Ik vertrek begin januari naar Ghana om van daaruit rond te reizen door West-Afrika, zo willen we naar Burkina Faso, Mali, Senegal, Gambia, Guinnea, Guinea Bissau en misschien Sierra Leone. Voor Senegal en Gambia heb je geen visum nodig, maar voor de rest wel. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Het is namelijk erg duur om vanuit Nederland al deze visums te kopen (ghana is natuurlijk wel nodig wil je erin komen). Maar ik weet van Burkina Faso dat je daarvoor vanuit Ghana een visum kunt kopen, is dit ook mogelijk voor de andere landen om bij de grens een visum te halen?
Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen. Alvast bedankt.
Gr Kim
Ik heb regelmatig visa geregeld in Afrika voor naar andere Afrikaanse landen te reizen.
Bijv. in Kenya heb een visa gekocht voor Ghana (was €30 goedkoper dan het in EU doen)
in Zuid Afrika voor Ghana (€25 goedkoper)
in Senegal voor Nigeria (€50 goedkoper)
Het duurde iedere keer ook maar 1 dag, terwijl ze zeiden dat het min. 2-3 dagen zou duren. Als ik jou was, belde ik es via skype of andere voip naar de ambassade/consulaat ter plekke. Vraag je hoeveel het kost, hoelang het duurt, etc. Doe alsof je al ter plekke bent om zeker van je stuk te zijn.
Was wel niet aan de grens, maar gewoon in de ambassade/consulaat in de hoofdstad. Net alsof je dat thuis zou doen.