Informatie Gambia

Hallo Allemaal,

Eind deze maand gaan ik en mijn vriendin een weekje naar Gambia. Na 1 dag heb ik het hotel en zwembad wel gezien, dus graag zouden wij wat dingen in Gambia en eventueel in Senegal willen doen/bekijken. Hebben jullie toevallig actuele informatie over prijzen daarvan? Is het nog de moeite waard om eventueel een safari te boeken in Senegal? Ivm het nodig hebben van een visum.

Verder zijn tips over wat wij perse moeten zien altijd welkom!

Is het verder mogelijk om te pinnen? Of is dat nog steeds een “probleem”?

Alvast bedankt!

Volgens mij heb je geen visum meer nodig voor Senegal. De excursie naar het Fatalapark is geen aanrader. Op zich is een dagje Senegal wel leuk, maar als je een weekje gaat, zou ik het gewoon bij Gambia houden.
Excursies zou ik niet met je touroperator doen. Er zijn genoeg betrouwbare taxichauffeurs, maar ook heb je Arch-tours en bijv. Insight the Gambia wel. Zeker met de laatste organisatie zie je net wat andere dingen, maar het is ook maar net wat je zelf wilt.
Pinnen is zeer beperkt mogelijk. Wel in het Senegambiahotel, maar verder bij een enkele bank. Dan nog is het maar de vraag of er (voldoende) geld uitkomt. Dus het is beter om het contant mee te nemen en daar in te wisselen. Eerst niet te veel, want je zult wel merken dat er best nog verschil in wisselkoersen is. Gewoon even goed om je heen kijken of desnoods vragen.
Een goede tijd toegewenst!

Bedankt voor je reactie! Dan denk ik dat het bij Gambia blijft. Het is voor ons de eerste keer “echt” Afrika, dit lijkt me heel anders dan Azië. We zullen op zoek gaan naar betrouwbare taxi chauffeurs en via hun de dingen regelen.
Dan denk ik dat het contant geld meenemen wordt, dat lijkt me wel het makkelijkst.

Bedankt voor de reactie!

Volgens mij heb je nog steeds een visum nodig voor Senegal, maar zeker weten doe ik het ook niet. Ben het eens met Lighthouse… niet doen als je toch maar een weekje gaat. Je hebt dan méér dan genoeg aan Gambia alleen.
Pinnen overigens niet doen. Kan met creditcard, Visa. Bij het Senegambia hotel met Mastercard ook wel, maar de koers is minder gunstig. Gewoon contant geld omwisselen blijft nog altijd het advies.

Ik heb het even opgezocht over dat visum en vond een volgende link Visa en legalisatie van documenten voor reizen naar het buitenland | VisumCentrale
Daar kun je invullen van welk land je bent en waar je heen gaat en waarom dan.
Voor Senegal heb je geen visum meer nodig. Het is wel een poosje nodig geweest, maar ik wist dat het afgeschaft zou worden, alleen niet wanneer.
Maar goed, nu is het niet nodig meer dus!

Kijk, dát is wel handig om te weten!
Thanks Lighthouse :slight_smile:

Bedankt voor de info! Iemand toevallig nog actuele prijzen voor excursies?

Ik wilde je een pb sturen, maar je kunt die niet meer ontvangen zie ik omdat je postbus vol zit…

Als je mij een privé bericht stuurt met je e-mailadres erin vermeld stuur ik je een lijst met info en prijzen over trips.

Groeten, Erwin

Ik heb nog een vraagje, is een gele koort vaccinatie verplicht? Voor zover ik weet is dit alleen verplicht als je uit een gele koorts land komt, maar aangezien wij vliegen vanuit Nederland lijkt mij dit geen probleem. Doen ze hier moeilijk over?

Nee, niets is verplicht. Mijn gele vaccinatieboekje is nog nooit uit mijn handbagage geweest zelfs :wink: