MALARIA the KILLER

Deze week stond het bericht in de krant dat er weer twee Nederlanders zijn overleden aan malaria, die ze hadden opgelopen in Gambia.
Er zijn nog steeds mensen die geen pillen slikken als ze gaan.
Dit moeten ze zelf weten natuurlijk.

Echter niet slikken is zoals ik het ook op andere sites noem “RUSSISCHE ROULETTE”!!!

Slik je pillen Larium (wekelijks) of Malarone (dagelijks), en je hebt in ieder geval de kans om het te overleven.

Jack (I’m back)

Had het ook gelezen ja. Je snapt niet hoe mensen tegenwoordig nog zó dom kunnen zijn door niets te slikken. Doorgaans 75 tot 100% terug van je zorgverzekering. Maar geld moet natuurlijk nooit een reden zijn om je gezondheid of leven in gevaar te brengen.

(Als je er woont werkt het trouwens wel anders :so: )

uit de nieuwssectie van de TravelPoort website:

"17-11-2010
Malaria - niet mee te spotten (Frits!)

*Van 22 tot 26 oktober j.l. was ik in Gambia. Kan me niet herinneren ook maar 1 mug te hebben gezien. Toch lag ik 6 november in het ziekenhuis: malaria tropica. Op 8 november wandelde ik eruit en na 16 pilletjes ging het leven weer gewoon door. Helaas niet voor mijn reisgenoot en goede, goede vriend Frits. Hij luisterde niet en heeft daarom ook het ziekenhuis niet gehaald: op 13 november overleed hij. Zo zinloos, zo zonde, zo’n verdriet.
Luister alsjeblieft naar je lichaam, naar anderen, naar ons. Het zou de dood van Frits een heel klein beetje minder zinloos maken.

Met malaria valt niet te spotten: één mug kán je leven kosten maar dat hoeft helemaal niet: slik malarone, lariam of paludrine, realiseer je dat in Gambia malaria voorkomt en ga naar een dokter of ziekenhuis als je je niet goed voelt. Het verschil met griep is klein, het gevolg van onderschatting is groot. Veel te groot.*

René Obbes"