gezocht goedkope vrijwilligerswerk met dieren in het buitenland

Hallo

Ik wil heel graag vrijwilligerswerk doen in het buitenland, maar vind het heel erg duur. Zou het liefst in afrika met apen en of tjgers willen werken. Voor een maand of 2 maanden.
gr marina

Tijgers in Afrika?

1 like

Hoi en welkom!

Als ik mij goed herinner was er een tijdje (paar maanden) geleden een interview met iemand die met leeuwen heeft gewerkt in Zuid-Afrika. Probeer daar eens naar te zoeken, wellicht iets voor jou? :slight_smile:

Natuurprojecten in Afrika worden meestal niet gesponsord door de overheid. Ze zijn afhankelijk van betalende vrijwilligers om hun goede werk te blijven doen. Naast het werk lever je dus ook een (kleine) financiële bijdrage. Vaak verblijf je al voor z’n euro 50,- per dag bij het project maar is wel je accommodatie en zijn de maaltijden inbegrepen. Kijk eens op http://www.activityinternational.nl/Zuid-Afrika/Monkey_Rehabilitation_Centre.aspx

Oke, bedankt. Ik zal eens even gaan kijken. Je bedoelt zeker op deze site denk ik he.

gr marina

Ja, of leeuwen. weet je iets? m,ag ook wel in een ander land zijn als het maar leuk is en betaalbaar

Dit soort projecten zijn alleen handig als je arts of bioloog bent anders kost het voor de organisatie alleen maar geld.
Ik ken wel een indische organisatie Animal Aid die ben ik daar ter plekke tegen gekomen. Als je wilt kan ik het wel opzoeken. Hier verzorg je dieren die mishandeld zijn. Van honden en katten tot ezels, paarden etc.
Hier betaal je alleen je slaapplaats en eten.

Eeej, bedankt. ik heb gekeken op de site. Het lijkt me zeker een aanrader. Ik zal er wel voor moeten sparen en blijf er niet langer dan 2 weken. weet je toevallig ook iets wat echt betaalbaar is, maar dan niet in afrika. want ik heb begrepen dat het in afrika altijd wel prijzig is van jouw en dat heb ik zelf ook ondervonden op internet. Het moet in iederfeval iets met dieren zijn.

gr marina

Hoi Marina,

Je hebt al aardig wat tips gekregen, en inderdaad is het zo dat de projecten rondom dierenopvang behoorlijk prijzig zijn. Anderen hebben op dit forum al uitgelegd waarom.
Wij, stichting Commundo bieden meerdere dierenprojecten aan: in Guatemala met jungle dieren zoals apen, in Thailand olifanten verzorgen en in Zuid-Afrika diverse wilde dieren verzorgen. We hebben standaard een 3-weekse reis, waarbij je 2 weken de dieren verzorgd en daarna nog 1 week een mooie rondreis. Guatemala kost 1.325 euro voor 3 weken, Thailand olifanten verzorgen kosten 1400 euro en Zuid-Afrika kost 1550 euro. Hier is wel alles bij inbegrepen, dus overnachtingen, maaltijden een donatie aan het project en ook dus de rondreis met gave excursies naar natuurparken. Alleen je ticket moet je nog wel zelf kopen. kijk op www.commundo.nl voor meer info.
Wie weet zit er iets voor jou tussen! ik wens je veel succes bij het vinden van een mooi dierenproject!
Groetjes,
Larissa

Hoi Marina, ik zou wel met je mee willen, ik ben ook al lang aan het rond kijken om iets in deze richting te kunnen betekenen. Liefst opvang aapjes, weesolifantjes, of paarden en ezeltjes. Misschien kunnen we samen deze reis aangaan? Ik ben woonachtig in de buurt van Utrecht? Kan vanaf juni weg.

Graag hoor ik van je.

gr. Manuela

SIW heeft een aantal vrijwilligersprojecten met dieren in Botswana. Onder andere in een neushoornreservaat. Hier kun je meer informatie vinden. Of kijk op www.siw.nl ,daar vind je ook meer projecten waar je met dieren kan werken. De kosten zijn 180 euro (als je student of scholier bent) + 200 dollar lokale kosten. Hiervoor zijn alle kosten van accomodatie en eten gedekt. De reis moet je wel zelf nog regelen.

Groet,
Frank

Heb je al eens gedacht aan Brooks Hospital for Animals. Werken met ezels en paarden vooral in Egypte en India. Heb met eigen ogen de schrijnende beelden gezien in Pushkar(India) tranen in mijn ogen maar wat een prachtig werk dat ze doen. Waarschijnlijk www.brooks.nl voor meer info.