Informatie gevraagd over Visa rondreis Afrika

Wie kan mij helpen aan informatie?

In oktober ga ik reizen door verschillende landen van Afrika.
Ik vlieg op Johannesburg en vanuit daar vlieg ik naar Zimbabwe. Dit is allemaal geen probleem…
Maar dan… ga ik over land naar Tanzania, Malawi, Zanzibar, Kenia en Uganda. Ik heb al van alles geprobeerd, internet, ambassadediensten,visumdiensten maar ik krijg het niet concreet.
Wie weet bij welke landen ik aan de grens een visum krijg of voor welke landen ik in Nederland al een visum moet regelen.

Daarna blijf ik voor een aantal maanden in Kenia voor vrijwilligerswerk. Is het mogelijk om, met een visum verkregen via land en niet via vliegverkeer, een verlenging aan te vragen van 3 maanden?

Super bedankt alvast!

Groetjes Melissa

Tanzania, kenia en oeganda krijg je een visum aan de greens. Malawi west ik helaas niet.

1 like

Zanzibar is ook geen probleem Met een visum voor Tanzania kan je ook naar Zanzibar, maar je moet wel een formulier invullen bij aankomst.

1 like

En ook Malawi krijg je gewoon aan de grens (visa is gratis). En verder kan ik allen bevestigen Tanzania (incl. Zanzibar) krijg je gewoon aan de grens.

Veel plezier!!

1 like

ja malawi is gratis en aan de grens te doen… maar bij langere visa kost het 2 euro, voor korte tijd gratis

1 like