Wildlife project Afrika

Hallo,
Ik ben van plan komende zomer naar Afrika te gaan om daar deel te nemen aan een vrijwilligersproject. Ik ben op zoek naar enigszins betaalbare wildlife projecten die betrouwbaar zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor graag alle tips en verhalen!
Groetjes Marijn Wijga

Ikzelf ben nu ook aan het orienteren naar verschillende (betaalbare) wildlife-projecten in Afrika, voor de komende zomer. Ik kwam terecht op de website van Activity International. Die bieden verschillende projecten in Zuid-Afrika.

Ziet er goed uit, ik hoor er alleen maar positieve verhalen over. Volgens mij een goede organisatie.

Ik zit nu zelf nog even te twijfelen aan wat voor project ik mee wil werken. Wat jij :slight_smile:

ik had me al ingeschreven voor een project bij activity, maar ik wilde rond april. kreeg een telefoontje dat de meest gewilde projecten (dit is dan o.a. het lion breeding project) al vol zitten tot aan juni. ik ga nu via travel active naar zimbabwe. 1 tip, als je vant zomer wilt, hak de knoop dan snel door en meld je aan.
groetjes marieke

Ik kan organisaties als Activity International en Travel Active aanraden, zeker als je voor het eerst zo’n project wil gaan doen.
Goede projecten in Zuid-Afrika zijn: Moholoholo Wildlife Rehab Centre, Riverside Rehab Centre, Kapama/Endangered Species Centre en Sanwild.
Een project dat echt niet betrouwbaar is, is Bambelela (mocht je dat ergens tegenkomen) Succes!

Ik ben zelf in Zuid-Afrika op stage geweest en heb daar ook mensen ontmoet die via Activity International en Travel Active vrijwilligerswerk kwamen doen. Dit beviel de meeste mensen wel. Maar je kan natuurlijk ook nog rechtstreeks via een aantal projecten vrijwilligerswerk doen. Zo betaal je geen extra kosten aan de reisorganisatie. Kijk bijvoorbeeld eens op http://www.campfire-safaris.com/ Hier kan ook vrijwilligerswerk gedaan worden en ze kunnen je misschien met wat overleg ter plekke verder helpen aan andere projecten die in de buurt aanwezig zijn. Gewoon even een mailtje sturen dus naar het contactpersoon op de website…

1 like

mss is dit een optie: Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika | Projects Abroad ik zou zo met je meegaan :slight_smile:

ik ben zelf ook van plan om volgende zomervakantie naar Afrika te gaan en daar een wildelifeproject te gaan doen. Momenteel heb ik m’n oog laten vallen op het Sable Ranch project, de (helaas maar weinige) verhalen die ik erover gelezen heb zijn positief! Iemand ervaringen ermee??
Groetjes!

Ook erg leuk zijn de projecten van Global vision international, www.gvi.co.uk . Activity international werkt hier soms ook mee samen, zoals bijvoorbeeld hun Kenia special met dolfijnenonderzoek. Ik heb zelf besloten om het via GVI te boeken, omdat je daar wat meer opties hebt, en als je graag langer/korter wilt dan er staat aangegeven is daar vaak ook de mogelijkheid voor!

Zelf ga ik 17 juli voor 4 weken vrijwilligerswerk doen bij een dolfijnenonderzoekscentrum. Ik ben nog op zoek naar een reisgenoot. Heb je interess stuur dan een mailtje naar krissyvdbolt@gmail.com

Groetjes!

ga in augustus 2 weken naar het lionbreeding project ,en daarna voor 2 weken door naar het sable ranch project. zou graag reacties willen van mensen die daar ook geweest zijn, vooral sable project omdat daar nog niet veel over te vinden is internet.

groetjes

Ik ben op Sable Ranch geweest in oktober 2008 en ik zal heel eerlijk zijn.

De ranch is privé bezit van een steen- en steenrijke man, namelijk de eigenaar van Keeley Granite. De ranch is werkelijk fantastisch, een soort Krüger Park, maar dan kleiner.
Ik had de pech dat ik pas de tweede vrijwilliger was en dan ook nog in mijn eentje. Dat is geen aanrader, het is fijn als er meer mensen zijn en nu is dat geloof ik ook wel het geval.

Wat me tegenstond is dat ik heel graag met dieren wilde werken en dat kwam daar niet echt van de grond. Je mag bijvoorbeeld het zwembad van deze steenrijke vent (die zijn geld verdient met het opblazen van bergen in de omgeving) schoonmaken. Sorry, maar ik betaal geen 1000 euro om een zwembad schoon te maken! Het kan zijn dat het nu anders is, maar ik kwam toen niet verder dan achterop de trekker hooi in voederbakken stoppen. Je had weinig direct contact met dieren.

