Emigreren naar een Malaria gebied

Hallo,

Ik ga in september naar Ghana emigreren en vroeg mij af wat andere mensen gedaan hebben omtrent malaria. Wat is hier het beste? Zelf kan ik niet tegen Lariam en met Malarone kom je ook niet verder dan 1 jaar (Heb in een test programma gezeten). Maar je leven lang die troep slikken lijkt me ook niet goed… Wat doen jullie?

Groet Awaaze

Helemaal niemand??

Nee dus. Bedankt voor de hulp!

Ben er inmiddels achter. Niet slikken, goed insmeren met DEET en een net gebruiken. Op het moment dat je het eventueel hebt, een kuurtje Artesunate (kosten +/- 4 euro) en je bent er weer bovenop. :dope:

hallo,

ik woon een tijdje in malarialand uganda en malaria is inderdaad niks om bang voor te zijn.
Het deet-verhaal blijf je zeker niet volhouden. Beter is gewoon te doen als de rest van de bewoners : geen korte broek, geen blote voeten en inderdaad meest belangrijk : slaap onder een goed en geimpregneerd net. Ik heb steeds een antimalariakuur in huis, zodat ik dadelijk kan slikken als ik koorts krijg. Is tot heden nog niet nodig geweest.
Veel succes in ghana

guido

Dank je guido11, voor je reactie! Zoals je zag was er weinig repons.
Wat gebruik je als kuur? Artesunate is goed verkrijgbaar in Ghana.

Jij ook succes in Uganda, wat je ook doet!

Groet, Awaaze

Nee je leven lang profylaxen slikken is superslecht voor je. zoals Guido zegt gewoon als de locals doen.
Wij wonen nu in Brazilie en hebben ook jarenlang( ruim 8) in Afrika doorgebracht en wonen nu in Brazilie. Hebben nooit wat geslikt en ons wel rond zonsondergang (theoretisch begint t risico half uur voor zonsondergang) bedekt en zorgen muskietenvrij te slapen. Hebben gelukkig nooit wat gehad. Ben je ver van een medische post dan is t raadzaam om t medicijn bij je te hebben om t de kop in te drukken mocht je malariaverschijnselen vertonen zodat je op je gemak een dokter op kan zoeken. Vraag na welk medicijn dat is voor t gebied waar je bent. Veelal dezelfde profylaxen (als lariam) in een verhoogde dosis. Vraag dit tevens even na hoeveel t moet zijn voor jouw regio!
Als je de malariaverschijselen krijgt en je slikt dit dan ben je binnen 24 uur weer op de been. Maar nogmaals zorg wel dat je dan z.s.m. een arts opzoekt om te controleren of alle malaria uit je lichaam verdwenen is want er zijn malariasoorten die een zwaardere behandeling behoeven

Intussen effectief malaria gehad>. Snel ontdekt omdat ik wat koortsig was, dezelfde dag beginnen medicatie nemen (na een malariatestje van 1 euro ) en er goed vanaf geraakt. Heeft toch alles samen enkele dagen geduurd. Dus goede medicatie bij je hebben is echt wel aan te raden ( 40 percent van de malariamedicatie in uganda is namaak)

@guido11,

Ik ben hier nu zo’n half jaar en heb nog niks gehad. Zoals je eerder al zei, gebruik een net!!! Dit ding kost je niet al te veel en het heeft mij, te samen met een mengsel van sinaasappelschil-/citroenschil-/kaneel-pulp (welke ik op de huid smeer), nog geen Malaria gegeven. de pulp is i.p.v. DEET, wat niet zo gezond is.

@Landcruiser,

Lariam zou verboden moeten worden! Als profylaxe kun je dan beter Malarone slikken, maar ik ben het met je eens, dat je beter niet zeer lang profylaxes moet slikken. Zelf heb ik de ervaring, dat ik hallucinaties krijg bij het slikken Lariam. Ook een vriend van me kreeg na 6 mnd Malaria verschijnselen (Geen malaria indicatie; de testweek voorafgaand in eigen land was toen negatief) met hallucinaties. Na het stoppen met slikken waren die voorbij! Het internet staat er vol van dit soort reacties!
Voor mij een Mosquito-net en m’n pulp en te samen denk ik dat het goed is voor 90% reductie in malaria kansen :smiley:

ja Awaaze je heb t gelijk wat Lariam betreft. Nog een nadeel van t slikken wereldwijd van profylaxen is dat er steeds andere en /of sterkere profylaxen gebruikt moeten worden want de muskieten worden imuun voor de oude. Dus tevens ´het medicijn´,moet meeveranderen. En van Lariam heb ik ook diverse staaltjes gezien, jij hebt er dus ook van genoten…
Tja ik ben zelf altijd al een voorstander geweest van t niet slikken van profylaxen en enkel het meenemen van t medicijn, heb mijn mening al eens eerder op div fora geuit en werd steevats voor gek en onverantwoordelijk uitgescholden.
Nog iets wat ik in de bijna 30 jaren in de tropen heb opgemerkt is dat er toch best veel reizigers zijn die toch malaria krijgen ondanks dat ze profylaxen slikten. veelal waren dit stevige drinkers. Daar malaria zich in de lever ontwikkelt en alcohol daar ook afgebroken moet worden is mijn zelfgebrouwen theorie dat je het beste geen (mm nou ja of toch met mate) alcohol kunt drinken in de malariazones om zo je lever zo sterk mogelijk te houden om de malariaanvallen af te breken. je wordt nl niet van 1 beet meteen ziek. Die kan je lichaam wel aan, een tweede ook welals t goed is. het wordt lastiger als er meerdere zijn alleen met alcohol in t spel zegt je lever al veel eerder ´doe t zelf maar´.
Tja nogmaals dat is mijn theorie icm wat ik zo gezien heb.

Groet en het allerbeste allebei in Afrika,
Marcel

Dat van je eigen theorie, was mij ook al opgevallen! (Drank maakt meer kapot dan je lief is :wink: ) Ook ik ben wel eens gebeten, maar heb nog steeds geen Malaria-aanval gehad (Gelukkig!). Het kan dan 2 kanten opgaan. Of het is jouw theorie, of de muggen waren niet besmet met de parasiet. We zullen er voorlopig wel niet achter komen…
Overigens heb ik ook Malarone bij me, als ‘cure’. Dat leek mij ook beter. Bovendien zijn er hier genoeg andere medicijnen te koop, zoal Artesunate. Deze moet ook goed werken… Zoals eerder vermeld, heb ik het nog niet gehad, dus ook nog niks geslikt :smiley:

Jij het beste in de counterpart van Afrika!

Awaaze.