Iemand tips voor betaalbaar vrijwilligers werk in natuur of met dieren.

Hallo,

Ik ben recent afgestudeerd en nu ik alle tijd heb wil ik weer vrijwilligers werk gaan doen. Toen ik 18 was heb ik 3 maanden in Amerika gewerkt in national parks. Dit is goed bevallen dus zoek ik weer zo iets voor ongeveer 3 maanden (geen specifieke voorkeur voor een werelddeel). Ik kom er echter achter dat je voor veel projecten dik moet betalen. Ik ben bereid om hard te werken maar ik vind het wat overdreven om daar een goede 3000 euro voor bij te legen. Iemand suggesties voor vrijwilligers organisaties die de moeite zijn om te bekijken?

Workaway.info is misschien interessant: daar staan particulieren en kleine organisaties die verschillende klussen aanbieden (werken in de tuin, helpen met de kinderen, lesgeven, helpen met de dieren, ik ben ook een keer een dierenpark tegengekomen, etc.). Via die site kun je contact leggen met de hosts, er is geen minimum of maximumverblijf (hangt af van hoe het klikt), en het kost je buiten de inschrijving op de site (18 euro geloof ik) niets. Je krijgt dan onderdak en eten. Vrij veel hosts hebben meerdere vrijwilligers tegelijk in huis. Je kunt op de site ook recensies schrijven over de host (en de host over de vrijwilligers)
Heb zelf nog geen ervaring met vrijwilligerswerk via deze site, maar ik vind het heel interessant.

Verder zag ik een paar dagen geleden een tip van iemand op wereldwijzer: la Senda Verde in Bolivia http://www.sendaverde.com, een dierenopvangcentrum in de jungle. Ziet er erg leuk uit en degene die er hierover tipte was erg enthousiast. Zij vragen USD 120 per week, wat voor 13 weken aanzienlijk minder is dan 3000 euro.

Groet,
M

De Workawaysite heeft dus ook hosts over de hele wereld.

Is er iemand die ervaring heeft met de site workaway.info?

Hee jjs87,

Ik doe op het moment 3 maanden vrijwilligerwerk bij de organisatie Elephants World in Thailand. Dit is mijn eerste week op Elephants world en het is geweldig! Hier onder zet ik even een stukje tekst met wat informatie voor je neer, mocht het je leuk lijken:

Elephants World is een opvang voor Olifanten die bejaard, ziek en/of gehandicapt zijn.
Tussen de bergen van Kanchanaburi heeft Elephants World een groot stuk grond waar de olifanten verblijven totdat ze hun laatste adem uitblazen.

Wat ga je doen.
Als vrijwilliger van Elephants World zal jij voor de duur van minimaal 1 maand (Max 1 jr.)
• Toeristen en groepen gaan rondleiden, maar bijvoorbeeld ook zorgen voor het eten voor de toeristen die een nacht blijven slapen op het terrein van Elephants World
• Olifanten observeren, voeden, wassen, mee zwemmen en verzorgen
• Slapen op het terrein van Elephants World

• Werken op de computer

Natuurlijk doe je dit allemaal in samenwerking met de vaste medewerkers van Elephants World.

Beheers je de Engelse Taal, houd je van dieren en heb jij altijd al eens olifanten echt willen leren kennen?

Neem dan contact met ons op om je interesse kenbaar te maken, mocht je eerst nog meer informatie willen ook dan kan je contact met ons opnemen.

We zijn een jong project, en dus groeien we. Er is veel te doen en daarom zoeken wij vrijwilligers voor lange termijn. Ben jij op zoek naar uitdagend vrijwilligers werk (voor 1 maand) en houd je van de natuur en deze prachtige dikhuiden, mail meteen!

Team Elephants World,
[EMAIL=“elephantsworld@hotmail.com”]elephantsworld@hotmail.com

Elephants World heeft ook een website: www.elephantsworld.org
En om een beetje een indruk te krijgen van het werk is het ook wel leuk dit filmpje te bekijken, (Dit heb ik gemaakt voor Elephants World):

[ame=“Elephants World, Kanchanaburi Thailand - Dutch version - YouTube”]YouTube - Elephants World, Kanchanaburi Thailand - Dutch version[/ame]

Succes, misschien heb je er wat aan!
Groetjes Ydwine :slight_smile:

Ik ben op zoek naar vrijwilligers op kinderboerderij in Noorwegen voor volgende zomer: Brokke - midt i Setesdal

Hoi JJs 87,

Via de Europese Commissie kan je subsidie aanvragen voor vrijwilligerswerk in (en om)Europa. Deze subsidie heet EVS: ‘European Voluntary Service’. Kijk eens op de website www.youthinaction.nl over wat dit inhoud en wat je hiervoor moet doen. Ze vergoeden dan je reis, zakgeld en een taalcursus. Je moet dan wel een zendorganisatie zoeken.

