Wij denken al enige tijd na over emigratie richting Aruba. We zijn met z’n 3tjes en onze zoon is 7 jaar oud. Maar we horen veel berichten over dat er geen werk te krijgen is en dat het heeeel moelijk is om een verblijfsvergunning te krijgen. Ik ben zelfstandig ondernemer en heb sinds 1,5 jaar een winkel. Nu vraag ik me af of het mogelijk zou zijn om een winkel te beginnen op Aruba. Waar is er behoefte aan op het happy island? Ik zit nu in de cosmetica, make-up, damesmode & accessoires etc. Lijkt me super om een mooie winkel voor de toeristen op te starten op Aruba. Graag jullie eerlijke mening. we willen niet de stap zetten en dan na een tijdje er achter komen dat het een grote illusie was. Alvast bedankt voor de reacties! groetjes Mascha
Hoi Mascha, ik ben ben een tijdje geleden op Aruba geweest en wat ik echt heb gemist is gewoon een drogist zoals je hier de etos, kruidvat e.d. hebt.
Groetjes Bianca
Allereerst zitten hier diverse drogisten waaronder een grote DA, dus daar is geen behoefte meer aan. Verder zijn er een hoop parfumerieen, veel winkels ook in damesmode. Ik zou me op dit moment geen winkel voor kunnen stellen waar onmiddellijk behoefte aan is. Misschien betaalbare Europese mode, dat zou kunnen. Er zijn veel winkels met veelal Amerikaanse kleding, die is ook niet duur, en maar heel weinig winkels met Europese kleding, die wel behoorlijk duur is vanwege importen en transport. Of dat dus haalbaar zou zijn is maar de vraag.