vrijwilligers werk in Z.A.?

Heyhey,

Ben al een tijdje rond aan het neuzen op internet voor vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika met dieren. Ben gister in Utrecht geweest naar de info-dag van Activity-international. Maar ik schrok daar van de prijzen. Ik had intresse in het wildlife rehab. centre. Maar dat kosten 680 euro p.w., exclusief ticket, verzekering, enz.
Is dit een normale prijs? Moet ik echt aan deze bedragen gaan denken? Of heeft er iemand een andere suggestie? Of is er iemand die er al woont en zoiets heeft van: hij mag wel voor een maand bij ons komen werken voor eten en onderdak.

Grtz Stims

Zuid Afrika is een van de duurdere landen in Afrika, ook zijn wildlife projecten vaak wat duurder als sociale projecten, maar dan nog zijn de prijzen die organisaties als activity international vragen erg hoog (en het is maar de vraag of je geld bij het project komt). Kijk eens verder rond, er zijn genoeg minder dure mogelijkheden.

Kijk eens op: Http://vrijwilligerswerk-buitenland.pagina.nl

Ik heb ook een redelijke linklijst met projecten, geselecteerd op niet commerciele organisaties, waarbij je geld dus wel op het project komt. Ik probeer zo wat meer aandacht te geven aan kleinere projecten, waar ze vrijwillgers net zo goed kunnen gebruiken, maar vaak niet de aandacht hebben van de grotere ngo’s of westerse vrijwilligersorganisaties/reisbureaus.
Http://members.chello.nl/j.m.veen

Zoek rond en vergelijk, dan vind je vast iets wat bij je past, ook financieel. Vrijwilligerswerk mag best wat kosten, het is ook een investering in jezelf, maar het moet wel redelijk blijven vind ik.

Hoi,

Ik ben net 7 weken terug uit Zuid Afrika. Ik heb daar vrijwilligerswerk gedaan met leeuwen. Ook dit project was aan de prijzige kant maar iedere cent was het meer dan waard! Mocht je met leeuwen willen werken (observeren en onderzoek), kijk dans eens op deze site: http://www.leoafrica.co.uk

Als je vragen hebt dan lees ik het wel.

Groetjes Daisy

Een andere mogelijkheid is via Stichting Be More. Be More is een nieuwe stichting die zich inzet voor Zuid Afrika. Helaas kost vrijwilligerswerk via Be More ook geld, maar al het geld komt terecht bij het project. Bovendien staat er een duidelijke uitleg over wat er allemaal met je geld gebeurt.
De moeite van een kijkje zeker waard!
www.be-more.nl
groetjes,