Wie weet of je in Ghana malarone kan kopen en of het daar goedkoper is.
[…]
Zo duur in Nederland, zeker daar ik een half jaar daar ben in Ghana.
Groet Marianne
Hallo Marianne
Ik ben in de 10 jaar dat ik in Ghana kom en gewoond heb nog geen malarone tegen gekomen. Wel zijn er volop medicijnen te vinden als je malaria op mocht lopen.
Mag je voor een zo lange tijd trouwens malarone gebruiken? ik weet dat mijn vrouw altijd een papier moest ondertekenen als ze langer als een maand malarone ging gebruiken omdat er maximaal 30 dagen voor staat (of misschien stond tegenwoordig). Meestal wordt er lariam voorgeschreven als mensen een paar maanden gaan.
Ik heb beide nog nooit gebruikt omdat ik het middel erger vind dan de kwaal. ik heb in 10 jaar tijd 2x malaria gehad en als je er op tijd bij bent is het met 3/4 dagen weer over.
Dit is geen advies alleen mijn eigen mening en een bewust risico dat ik neem!!
Groet
Wout
Beste Marianne,
het is geen doen om Malarone te gaan slikken als je voor een half jaar naar Ghana gaat. Ikzelf heb Lariam geslikt toen ik in Ghana was. Deze pil slik je 1 keer in de week en Malarone elke dag. Vandaar dat Lariam relatief een stuk goedkoper is. Je kan ook even informeren bij de tropendienst of bij je huisarts over andere mogelijkheden.
Waar ga je trouwens heen in Ghana?
Groetjes,
Anne Marieke
Wees gewaarschuwd : Lariam heeft wel een slechte naam wat betreft bijwerkingen
Hallo
Ik raad u aan om geen Lariam te slikken maar gewoon Malarone. Ik neem aan dat je gewoon verzekerd bent in NL dan is het gratis zit gewoon in je pakket of ga eens langs CED Meditel.
Bij Meditel betaal je niks voor de spuiten en medicijnen
Kijk eens op www.meditel.nl
groet, marcel
heb in verschillende apotheek in Ghana mega-verpakking malerone zien liggen wel geen idee van prijs, lariam anders betaal ik 15cedi per pil(wel keer of 4 duurder 1pil lariam dan 1 correcte malaria-behandeling) alhoewel ik lariam neem heb ik toch minstens keer of vier per jaar last van serieuze malaria
iemand ook ervaring ermee hoor ik het graag;
grtz
Lariam wordt vanwege bijwerkingen niet meer voorgeschreven in Nederland. Enige tijd geleden is er nog een reportage op tv geweest over de gevaren van Mariam, mensen die na jaren nog last hadden van psychoses, veroorzaakt door Lariam, en daardoor arbeidsongeschikt geworden zijn.
Ik zit veelal op het Kenia forum ,waar deze discussie ook reeds gevoerd is ,conclusie voor lang blijvers :gebruik de natuurlijke afweer voor muggen zoals net , spray om je in te smeren ,insectenverdelgers (spray of elektrisch), armen en benen bedekken later op de avond,en ga naar het hospitaal als je het toch krijgt .
De nevenwerkingen van de preventieve medicijnen zijn niet te verwaarlozen na lang gebruik.
Zelf malarone in kenia gebruikt. de misselijkheid verpestte de pret. toen op aanraden van een arts daar gestopt met malarone. daarna geen last meer.
Heb nog medicijnen over… koopuh??? hihi. maar wat ze al schreven, vaak wordt het door de zorgverzekering in nl vergoedt. Ik weet iig dat ik, nu we naar ghana gaan, het niet ga slikken…