Visum Senegal

Per 1 juli voert Senegal visumplicht in ten bedrage van 50 euro.

Dit zal grote gevolgen hebben voor de gidsen in Gambia, die tours uitvoeren naar Senegal er komt dan 50 euro p.p. bij en het visum moet vanuit Nederland al geregeld worden via de Senegalese Ambassade in Brussel.

Jammer ik ga in februari naar Gambia en had een leuke 2 daagse tour naar Senegal willen boeken via Simons,Tours.

Of gaat dit niet gelden voor 1 of 2 daagse tours ? Wie weet hier meer van ?

Ik heb net eens wat zitten lezen op internet en dan ga ik ervan uit dat iedereen dat visum nodig heeft, dus zeker als je langer in Senegal verblijft (Het is maximaal 90 dagen geldig). Het geldt niet als je op 1 juli al in Senegal bent.
Ook lees ik dat het visumstempel echt in je paspoort moet staan. Lekker handig, want ik zou dus niet zomaar mijn paspoort opsturen. Het kan ook zijn dat je het ter plekke kunt afhalen, maar ik kan niet vinden waar dat dan in Gambia kan. Ze hebben het nl over de luchthaven van Senegal en je komt natuurlijk niet zo binnen.
Het heeft zeker grote gevolgen voor gidsen in Gambia. Voor een dag zou ik nu dus niet meer naar Senegal gaan, dat wordt een te dure ‘grap’. Op zich wel jammer.

Stel je voor dat je je paspoort kwijtraak… heb je ook een probleem! Want je moet naar Dakar om een nieuw paspoort aan te vragen… Vreemd hoor met die visums!! Mooi Balen!

Het blijft Afrika hè?! :wink:

Tja Senegal en Gambia waren de enige landen die nog geen visumplicht hadden. Alle andere landen erom heen heb je allemaal een visum voor nodig. Dus het is gewoon slim van Senegal en pech voor ons. Nu is Gambia het enigste land in West-Afrika waarvoor je geen visum nodig hebt. Eigenlijk lopen ze gewoon geld mis. Maar inmiddels is er nieuws dat je gewoon een visum voor Senegal in Gambia kan kopen. Tel. Nr. Senegalese High Commission : (+220) 437 3752
Adres: Off Kairaba Avenue, Serrekunda
Openingstijden ma-vr / 09:00 – 15:00u

Application form ter plekke beschikbaar.
Meenemen :
-2 pasfoto’s
-Paspoort (uiteraard)
-Kopie paspoort
-50 euro

Visum wordt 24 uur later verstrekt

1 like

We verbleven van zaterdag 29 tot 15 juli in Senegal. Van 15 tot 19 Juli in gambia om dan terug te keren naar Senegal. 20 juli met een vlucht vanuit Dakar terug naar Belgie.
We waren dus verplicht om een visum aan te kopen in Gambia. Ingevulde papieren, foto’s, copieen van en reispas zelf ingeleverd op maandag. De woensdag konden we ons reispas met ingekleefde visum voor Senegal ophalen.
Besluit: altijd een visum nodig, zelfs al is het maar voor enkele uren in Senegal; Wij moesten 2 dagen wachten op ons visum. En Afrikaanse bureaucratie.
Wij maakten de tocht van Dakar-Senegal naar Banjul - Gambia met taxi’s en de ferry. De terugweg per vliegtuig. Bij aankomst op de luchthaven van Dakar werden we aangesproken door een douanebeambte met vraag of wij al een visum hadden. Zo niet kan het daar ter plaatse verkregen worden. Maw het was niet nodig om het visum vooraf in Gambia aan te kopen. Ik kan natuurlijk niet verzekeren of dit mogelijk blijft in de toekomst.
Wie nog vragen heeft, stel ze maar…

oke ik ben benieuwd hoe het werkt als je via mauritania per auto/bus naar senegal gaat en of je dan ook bij de borders gewoon je visa kan kopen of dat het alleen op het vliegveld in dakar kan? heeft iemand enig idee of ervaring hiermee?