hey
zou iemand mij aub kunnen helpen?
ik zoek al een tijdje vrijwilligerswerk in het buitenland met dieren of in de natuur, maar niet met mensen. het mag ook niet te veel geld kosten. ik heb al veel sites gevonden maar dan kost dit altijd zeer veel, dusja.
kan iemand mij aub helpen?
als je informatie hebt over vrijwiliigerswerk met dieren of in de natuur of je hebt ervaring hiermee, laat het mij aub weten!
Ik heb vorige maand 2 weken de handen uit de mouwen gestoken in een dierenasiel in La Linea de concepcion, in Spanje (nabij Gibraltar). Misschien is dat iets voor je?
Spanje staat niet echt bekend om de goede relatie die mensen hebben met dieren en dat is te merken. In het asiel zitten rond de 400 honden in hokken, vaak mishandeld. De hokken zijn gebouwd van allerlei materiaal en het is verre van wat wij hier in NL gewend zijn. Ondanks dat zijn de meeste honden daar best happy en wordt er goed voor ze gezorgd.
Het is veel werk om alle honden elke dag te voeren, te voorzien van vers water en de hokken schoon te houden. Het team daar kan volgens mij nog best wat helpende handen gebruiken. Werkdagen zijn van ongeveer 9.30 tot een uur of half drie. Dus je hebt ook nog alle tijd daarna om de omgeving te bekijken of op het strand te liggen!
Kijk eens op de uitgebreide website: www.animalinneed.com Contactpersoon is Peter Koekebakker.
Een indrukwekkende tijd vond ik het en een onvergetelijke ervaring. Het is geen schone handenwerk, maar wel erg dankbaar.
Hopelijk heb je er wat aan!
Met groeten,
Cathelijne
Hey Cathelijne!
bedankt voor je berichtje, ik zal zeker eens kijken naar die site. het lijkt me wel leuk om te doen. ik heb nog enkele vraagjes, misschien kan jij me helpen? => zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden? waar overnacht je? kost het geld? waar juist? is dit gelijk hoelang je gaat helpen? enz.
SIW heeft erg veel projecten (2000) waaronder ook een groot aantal met dieren. Op de site www.siw.nl kun je de projecten doorzoeken. Ik heb zelf 7 projecten gedaan via SIW en dat is altijd erg goed bevallen.
Hallo Eva, Het duurde even maar nu toch mijn reactie.
Het kost niets om daar te helpen hoor. Het is niet een heel georganiseerde toestand, daarom kunnen ze juist ook ondersteuning gebruiken.
Ik heb overnacht in een appartement wat ik deelde met 3 stagiaires. Als je het vraagt kunnen ze vast helpen een overnachtingsplek te vinden, maar de prijs van de overnachting dien je wel zelf te betalen.
Maar als het je wat lijkt zou ik zeker even bellen met Peter. Hij kan je vast vertellen wanneer ze mensen nodig hebben en voor hoe lang. Zijn nummer vind je op de website! Succes en ben benieuwd of het wat wordt!
Groeten, Cathelijne
Mijn zuster en Zwager in Ierland hebben een grote dierenopvang in de Wicklow Mountains. Ze vangen zwerfdieren op, gewonde dieren, van baasjes die zijn overleden etc. etc. Er is altijd veel hulp nodig bij het voeren van alle dieren, schoonmaken, wandelen etc.etc. Het kost je je eigen reis en persoonlijke uitgaven. Je slaapt in een Caravan. Het is in een prachtige omgeving en ze organiseren ook af en toe een uitje. www.ashanimalrescue.com is het adres. Ze kunnen altijd goede gemotiveerde hulp gebruiken. Tel. 0035359647396.