Met kerst gaan wij naar Gambia. Onze zoon wil geen malaria pillen slikken. Hij is er niet van overtuigd dat er in die tijd muggen zitten en volgens hem wordt hij nooit gestoken. Hoe overtuig ik hem ervan dat het echt noodzakelijk is.
Zijn er in hotels muskieten netten en heb je die nodig? Hoorde dat wij in ons hotel 13 euro per dag betalen voor airco, is dit een normale prijs?
Aangeven dat het best mogelijk is dat hij niet gestoken wordt. Want december is de een van de maanden dat ze er minder zijn.
Helaas zijn er echter altijd wel een paar die toch steken omdat ze zich niets van het jaargetijde aantrekken, maar gewoon een lekker poeltje hebben waar ze kunnen groeien.( en die zijn er zat in Gambia) Bij op tijd constateren is het goed mogelijk om medicatie achteraf te nemen of te krijgen.
Jaarlijks raken er echter in december ook mensen besmet en komen te laat hiervoor. Jammer… want de Malaria Tropicana waar de muggen mee besmet zijn is ***DODELIJK. ***
De muggen kijken niet naar het blanke kleurtje en denken dan… Die steek ik niet!
Loop het risico niet!!!
Mijn zoon zou dan gewoon niet meegaan. (als ik daar nog wat over te vertellen zou hebben).
In Gambia en andere Afrikaanse landen gaan er er jaarlijks velen aan dood. Omdat wij preventieve pillen hebben, gebeurt het bij ons niet zo vaak. BEHALVE bij hen die NIET SLIKKEN.
Verschillende hotels hebben muskietennetten, anderen niet. Als je airco hebt, heb je ook geen last van muggen op de kamer omdat ze niet tegen de luchtstroom kunnen en dus als ze er al zitten niet van hun plaats komen. Maar houd er rekening mee dat electriciteit regelmatig uitvalt en je dan een tijd geen airco hebt, omdat je die dan weer zelf moet opstarten.
De prijs is redelijk hoog maar iedereen betaalt het en dan kunnen ze weer verhogen. Sommige hotels bieden het gewoon bij de kamerprijs inbegrepen aan. (zover ik weet bv. Kombo Beach)
Als laatste nog:
Malaria***pillen slikken ***maar vooral ook veel smeren met DEET en bezuinig er niet op door het bv. van het merk kruidvat te kopen, waar ik zelf heel slechte ervaring mee heb gehad.
***SPEEL GEEN RUSSISCHE ROULETTE!!
Twee Nederlandse reizigers naar Gambia, zijn na terugkomst overleden aan malaria. Ze hadden geen malariaprofylaxe gebruikt. Ook in 2008 vielen er malariadoden na een bezoek aan Gambia.
Graag willen we u nogmaals wijzen op de risico’s van malaria en de maatregelen die u hiertegen kun nemen. Het blijft belangrijk in malariagebieden muggenbeten zo veel mogelijk te voorkomen en indien geadviseerd de profylaxe trouw te gebruiken. Hierbij helpen de antimuggenmaatregelen die u hier kunt terugvinden.
Zomaar een bericht van een site . Een bericht voor je zoon Speel niet met je leven voor die paar euro
dank je, ik laat het lezen aan mijn zoon.
Dank je ik laat het lezen aan mijn zoon.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=127514 Zegt genoeg lijkt me…
Natuurlijk moet je die gewoon nemen, ikzelf heb last van de pillen gekregen en heb ze de laatste dag niet meer genomen.
Bij elk hoestje en niesje denk je dan toch wat anders na. Stel dat ik het toch heb opgelopen…
Je voelt je prettiger als je ze gewoon wel inneemt…je hebt natuurlijk verschillende soorten malaria maar de malarone pillen behoeden je nu juist voor die dodelijke soort…geen risico nemen dus.
ervaren mensen van Kenia spreken dan weer anders
Wat vind je zo anders dan?
Er zullen altijd mensen blijven, die vinden dat het niet nodig is om pillen te slikken tegen malaria.
Die mensen moeten het dan ook zeker niet doen!
Maar … laten ze anderen met hun mening niet op het verkeerde been zetten.
Er zijn altijd mensen die geen malaria hebben gekregen in de periode dat ze in een gebied waren, waar malaria heerst.
Nou die hebben geluk gehad, maar ze nemen wel een risico!
Wij hebben nog de mogelijkheid om te kiezen vóór of zonder pillen.
Een ding is zeker: elk jaar sterven er mensen die gestoken zijn door een mug die besmet was met het malariavirus.
Deze muggen selecteren niet op huidskleur!
Ik ga regelmatig naar Gambia en zal altijd de Mallerone slikken. Het betekent niet dat je geen malaria krijgt, maar de gevolgen zijn minder ernstig.
Nogmaals: speel géén russische roulette!
En zie het bericht in mijn post van 25-11. Als dat niet overtuigt weet ik het ook niet meer…