niet zo gauw afschrikken vwb het reizen met een RV. Natuurlijk heeft ieder een ervaring en we delen ervaringen. Zo Yeehaw vergeef me :D.
Wij reizen zeven jaar met een RV. We zijn in November en ook in December naar Yosemite, Lake Tahoe, Grand Canyon, San Francisco, Las Vegas… je noemt het maar op, geweest.

RV’s zijn en worden winter klaar verhuurd. Ja natuurlijk kansen dat de water leidingen vriezen is hoog, daarom krijg je ook goed advies van de RV verhuurder. Natuurlijk leeg je de water slang en haal je de slang af van de water kraan voordat je gaat slapen. Overdag is het minder koud en gebruik je water, kansen zijn niet zo groot dat de water in de water slang vriest. De water tank heeft een heater, die doe je meestal aan en hou je aan. Dit voorkomt het vriezen van het water in de grey water tank. Dit is vrijwel een standard in de meeste RVs.

Voor jullie zou ik een B or C Klasse aan bevelen, net genoeg voor een klein gezin van drie. Ze zijn makkelijk te rijden en je kan overal parkeren. Rijd zoals een gewone auto.
Ik zelf noem mijn RV huis op wielen, omdat ik al de gemakken bij me heb. Hoeft nooit naar een hotel te zoeken, en vooral met een kleintje will je toch verzekert zijn van een slaap plaats. Je heb een keukentje, je kan lekker zelf je eten klaar maken, de baby eten geven, je hebt je eigen toilet, enz. en niet te vergeten een kachel.
Nee voor mij een zegen… Plus je kan vrijwel overal overnachten, zorg dat je altijd veilig ergens parkeert.
Je vindt overal wel campings waar je kan parkeren/slapen. De State parken is ook heerlijk, vaak goedkooper.

Je wilt niet geloven hoeveel buitenlanders een RV huren en hoe behulpzaam de ervaren Amerikaanse RVers zijn. De RVers hier in Amerika zijn een apart volkje, maar oh zo behulpzaam en zo ook de RV resort plaatsen. Echt geen zorgen hier.

Het maakt niet uit waar je land… LV of LA. Dit is voorkeur. De weg van LA naar LV is saai, niet veel bezienswaardigheden. Met een B of C klasse rij je ongeveer 4 uurtjes.
Van LV naar de Grand Canyon ook 3 tot 4 uren, dan weer terug richting LV naar Yosemite is ook als ik me niet vergist 4 tot 5 uren. Als je de kans hebt bezoek Lake Tahoe en Virginia City.
Hoe je het ook draait of keert de afstanden zijn lang en je moet vaak drie uur of langer reizen naar je volgende bestemming.

Utah… Bryce en Zion zeker ook aan te bevelen. Zo ook vele plaatsen in Arizona, zoals de Grand Canyon, Petrified forest, en de Meteor Crater.

Met het eens met Yeehaw vwb NM en CO.

Veel keuzes… misschien teveel.

:vak02:p

Nee hoor, helemaal niet Ogil. Prima post maar je zegt het zelf al, jullie rijden al 7 jaar met een RV. Helaas heb je van afstanden niet veel kaas gegeten. 3-4 uur van Las Vegas naar GCNP is volstrekt onmogelijk, zeker met een RV en van Las Vegas naar Yosemite met een RV is 9-10 uur…niet 4-5 om maar niet te spreken van de 12 uur tussen GC en Yosemite.
Yeehaw

Kaas eten we hier niet :hihi: . LA - LV met een C or B klasse is het makkelijk te doen in 4 uur. Met een A class diesel ook te doen. Class A Gas motorhome hebben we naar Vegas in 5.5 uur gereden en trekken een auto. Met de auto, een SUV, rij ik in 3.5 uur. En ja, we hebben ongeveer drie uur gereden van Grand Canyon naar Las Vegas. Niks is onmogelijk. Wat kan ik zeggen? I guess we are fast drivers :nod:
Nu moet ik zeggen dat de tijd, en de dag (Dinsdag vs. Zaterdag) heeft zeker een affekt op de rij tijd.

Het maakt niet uit. Ik ben niet hier voor “who is right, who is wrong”.

Je kan anders lekkere kaas in Oregon eten…maar daar komt OP niet.
Het gaat er niet om wie gelijk heeft, je praat onzin. Las Vegas naar Grand Canyon is 275 miles, de max snelheid op 93 is 65 mph, op I40 is 75 mph en op 64 65 mph. Om dan 3 uur aan te geven (gemiddelde dik 90 mph) met nog de vertragingen bij Hoover Dam is niet correct. Een nieuwe bezoeker aan de USA is gebaat bij realistische reistijden en dat is 5 uur tussen Las Vegas en Grand Canyon en 5 uur tussen Los Angeles en Las Vegas maar dat hangt er van af van welk gedeelte in LA je komt. Reken op 5 uur vanaf Lax, als je tenminste niet in een file staat. Tevens vinden vele Europese bezoekers de rit tussen LA en LV helemaal niet saai omdat het een woestijnrit is die je in Europa zelden rijdt.
Yeehaw

We gaan gewoon lekker met de auto en als we er dan toch heel snel zijn hebben we geluk. Ik ga even uit van de eerdere ervaringen met de auto en ik vind de miles altijd tegen vallen (in gedachten denk je toch een beetje aan kilometers). Bedankt voor de info.

Yeehaw… je helemaal gelijk! It is not a pissing contest.

Caroline, je zal hoe dan ook veel plezier hebben en genieten. Er is veel te zien en te beleven hier.

Ja de miles gooien je een beetje af.

Veel geluk en be safe.