Het management couple dat er werkt is reuze aardig en ze zullen alles doen om het je naar de zin te maken en eerlijk is eerlijk, als je 's morgens de gordijnen opendoet en er staat een giraffe naast je raam dan is dat natuurlijk geweldig. Maar ga je echt voor de dieren verzorgen kies dan bijvoorbeeld voor Moholoholo in Hoedspruit.

Nog een tip voor wie naar het Lion Breeding Project wil en te horen krijgt dat het vol is: als je rechtstreeks boekt bij Ukutula dan is er vaak WEL nog plaats en ook nog voordeliger.

www.ukutula.co.za

Meer info? PB me even!

Hallo mensen, ik ben ook op zoek naar een goede plek in Afrika om vrijwilligers werk te gaan doen, het liefst idd wel tegen een betaling als dat enigzinds zou kunnen. Ik wil zeer graag tussen wild life zitten, het liefst de leeuwen, heb nl al heel lang een facinatie met wild cats.
ten eerste zou ik wel voor een maand willen, en zien ho t gaat, ik ga graag waar ze echt zitten te schereeuwen om hulp. en wil idd direct contact met de dieren, anders heeft t voor mij geen zin.
Mijn leven wil ik zowiezo drastisch gaan om gooien en wellicht dit willen blijven doen, werken met en hulp en liefde geven aan dieren, wild life.
wat fijn om hier veel informatie te kunnen verkrijgen. ik blijf hier lezen en hopelijk kom ik uit op iets fantastisch waarmee mijn doel en droom uit zal komen.
alvast dank voor degenen die dit lezen.
groetjes Nathalie.

Als je werk met dieren wil doen moet je accepteren dat je de nuttige idioot bent die gaat betalen om ergens te werken.

In augustus ga ik een maand naar zuid afrika. Daar ga ik het lion breeding and research project doen, heb er zo veel zin in !! :smiley: Ik ga met activity international.

Is er nog iemand die er in augustus heen gaat?
Ik zoek ook nog iemand die samen met mij erheen wilt reizen. Ik vlieg op 1 augustus met een nachtvlucht naar Johannesburg. :slight_smile:

pardon? wat klinkt dit agressief? ik geloof niet dat je mij helemaal begrijpt!!! ik ben een vreselijke dieren idioot ja! ik hou meer van dieren dan van mensen, ik doe t graag voor niets, maar om mijzelf in leven te houden om zo dieren te kunnen helpen hoop ik uiteindelijk op een bestaan…ach laat maar ik heb geen zin dit te moeten verklaren.

wat bedoel je met ‘idioot’??? klinkt nogal onbegrijpend en agressief! ik geloof niet echt dat je mijn verhaal begrijpt.
ik ben liever bij de dieren dan de mensen, en zeg ik niet zo maar, maar kan nu eenmaal niet van de lucht leven, dus het enige dat ik vraag ter info is of er eventueel iets bestaat tegen een betaling, dit is geen rare vraag, ik doe ALLES voor n dier, maar als ik daar mijn leven aan wil wijden dan moet ik mijzelf ook in leven kunnen houden om zo uberhaubt dieren te kunnen redden/helpen/liefde geven. voor een vakantie doe ik t natuurlijk niet tegen betaling!! maar als t voor de rest van mn leven is wordt t n ander verhaal…snap jij dat enigzinds …Martijn???

och meiske toch, het was niet de bedoeling om je te beledigen. Kennelijk ben je niet helemaal bekend met de term nuttige idioot. Ook vrijwilligerswerk is handel geworden waar geld mee verdient wordt. Door tussenorganisaties en ranch eigenaren welteverstaan, niet de werkers.

Ik heb mijn reis samengesteld met Khaya.nl. Ik ben daar heel enthousiast over en de communicatie is heel goed.
Twee wildlife projecten ga ik doen in Zuid Afrika, cheetah project en de lion breeding project.
Ik vertrek 7 april 2011 en zet 20 mei 2011 weer voet op Nederlandse bodem.
Zijn er meer in die periode op dezelfde projecten?

hallo,ik wil graag voor een half jaar betaald werk vinden in zimbabwe…iemand hier ervaring mee en handige tips voor me??

Ik denk dat de beste tip de volgende is: Zoek een ander land dan Zimbabwe.

en waarom is zimbabwe niet geschikt?