Wildlife park Senegal (vanuit Gambia)

Hoi allemaal,
Mijn vriendin en ik vertrekken 8 oktober voor 15 dagen naar Gambia en willen - buiten alles dat Gambia te bieden heeft - ook graag naar Senegal voor een bezoek aan een wild life park. Tenminste, ik heb gehoord dat er daar een zit (Fathala wild park?). Kun je vanuit Gambia (met gids) zomaar Senegal in of heb je daar een visum of iets dergelijks voor nodig? En dat park, kent iemand dat toevallig?

Groet,
Pepijn

Hallo Pepijn,

wij hadden via de email toch contact gehad tijdje terug?

Senegal kan je met je gids prima bezoeken vanuit Gambia. Park schijnt bij velen niet erg indrukwekkend te zijn, maar de trip op zich is wel de moeite waard. Je gele vaccinatie boekje moet in orde zijn als je de grens oversteekt. Bij de GGD dus even de juiste stempels halen!

Groetjes,
Erwin

Hey Erwin,
Inderdaad, wij hadden onlangs via e-mail wat contact met betrekking tot de gids. Die trip zouden wij dus eventueel via hem wel willen realiseren. Een maand of twee geleden heb ik me al laten vaccineren voor Hepatitis B, DTP en Gele Koorts. Dat is dus wel in orde. Verder zijn er dus geen vereisten voor die trip? Wat valt er dan zo tegen aan het park? Of ben je er zelf nooit geweest?

Ik moet bekennen dat ik er zelf nooit geweest ben… :wink:
Van vele anderen hoor ik dat het wat weg heeft van een safari Beekse bergen. Niet heel bijzonder… Maar vaak is de trip op zich zelf al wel een hele belevenis. Ik zou het ter plekke gewoon eens overleggen met Abdu. Hij kan jullie heel goed adviseren en je kunt dan nog afwegen of het de moeite waard is :wink:

Hallo Pepijn,

wij zijn met deze gids in Fathala geweest en wij vonden het super leuk!
Ze bieden ook andere safari’s aan waaronder dieren safari’s naar andere grotere wildparken:
http://gambiasafari.com/index.php

Ik ben ook in Fathalapark geweest, twee keer zelfs.
Ik ben er met Archtours geweest, prima georganiseerd.
De eerste keer vond ik echt leuk, maar dan niet direct het park. Dat stelt niet veel voor en je moet geluk hebben om de dieren te zien. Dat hadden we dus de eerste keer wel, maar stel je er echt niet te veel van voor.
Met de ferry is een belevenis, maar zorg dat je geen auto mee hoeft te nemen, want anders is de kans groot dat je die dag alleen een ferry ziet en lang moet wachten.
In Senegal werd alles voor ons geregeld, het is een heel gestempel en stelt verder amper wat voor. Het gele boekje heb ik nog nooit hoeven laten zien en ik ben nu toch al wel een vijf keer in Senegal geweest.
Na het Fathalapark zijn we toen nog op andere plaatsen in Senegal geweest en echt, dat was leuk en indrukwekkend.
Dit jaar was ik met iemand anders in Gambia en die wilde ook graag naar het park toe. Het was werkelijk een verloren dag, want het was ontzettend, maar dan ook ontzettend heet en eigenlijk niet te doen in het park. De dieren hadden zich allemaal verstopt in de schaduw en hebben we amper gezien. Omdat het zo warm was, zijn we ook eigenlijk niet verder in Senegal geweest. Het was geen doen, ook al blijft de ferry echt wel gaaf. Flink ziek kwam ik terug, volgens mij iets van een zonnesteek, omdat je in het park met een open jeep rijdt.
Ik ben ook bij Gunjur de grens over geweest en daar hebben we de smokkelaarsroute genomen. Dan mis je de ferry, maar verder vond ik dat zeker zo mooi. We hebben toen ook een animisteneiland bezocht.
Ik hoef niet meer naar Fathala. Ik vond het enorm tegenvallen.
In ieder geval een goede tijd in Gambia toegewenst, ik moet nog even wachten.

Hoi,

Wij zijn afgelopen januari geweest met onze twee zoontjes. De reis er heen is erg mooi en indrukwekkend. De ferry is een belevenis op zich. Het park is niet veel aan. Safaripark de Beekse Bergen is mooier en je ziet meer.
Het viel ons erg tegen, ook gezien de prijs die je voor zo’n reisje betaald.