Ik zou graag vrijwilligerswerk willen doen in zuid afrika met wilde dieren. Ik heb veel projecten gezien op verschillende sites zoals amanzi en khaya. Tegenover een aantal projecten ben ik een beetje huiverig aangezien er gespeculeerd wordt dat zij iets te maken hebben met canned hunting, wat ik absoluut niet wil ondersteunen.
Welke wildlife projecten hebben niks te maken met canned hunting? en die daadwerkelijk iets goeds doen voor de wilde dieren in zuid-afrika.
Beste Martijn,
Ik snap jouw denkwijze maar dit is precies de reden waarom ik op dit forum zit.
Wij zijn een kleinschalig eco vriendelijk reisbureau waarbij al het geld wordt besteed in Afrika. Wij willen dat mensen bij organisaties zoals de onze boeken zodat toekomstige generaties ook kunnen genieten van het wildleven in Afrika en een luipaard niet alleen van de dierentuin kennen.
Een voorbeeld van een partnerorganisatie is de IAPF, de International Anti Poaching Foundation, die hardnekking streeft naar de bescherming van de neushoorn. Al hun inkomsten worden besteed aan het behoud van ondermeer deze dieren en het bestuur vult zeker niet rijkelijk zijn zakken.
Er zijn genoeg (nederlandse) organisaties waarbij de inkomsten van de vrijwilligers nooit, of nauwelijk in Afrika aankomen.
Kortom, ik hoop dat het duidelijk is dat danzij fair trade organisaties zoals wij het wildleven in Afrika behouden blijft. Zonder toerisme en vrijwilligers heeft Afrika minder inkomsten. Het is echter van belang dat dit toerisme maatschappelijk verantwoord is.
Marijnke mag dit wel plaatsen. Zolang het maar informatief is en de starter van dit onderwerp er wat aan heeft. Ze moet echter het grootste deel van de info in dit topic plaatsen en voor meer info kan ze linken naar een plek buiten deze site. Ze had dus wel eerst meer info in haar post moeten geven.
Dat zal ik vanaf nu zeker doen. Ik wil mijn kennis en ervaring graag delen op deze site, ik zal me allereerst even voorstellen via het daartoe behorende forumonderdeel.