Winter in Japan

Door de Reisplanning gaan wij van Japan genieten in het putje van de winter. (we komen toe half januarie en keren eind februari terug)–> totaal 6 weken. en zijn nu dus gigantisch aan het uitzoeken wat te doen en waar te blijven.

Wie heeft er tips. Ik heb mijn muts en handschoenen alvast klaargelegd, en sneeuw stoort ons niet (is eens iets anders)
We houden zowel van cultuur als van natuur, en willen beiden combineren. Daarom Kyoto, Tokyo liggen 100 % vast (elk een klein weekje) en we overwegen Hokkaido, en fukuoka (ja we gaan dus ook veel op de trein zitten)

Iemand Tips? Ideeën?

Groetjes

Ik ben regelmatig in December in Kyoto geweest (voor mijn werk) en in feite kun je in de winter alles doen wat je in de zomer kan. Alleen loop je niet in 35 graden in je T-shirt, maar met een jas aan. De Japanse onzen (hot springs) zijn in de winter in de sneeuw juist leuker dan in de zomer. En het hangt er van af of je van wintersport houdt, ook dat kan in Japan prima.

Ik weet niet of de hostels in de winter allen open zijn omdat wij altijd logeerden in een Toyoko-inn hotel (http://www.toyoko-inn.com/eng/) Schoon, relatief goedkoop en te vinden in heel Japan. Wordt meteen bij aankomst lid en je krijgt nog kortingen ook.