Japan in de herfst: dringend klimaat en kledingadvies gevraagd

Hallo Japan-lovers!

Maanden leven we er naartoe en over exact een week is het zover…
Vakantie: 23 dagen herfst in Japan!!!
We kijken er ontzettend hard naar uit aan to do’s onbreekt het zeker niet, maar we stellen ons wel serieus vragen over wat we best van kledij meenemen? Het klimaat lijkt nogal grillig. We zien nu nog weerberichten met maxima van 24 graden terwijl we al over een week vertrekken. Duimen dat dat zo blijft dus! :wink:

Graag wat tips van reismaatjes die Japan al in de herfst bezochten naar wat er zoal in je koffer moet.
Kunnen sandalen, blote benen, nog eind oktober, november? Koelt het 's avonds erg af?
Beetje moeilijk in te schatten allemaal als je gewoon bent van een ‘tropen-koffer’ te vullen in 't najaar.

Ons reisschema van 26/10 tem 17/11/2015

Tokyo:6 dagen, waaronder dagtrip naar Mount Fuji (Hakone of dergelijke)
Japanse Alpen: Magome en Tsumago: 2 dagen (Oude Postroute)
Miyajima: 2 dagen
Kyoto: 10 dagen, waaronder dagtrip naar Nara, Osaka en Kanazawa en 1 nacht tempelovernachting op Koya San
Tokyo: nog 1 dagje om af te kicken ;), volgende dag helaas naar huis…

logies: Air B en B en hier en daar een ryokan, 1 tempelovernachting, laatste nacht in Tokyo in capsule hotel.

thanx!

groetjes,

Lot* & Wim :wereld:

Ik zit nu nog in een snikheet Kuala Lumpur, maar vertrek morgenavond voor nog een kleine drie weken naar Japan. Hierbij zal ik voornamelijk de westelijke delen bezoeken, maar wel eindigen in Tokyo. Ik heb welgeteld één long sleeve shirt meegenomen, en m’n fleece jack wat ik echter niet verwacht veel nodig te hebben.

Kijkend naar jullie plannen dan denk ik niet dat je echt warme kleren hoeft mee te nemen. Ook Tsumago/Magome zal nu nog best aangenaam zijn, en op de ander plaatsen zou het me al verbazen als het onder de 15 graden komt. Dus reken op aangenaam weer, korte broek is misschien wel wat al te optimistisch voor de hele reis, en met wellicht een paar extra “laagjes” voor als het ergens toch wat frisser is.

Thanx voor de tips Wizard! Geniet van KL! :slight_smile: