Laat je niet zo gauw afschrikken vwb het reizen met een RV. Natuurlijk heeft ieder een ervaring en we delen ervaringen. Zo Yeehaw vergeef me :D.
Wij reizen zeven jaar met een RV. We zijn in November en ook in December naar Yosemite, Lake Tahoe, Grand Canyon, San Francisco, Las Vegas… je noemt het maar op, geweest.
RV’s zijn en worden winter klaar verhuurd. Ja natuurlijk kansen dat de water leidingen vriezen is hoog, daarom krijg je ook goed advies van de RV verhuurder. Natuurlijk leeg je de water slang en haal je de slang af van de water kraan voordat je gaat slapen. Overdag is het minder koud en gebruik je water, kansen zijn niet zo groot dat de water in de water slang vriest. De water tank heeft een heater, die doe je meestal aan en hou je aan. Dit voorkomt het vriezen van het water in de grey water tank. Dit is vrijwel een standard in de meeste RVs.
Voor jullie zou ik een B or C Klasse aan bevelen, net genoeg voor een klein gezin van drie. Ze zijn makkelijk te rijden en je kan overal parkeren. Rijd zoals een gewone auto.
Ik zelf noem mijn RV huis op wielen, omdat ik al de gemakken bij me heb. Hoeft nooit naar een hotel te zoeken, en vooral met een kleintje will je toch verzekert zijn van een slaap plaats. Je heb een keukentje, je kan lekker zelf je eten klaar maken, de baby eten geven, je hebt je eigen toilet, enz. en niet te vergeten een kachel.
Nee voor mij een zegen… Plus je kan vrijwel overal overnachten, zorg dat je altijd veilig ergens parkeert.
Je vindt overal wel campings waar je kan parkeren/slapen. De State parken is ook heerlijk, vaak goedkooper.
Je wilt niet geloven hoeveel buitenlanders een RV huren en hoe behulpzaam de ervaren Amerikaanse RVers zijn. De RVers hier in Amerika zijn een apart volkje, maar oh zo behulpzaam en zo ook de RV resort plaatsen. Echt geen zorgen hier.
Het maakt niet uit waar je land… LV of LA. Dit is voorkeur. De weg van LA naar LV is saai, niet veel bezienswaardigheden. Met een B of C klasse rij je ongeveer 4 uurtjes.
Van LV naar de Grand Canyon ook 3 tot 4 uren, dan weer terug richting LV naar Yosemite is ook als ik me niet vergist 4 tot 5 uren. Als je de kans hebt bezoek Lake Tahoe en Virginia City.
Hoe je het ook draait of keert de afstanden zijn lang en je moet vaak drie uur of langer reizen naar je volgende bestemming.
Utah… Bryce en Zion zeker ook aan te bevelen. Zo ook vele plaatsen in Arizona, zoals de Grand Canyon, Petrified forest, en de Meteor Crater.
Met het eens met Yeehaw vwb NM en CO.
Veel keuzes… misschien teveel.
:vak02:p