Ik ben (zoals velen) op zoek naar een vrijwilligersproject met katachtigen (voornamelijk leeuwen) in Zuid-Afrika waar ik aan mee kan doen en hoop dat mensen tips voor mij hebben.
Ik ben na wat rond te hebben gezocht op het internet geschrokken van wat dit soort projecten gaan kosten. Maar er is één ding dat ik heel veel belangrijker vind dan de kosten: de oprechtheid van het project. Ik hoef niet perse een verblijf met zwembad (liever zit ik ergens midden in de jungle in een hutje) maar wil een organisatie waar hard gewerkt wordt en niet slechts vrijwilligers aangenomen worden zodat ze hen bakken met geld kunnen laten betalen om een klein leeuwtje te knuffelen.
Heeft iemand ervaring met of tips voor een dergelijk oprecht park of project?
Ik kan je niet helpen, maar wil wel even laten weten dat ik dit topic ga volgen! Ik erger mij namelijk ook aan de kosten, vind het zwaar overtrokken en overweeg daarom om mijn eigen project op te zetten… hoe en wat weet ik totaal niet maar het idee speelt. (zie ook mijn topic)
www.khayavrijwilliger.nl kijk daar eens er zijn verschillende projecten en ook een aantal met katachtige. Niet de goedkoopste maar wel puur je leeft bij een gastgezin en moet van alle kanten gewoon je steentje bijdragen. ook het werken met de dieren gewoon hokken schoonmaken eten klaarmaken en eten geven ook ga je de dieren leren jagen. dus als dat niet is wat je zoekt weet ik het ook niet meer. Wij gaan dit volgend jaar doen twee weken met de leeuwen en cheetas enzo en twee weken met kinderen school en zo .
Hebben jullie al gekeken op de website van Projects Abroad http://www.projects-abroad.nl ?
Ik ben vorig jaar met die organisatie meegeweest naar Zuid-Afrika en ik heb daar toen een animal care en een conservation project gedaan. Dit is zeker aan te raden en past zo te horen bij jou wensen.
Op de site staat ook meer informatie over hun projecten, dus je moet zeker even kijken!
Dan zit je in ZuidAfrika zowiezo verkeerd. Wat je zelf zegt: Hier komen mensen om leeuwtjes te knuffelen. Voor dit soort projecten heb je dan ook geen enkele ervaring met dieren nodig, zolang je maar betaald. Als je echt conservation wil doen, ga dan naar Zambia, Zimbabwe, Tanzania of Kenia. Vooral als je een hutje op de hei geweldig vindt. Ervaring met dieren (dierenarts assistent ofzo) is hier een vereiste, omdat er ook nog serieus werk gedaan wordt.