Betaalbaar vrijwilligerswerk met dieren sept tot nov 2014

Hoi

Ik wil heel graag betaalbaar vrijwilligerswerk gaan doen. Het liefst met wilde dieren.
Ik heb 2 maanden de tijd (september tot / met november), minimaal 3 weken.
Ik ben al een tijdje op zoek naar leuke projecten maar ik vind het allemaal zo prijzig.
Heeft er iemand tips of advies waar ik betaalbaar vrijwilligerswerk kan vinden?

Groetjes Marieke

Hallo Marieke

Projecten met wilde dieren zijn inderdaad meestal prijzig.
Als je het betaalbaar wilt houden dan moet je misschien eens nadenken over een ander soort project met bv kinderen.

Een organisatie die hier prima in voorziet in het mooie Ghana is www.moonandstarguesthouse.com
Een kleine organisatie met prima Nederlandse begeleiding.
Ghana heeft diverse wildparken die te bezoeken zijn zodat je toch de Afrikaanse flora en fauna kunt zien en beleven.

Succes met het zoeken naar een passend project.

Groet

Wout

Dag Marieke,

Kijk eens op http://www.khayavolunteer.com, is een zuid afrikaanse organisatie gerund door een nederlander.
Vergeleken met andere organisaties zoals projects abroad is khaya erg goedkoop

Groeten Roy

hallo Marieke,

op de Wereldwijzer Vrijwilligersdag op 22 maart in Utrecht zijn ruim 25 organisaties aanwezig, in hun aanbod zitten ook projecten met wilde dieren. Op www.wereldwijzer.nl/vrijwilligersdag vind je meer info.

groeten en succes met je plannen!

Hai Marieke,

Heb je al een keus gemaakt?

Zo niet, wij hebben een heel erg leuk bush project in Zuid-Afrika vlakbij het Krugerpark. Hier kun je het begeleiden van kinderen en het verzorgen van wilde dieren combineren. Het leuke bij ons is dat je niet perse een docent hoeft te zijn om kinderen iets te kunnen leren!!!

Je wordt bij ons van te voren, tijdens en na je reis begeleidt zowel op afstand (via de mail) als ter plaatse. Als je ons vergelijkt met bijv. projects abroad dan zijn wij een stuk goedkoper, maar bij ons staat de kwaliteit wel voorop dus ook bij ons moet je wel wat betalen. Hiervoor krijg je een unieke ervaring terug in 1 van de mooiste landen van Afrika.

Kijk voor meer informatie maar eens op onze website http://www.docentenvoorafrika.nl/project_bush.html of neem contact met ons op Contact – Stichting Docenten voor Afrika

Groeten, Linda

Hey Marieke!

Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen!

Het klopt wat Wout zegt, vrijwilligerswerk met wilde dieren is vaak erg prijzig. Dit komt omdat veel mensen graag met dieren werken.

World Experience biedt daarom geen vrijwilligerswerk aan met ‘wilde’ dieren, maar wel met honden en katten. Je zou vrijwilligerswerk kunnen doen in een honden en katten opvangcentrum in Thailand. Jouw werkzaamheden bestaan dan vooral uit het verzorgen van de honden en katten.

Ons doel is vrijwilligers een onvergetelijke ervaring op te laten doen in het buitenland tegen een kostendekkende prijs. Wij zijn blij als mensen hun tijd beschikbaar willen stellen aan een van onze projecten en willen daar niet ook nog een hoge financiële bijdrage aan verbinden.

Mocht je vragen hebben dan beantwoord ik deze graag!

Meer informatie kun je vinden op onze website:
http://www.world-experience.nl