Hallo
Wij gaan 14 april voor 8 dagen naar Gambia en logeren in het Lemon Creek hotel, nu is mijn vraag moeten we Malaria tabletten slikken en weet iemand een goede gids voor ons in die buurt?
Nu willen wij ook in Senegal het safaripark bezoeken is er iemand die hier ervaring mee heeft en of dit iets is?
Groetjes Trudy en Piet
Je moet altijd malariatabletten slikken als je naar Gambia gaat.
Ook heb je bepaalde vaccinaties nodig.
Gidsen zijn er plenty.
Ik ben twee jaren geleden in het FatalaPark geweest in Senegal, maar vond het niet echt geweldig.
Vorig jaar ben ik aan de andere kant in Senegal geweest en dat vond ik, eerlijk gezegd, mooier en leuker, hoewel het wel een ervaring is om met de ferry te gaan. Maar zelf hoef ik niet weer naar het FatalaPark.
Als je geluk hebt, zie je een paar giraffen, neushoorns, zebra’s en wat andere dieren, maar die zie je in Burgers Bush bijvoorbeeld ook. Ik zou er meer voor kiezen om het echte leven in Senegal te gaan ‘bekijken’.
Daarbij zou ik ook de situatie in Senegal afwachten, want als die onlusten doorgaan, dan zou ik me goed laten informeren of je wel veilig naar Senegal toe kunt.
Een goede tijd toegewenst, ik hoop over een week weer naar Gambia te gaan.
Wij gaan regelematig naar Gambia en slikken nooit malaria pillen.
Maar wanneer je ook naar Senegal gaat zou ik het toch eens goed uitzoeken.
Speel niet met je leven en slik die tabletjes!
Lees aub dit onderwerp eens door: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=127514
Mijn collega is sinds vorige week weer begonnen met werken. Drie uur per dag wel te verstaan…
Voor een goede gids mag je altijd contact met me opnemen Trudy;)
April is een fijne tijd om te gaan! Hopen dat het hier in Nederland dan ook weer lekker zonnig is :zon02:
Groetjes,
Erwin
Oeps, dan zijn wij de gelukkige die echt geluk hebben gehad.
Na ongeveer 7 maal Gambia te hebben bezocht echt alleen het eerste jaar geslikt en nooit ergens last van gehad, misschien komt dit doordat wij altijd in december of januari gaan?
Helaas ken ik ook twee personen, die overleden zijn omdat ze malaria kregen.
Natuurlijk is een malariatablet geen garantie dat je het nooit krijgt.
Ook zelf voorzorgsmaatregelen nemen zoals deet en in de avond lange mouwen / pijpen.
Wellicht een airco of fan op je kamer.
Zelf krijg ik alles, ook de vaccinaties, gewoon vergoed door de verzekering.
Dit jaar werd me zelfs voor het eerst een vaccinatie tegen rabiës aangeraden, maar ik heb al wel gemerkt dat dat in grotere plaatsen heel wat goedkoper kan dan op een plaatselijke ggd. Hier ben ik dus nog niet over uit, maar de rest … niet twijfelen, maar doen!
Ze zijn er ook in december en januari, maar uiteraard minder dan tijdens en vlak na het regenseizoen. Maar je hebt slechts 1 mugje nodig die besmet is en jou er ook van gaat laten ‘genieten’…
Geen risico nemen en slikken die tabletten!
Wil je dat niet, of heb je die paar extra tientjes er niet voor over (afhankelijk van je verzekering), dan kan je beter kiezen voor een land zonder malaria.
hallo luitjes
Bedankt voor de reacties,
nou ik denk dat we de pillen toch maar slikken, wat zijn de beste met de minste bijwerkingen
Het park in Senegal heb ik ondertussen wat meer over gelezen en besloten om hier niet naar toe te gaan, kan iemand mij adviseren wat leuk is om te zien?
Trudy
Malarone. Maar maak gewoon een afspraak bij de plaatselijke GGD en je wordt goed voorgelicht en krijgt een recept mee…
Ook zal je waarschijnlijk nog vaccinaties moeten krijgen. Afspraak kan je nu al maken hoor.
Lees verder eens wat andere topics en je ziet vele tips om te gaan doen straks!
Ga wel op tijd naar de GGD, want sommige vaccinaties hebben ‘inwerktijd’ nodig.
Je hebt malarone, maar ook lariam. Meestal wordt inderdaad malarone voorgeschreven, maar het is wel duurder.
Wellicht goed om ook even je verzekering te vragen wat er vergoed wordt, want daar zit nogal verschil in.
Vorig jaar ben ik bij Kafoutim de grens over geweest en heb o.a. het animisteneiland bezocht.
Op zich vond ik dat erg mooi en indrukwekkend, ook al is een keer met de ferry over, ook een belevenis.
De beide keren dat ik in Senegal ben geweest, ben ik met ArchTours geweest.
Dit is me goed bevallen, want zij weten precies hoe je snel en goed de grens over komt.
ArchTours zit in Kololi, maar natuurlijk kun je ook plaatselijke gidsen vragen.
Vraag wel even goed of ze ervaring hebben met het gaan naar Senegal, want anders zou ik het beslist niet doen. En zeker nu de politieke situatie in de gaten houden.
Op zich heb je maar acht dagen, dus zoveel moet je niet op je programma zetten, want alles is al bijzonder en een belevenis, juist die ‘gewone’ dingen.
Let wel op met malarone malaria pillen is de kans op bijwerking zeer klein, dat vergoed de dure prijs.
Hoi Trudy, Lemon Creek hotel is een geweldige plek om te verblijven. Wij zijn 4 keer in Gambia geweest, 4 keer in een ander hotel maar Lemon Creek was voor ons de beste. Op het complex kun je vragen naar Barry, Deze gids verblijft altijd in de omgeving van het hotel. Hij kan je op een leuke en niet dure manier het land laten zien. Heel veel plezier
Vera
Wij slikken al 13 jaar Lariam en nog nooit last gehad van bijwerkingen.Slikken ze zelfs 4 maanden achter elkaar.
Wij slikken Malarone en hebben geen last van de bijwerkingen.
als zeer goede gids kan ik je Sarjo aanbevelen. Betrouwbaar, stipt op tijd, netjes, gevoel voor humor en zeer bekend in Gambia.
Tips om te bezichtingen heb ik genoeg. Als je meer wilt weten over een gids of de tips mail me maar op ansvandersanden@onsneteindhoven.nl
Hoi
wél je malaria tabletten slikken hoor! zou toch een nare nasmaak zijn als je thuiskomt en je blijkt t toch te hebben!!!
ik vind t niet waard om t risico te lopen op vakantie.
overal zijn verschillende medische travel clinics waar je volledig kan worden gevaccineerd en je het malarone recept kunt krijgen. Ze zijn wel prijzig, maar wellicht wordt n deel vergoed.
Kijk vooral uit met t voeren van apen! mijn broertje is gebeten. Hij heeft ter plekke een rabius vaccinatie gehad (bleek in nl) gelukkig waren we op tijd terug voor het serum. Dit moet binnen een week na de beet/krab geinjecteerd worden en is in Gambia niet verkrijgbaar.
Wanneer iemand is geinfecteerd is dit dodelijk! daarom is voorzichtigheid geboden
Maar Gambia is geweldig! Hoor goede verhalen over Lemon Creek en de gambianen zijn erg vriendelijk. Aan gidsen geen gebrek zul je merken.
Geniet ervan!