'Vrij'willigerswerk Zuid-Afrika iemand?

Hallo mensen,

Ik ben zou graag vrijwilligerswerk willen doen in Zuid-Afrika maar vind het erg lastig zoeken het is allemaal erg duur voor vrijwilligerswerk naar mijn mening dan, beschik namelijk niet over een groot geldbedrag om daar een jaar van te kunnen leven om de huur van een huis te kennen betalen en eten.

Ik wil me eigen ticket betalen en vervoer erheen maar ik zou gewoon graag bij iemand of een instelling intrekken waar ik kosteloos kan wonen en eten en overdag gewoon hard werken maar de mensen wel helpen en begeleiden en dat is nogal een lastig combinatie heb ik gemerkt.

is er misschien iemand die mij er alsjeblieft mee kan helpen bijdeze zoektocht of wat informatie over heeft.

Groetjes Robin

Hoi Robin,

Ik begrijp dat je graag vrijwilligerswerk wil doen maar dat je het vervelend vindt om daarvoor te betalen.Waarom zou je betalen als je jezelf belangeloos wilt inzetten voor een ander? Men mag toch blij zijn dat ik überhaupt kom? Dit zijn vragen die veel vrijwilligers stellen, en terecht. De belangrijkste reden om te betalen is eigenlijk heel simpel: de projecten waar je gaat werken hebben geen of nauwelijks geld. Hoe goed ze je hulp ook kunnen gebruiken, het project zelf heeft absoluut geen geld om je kosten te dekken. Vandaar dat deze kosten door de vrijwilliger zelf moeten worden betaald.

De kosten bij Be More zijn niet heel hoog, dus wie weet is dat toch mogelijk voor je! Om je toch een handje te helpen, biedt Be More je wel tips om te proberen je programmakosten gedekt te krijgen, bijvoorbeeld door sponsoring van een bedrijf.

Succes ermee!

Dag Robin,

Born in Africa is een project in Plettenberg Bay. Zij werken ook met vrijwilligers. Zij zorgen wel voor onderdag, maar vervoer en eten moet je nog wel zelf bekostigen.
Je kan ook eens kijken op www.vso.nl. Zij voorzien volgens mij wel een klein inkomen.

Succes.

Ik wil in ieder geval waarschuwen voor het projekt Bambelela, waar je met groene meerkatten (aapjes) kunt werken. De sfeer op dat projekt is vijandig en respekt voor mensen is er ver te zoeken. Ze zijn misschien iets minder duur dan andere projekten, maar ze worden dan ook niet gecontroleerd door een overkoepelende organisatie. Ze kunnen dus doen wat ze willen. Ik heb ondertussen al veel mensen gesproken, die er eerder zijn weggegaan omdat ze zich er onveilig voelden.

Zelf heb ik alleen ervaring met Sizanani Village (www.sizanani.org). Je krijgt een dak boven je hoofd en afhankelijk van het project waar je mee werkt 2 of 3 eenvoudige maaltijden per dag. Vervoer e.d. zul je zelf moeten regelen maar zowel brandstof, eten als ook een goedkope 2e hands auto is in ZA zéér betaalbaar :slight_smile:

kijk eens op www.khayavrijwilliger.nl voor meer betaalbare projecten waar je kunt kiezen of je bij een gastgezin wilt wonen of met andere vrijwilligers!

Succes, wat je ook kiest!!

Hoi Robin,

Ik weet niet hoe lang je wilt gaan, maar voor 900 euro biedt Commundo je een uitwisselingsproject van 3 weken met jongeren uit een township bij Kaapstad. Het valt onder subsidie van Xplore vandaar dat de kosten zo laag zijn. Je betaalt wel 500 euro borg maar die krijg je na een half jaar terug als je 150 mensen verteld hebt over je ervaringen als vrijwilliger.
Check de site binnenkort maar eens of informeer bij Commundo (www.commundo.eu). Ik ben zelf 2 jaar geleden als vrijwilliger meegeweest en het was voor mij een zeer goede ervaring die mij enorm gevormd heeft als persoon. Dat jaar erop heb ik de reis begeleid als groepsleider en dat hoop ik komende zomer weer te doen.

Succes!
Inge

Hi Robin,

probeer het kinderziekenhuis St. Josephshome in Montana, vlakbij Kaapstad: www.stjosephshome.org.za.

Groet,
Carmen

Hallo,

Ik heb afgelopen zomer vrijwilligerswerk via Be More gedaan, zag dat zij ook hadden gereageerd op je bericht. Ik moet zeggen dat dit allemaal heel goed geregeld was en dat de kosten nog redelijk mee vielen.

Je moet wel zelf je ticket betalen en een bedrag inleggen. Maar een groot deel van dit bedrag krijg je weer terug als je daar bent om je eten en drinken van te kopen.

Ik heb gewerkt in een sloppenwijk bij Port Elizabeth. Dit was erg indrukwekkend en ik kan het iedereen aanraden. Op de site van Be More staan verschillende projecten die zij aanbieden.

Hoop dat je er iets aan hebt?

Groetjes,
Dorothee

hallo,

ik ben sinds een tijdje ook opzoek naar vrijwilligerswerk in ZA.
maar dan wil ik iets met dieren doen, ik zie veel aanbieders maar geen verhalen van mensen die dat zelf ook hebben gedaan, of die iets aan kunnen raden.
dus mijn vraag, wie heeft er iets in ZA met dieren gedaan en mij dingen kan aanraden en erover vertellen?

groetjes, Jamie

Jamie,
Sinds een tijdje ben ik ook zoek naar zulke projecten. De projecten op commundo.nl spreken me erg aan. Heb je daar al eens gekeken?
Ik kan ook niks vinden over ervaringen van mensen over die projecten, lastig…

Hallo,

Deze zomer kan je gesubsidieerd vrijwilligerswerk doen met JoHo Xplore.

Kijk ook op http://www.wereldhulpweken.nl/xplore/main/
Voor meer informatie: mail naar [EMAIL=“volunteer@joho.nl”]info@joho.nl of bel 071 5131357

Succes!

Groetjes Debbie

mij spreekt het Moholoholo project wel erg aan, alleen kan ik ook weer geen ervaringen lezen.
en erg vervelend is, dat bij de meeste projecten je toch wel 18 jaar moet zijn.
maar dan ben ik sowieso aan het zoeken dan voor volgend jaar, want dan ben ik klaar met school en kan ik langer weg.
maar dan moet ik nog wel de juiste vinden.

groetjes, jamie.

Mijn zus is eergisteren vertrokken naar zuid-Afrika met Be More. Ze heeft haar eigen ticket moeten betalen en een bijdrage aan het gezin en/of de organisatie. En je logeerd bij een lokale familie.

Kijk maar even op de site.