Je kan ook gemakkelijk vacatures zoeken voor vrijwilligerswerk in Europa via www.YouthNetworks.eu. Hier zijn ook zendorganisaties te vinden.

Er zijn ook vacatures in de category environment!

Hallo,

Misschien is werken in een dierenopvangcentrum of schildpaddenproject in Guatemala iets voor jou? Zie: Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl. Beide projecten zijn een fantastische ervaring!

Dit project is niet gratis, je moet rekenen op ongeveer EUR 300 bemiddelingskosten en EUR 100 per week voor onderdak en maaltijden ter plaatse. Als de samenwerking bevalt, krijg je na de eerste maand korting op deze projectkosten.

Hartelijke groet,
Aukje de Boer

Ha,

Misschien wil je eens kijken op onze site **www.africanprojects.nl **
Wij kunnen je diverse vrijwilligersreizen aanbieden bij dierenprojecten in Oostelijk- en Zuidelijk Afrika, waarbij we je duidelijk kunnen uitleggen wat de kosten zijn en wat je hier voor terug krijgt.
Mocht je meer willen weten, je kunt altijd bellen op 06 - 38 22 86 58.
Met vriendelijke groet,

Therese Wijnen
African Projects

Hallo JJS,

Je bent bij ons welkom, niets bij te betalen…:wink: we hebben een project in e Franse Pyreneeën, op de Spaanse grens, misschien niet zo exotisch maar wel ruig, en geen mensen of huizen die je kunt zien of horen.
Kijk op www.solane.info. ons volgende project is de bouw van een boomhuis, de structuur hangt er al nu gaan we aan de bouw van het huis beginnen.
Laat het maar horen, Groet Eva en Jeroen

Hi!

Heb je inmiddels al een betaalbaar en mooi project in de natuur/met dieren gevonden? Zo niet, wellicht vind je deze optie van vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika een interessante?

Medewerker / gids in een wildlifepark nabij Kaapstad

of…

Vrijwilliger in een opvangpark voor inheemse diersoorten in Zuid-Afrika

Just a thought!

Hallo,
Mocht jij, of iemand anders, nog op zoek zijn naar betaalbaar vrijwilligerswerk met dieren, kijk dan eens op de website van de ezelopvang Bonaire: www.donkeysanctuary.com. Ga naar ‘hoe kunt u helpen’ en klik door naar ‘vrijwilliger’. Zij zijn altijd op zoek naar gemotiveerde mensen die minimaal 6 weken op Bonaire willen komen helpen bij het verzorgen van de ezels. Je hoeft uiteraard HELEMAAL NIETS TE BETALEN. Zou toch ook absurd zijn, dat je al gratis komt werken en nog geld moet betalen ook. Het enige wat voor je eigen rekening komt zijn je vliegtickets, je verzekeringen en je dagelijkse uitgaven (waarvoor je zelfs wel een klein zakcentje krijgt!). Verder biedt de ezelopvang je gratis onderdak aan in een eigen huisje, met keukentje, douche, wc etc. Je hoeft geen ervaring te hebben, zolang je ezels leuk vindt, bereid bent om hard mee te helpen en niet bang bent om warm of stoffig te worden, neem dan eens een kijkje op de site voor meer info!

Hoi,

Ik las je reactie, ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in de zomermaanden, nu lijkt me wat jij doet echt geweldig! ik heb op internet gezocht, maar kan geen site oid vinden over het project wat jij doet, kun jij me misschien wat meer informatie geven?
alvast bedankt!

wat dom, ik zie nu de site staan in je reactie! heb een kijkje genomen en lijkt me nog steeds super! zou je me een berichtje willen sturen over meer informatie etc?

Hoi ik ben ook op zoek naar een betaalbaar vrijwilligerswerk in het buitenland en dat met die olifanten lijkt me ook super om te doen! Kon alleen niks vinden op de site qua kosten voor vrijwilligerswerk voor enkele maanden… Kan je me ook wat meer informatie doorsturen hieromtrent? Alvast bedankt! Greetz

Ha,

Misschien wil je eens kijken op www.africanprojects.nl !
Met vriendelijke groet,

Therese Wijnen
Umoya African Projects
06 - 38 22 86 58