visum Afrika

Ik ga in augustus voor iets meer dan 3 maanden naar Malawi. Vervolgens vlieg ik vanuit hier naar Kenia om een tour te beginnen via overlandingafrica. Met deze tour kom ik door Kenia, Tanzania, Zimbabwe, Zambia en Malawi. Weet iemand of ik voor al deze landen een apart visum moet hebben of kan ik met het ene visum ook het andere land binnenkomen? En is het eenvoudig om dit aan de grens te regelen of is het beter om dit vooraf geregeld te hebben?

Hoi,

Ik vrees dat je voor elk land een visum nodig hebt. Moeilijk is dit niet, maar de kosten van 5 visums kunnen wel oplopen.

Kenia en Tanzania weet ik niet, maar voor Zimbabwe, Zambia en Malawi kan je zonder problemen een visum aan de grens krijgen.
Aangezien je met een tour het land binnenkomt is het zeker geen probleem om een visa te bekomen.

Hier kan je voor de zekerheid even kijken.
http://projectvisa.com/regiondisplay.asp?regionname=africa

Veel plezier in Afrika!

Hallo,
Je hebt voor elk land inderdaad een visum nodig, maar je zegt dat je met een overlandtour meegaat vanaf Kenia - als dat een georganiseerde reis is, is het dan niet die organisatie die voor alle visa zorgt? Vaak kan een organisatie een groepsvisum aanvragen.
Veel plezier met je verblijf in Malawi en met je reis.
Janka

Nee, de tour regelt geen groepsvisum. Ik moet zelf voor de visa zorgen. Het probleem is dat ik de visa niet vooraf kan regelen, omdat ik eerst 3 maanden in Malawi ben. Vanaf hier ga ik naar Kenia om daar aan de tour te beginnnen. Als ik de visa vooraf regel, zijn ze nog maar beperkt geldig. Dan loop ik het risico dat de visa verlopen zijn tegen de tijd dat ik ze nodig heb. Maar als ik de visa gewoon aan iedere grenspost kan kopen, moet het geen probleem zijn.
Heb weinig/geen ervaring met deze dingen, dus daarom dat ik het hier maar vraag.

Hey,
Ik heb afgelopen september een soortgelijke tour gemaakt en je kan echt ieder visum aan de grens kopen. Dit is vaak nog goedkoper dan dat je het in Nederland doet.

Veel plezier in Malawi