Vrijwilligerswerk met dieren

Hallo allemaal,
Ik ben al heel lang op zoek om in mijn vakantie vrijwilligerswerk te doen buiten europa maar dan met dieren. Er zijn inderdaad projecten maar, daar gaan we weer, de prijzen zijn echt ongeloofelijk hoog. Het is dan nog goedkoper om gewoon op je vakantie alleen te relaxen en rond te gaan reizen… Ik zou heel graag in kontakt willen komen met mensen die hier ervaring mee hebben en die me op weg zouden kunnen helpen. Ik hoop informatie te ontvangen van lokale bevolking of lokale stichtingen waar ik dus direct kontakt mee op kan nemen zonder een tussen ‘persoon’ of organisatie. Het maakt mij niet uit met wat voor dieren het werk is. Ik ben zelf duikinstructrice dus dat zou ook een optie kunnen zijn.
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Alvast hartstikke bedankt!
Groetjes,
Jessica

Dag Jessica,

Wel een bemiddelingsorganisatie, maar zonder winstoogmerk of hoge tarieven is SIW. Daar betaal je je dus niet blauw aan. Ik ga zelf dit jaar via SIW in Botswana een project doen in een neushoornreservaat. Er zijn verschillende andere projecten met dieren over de hele wereld, dus keuze genoeg.

groet,
Frank

Hai Frank!
Hartstikke bedankt voor je reactie. Wil je het ajb laten weten hoe het is geweest als je er eenmaal van terugkomt? Ik ben heeeel erg benieuwd! Voor mij is het voor volgend jaar pas maar ik ben nun even aan het rondkijken en sparen vooral… Maar ook bij SIW vond ik het aan de prijzige kant.
Heel veel succes en geniet ervan!
Groetjes,
Jessica

Beste Jessica,

Ook Voluntá is een bemiddelingsorganisatie, maar wel één met niet al te hoge tarieven en duidelijkheid over waar je geld naar toe gaat. Wij hebben in Guatemala twee hele leuke projecten met dieren, zie Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl en Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl.

Hartelijke groet,
Aukje de Boer

Stichting Commundo bemiddelt, maar zonder winstoogmerk, we zijn dan ook een stichting. Wat dacht je van werken in een dieren opvang in Guatemala of Costa Rica?

http://www.commundo.nl/reizen_en_vrijwilligerswerk/guatemala/reizen/arcas/reisbeschrijving.html

http://www.commundo.nl/reizen_en_vrijwilligerswerk/costa_rica_individueel_vrijwilligerswerk/reizen/individueel-costarica/vrijwilligerswerk.html

Ongeloofelijk bedankt voor de reacties! Ik hoop nog meer reacties te krijgen mocht iemand nog info hebben. Ook heb ik geinformeerd over woofing. Ook dat spreekt me heel erg aan. In ieder geval nogmaals heel erg bedankt. Groetjes.

Hoi Jessica,

Je post is al een tijdje geleden maar je zei dat je voor dit jaar aan het zoeken was dus ik denk ik reageer toch nog even.

Ik ga deze zomervakantie 3 weken vrijwilligerswerk doen in een dierenasiel in Portugal. Dus dan werk je met honden en katten. Je zei dat je buiten europa wou maar zulke projecten zijn meestal wel veel duurder inderdaad.

Ik betaal 10-15 euro per nacht voor het appartement en verder mijn eigen vliegticket en eten enz. De kosten hiervoor vallen dus heel erg mee. Je word namelijk iedere dag opgehaald en weer gebracht van en naar het asiel en appartement.

Ik wil ook heel graag nog een keer buiten europa met welpjes ofzo gaan werken maar dat is inderdaag allemaal zo duur. Waar ik heb gekeken betaal je al zo’n 1500 euro alleen om mee te mogen doen en dan ben je er nog niet, en heb je nog geen onderdak eten enz.

Ik weet niet of je ondertussen al wat gevonden hebt in jou prijsklasse maar anders moet je maar even laten weten of je interesse hebt!

Je kan me mailen op ambie1991@hotmail.com

Groetjes Amber

Hoi Amber,

Wij, mijn dochter en ik, zouden ook graag onze reizen combineren met vrijwilligerswerk maar zoals Jessi03158 al opmerkte, dat al die organisaties (omdat het natuurlijk in het buitenland is)zo duur zijn. Mijn vraag aan jou, via welke organisatie heb jij gewerkt?
En aan alle organisaties, ik ben reuze benieuwd naar jullie projecten en de daaraan verbonden kosten.
[EMAIL=“Stabyhound@hotmail.com”]Stabyhound@hotmail.com

Beste,

Wij hebben (nog) geen projecten met dieren maar misschien wel een aantal andere projecten die interessant kunnen zijn.

Tevens proberen wij de kosten laag te houden

groet Wout

1 like

Hio Wout,

Hartelijk dank voor je berichtje. En zowaar in Ghana. Mijn dochter is daar 2 jaar geleden ook geweest en het is ons heel goed bevallen. Zij zat toen in Adafoa en werkte in een lokaal ziekenhuisje. Zij is HBO-verpleegkundige. Ik ben er maar 1 week geweest maar was meteen onder de indruk van het land en de mensen, die allemaal ontzettend aardig waren.
Dus ik zal met haar overleggen en misschien zien we elkaar volgend jaar wel.
Nogmaals hartelijk dank en veel succes.