Malariatabletten

Ik woon aan the Belgie -Nederlandse grens.mijn vraag is waar zijn malariatabletten het goedkoops? **MALARONE **kost hier in Belgie rond 45€ en van **LARIAM® **weet ik de prijs niet (maar veel mensen zeggen dat het niet zo goed is?
Graag hulp
Roeland

In kenya.

Dat klopt, maar dat wordt door de farmaceutische mafia afgeraden. Er zouden veel placebos in Kenia in omloop zijn.

@hikerroeland.
Lariam is goedkoper maar moet al enkele weken van te voren ingenomen worden. Dan kun je testen of Lariam vervelende bijwerkingen voor je heeft. In geval van bijwerkingen kan dan altijd nog kiezen voor de duurdere malarone.

GRIJNS

Hier is Mwende weer : niets nemen is nog veel goedkoper !

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=114989

Enkele qoutes van derden :

Het advies voor het meenemen van medicatie is slechts in een beperkt aantal gevallen van toepassing. Medicatie is alleen nodig als er in de desbetreffende gebieden langer dan 1 mnd gereisd wordt. Als de reiziger zeker weet dat hij binnen twee dagen na het eerste vermoeden van malaria deskundig kan worden behandeld, dan wordt geen medicatie geadviseerd.

en

Een vaccinoloog raadt malariapillen aan, bij voorkeur Nivaquine.
In het verleden heb ik echter slecht gereageerd op de inname hiervan, daarom stelt hij als alternatief voor om - enkel tijdens de risico dagen - Malarone te nemen (wel vrij duur).
In principe kan je het risico nemen zonder malariapillen te gaan zegt hij, op voorwaarde dat je zowel overdag als 's avonds de nodige voorzorgen neemt tegen muggebeten.

1 treatment Malarone meenemen (3 of 4 per dag uit mijn hoofd voor 4 dagen) vanuit nederland of belgie (de echte :-)) en als je je ziek voelt gelijk een druppeltestje laten doen. Niet wachten, maar bij hoofdpijn, misselijkheid of lamlendigheid even laten prikken bij de dokter. Kost 2 euro ongeveer. Als je dan ziek blijkt te zijn (malaria) dan neem je je treatment malarone.
Veel beter dan malarone of lariam de hele tijd slikken. Goedkoper.

Eigenlijk is het te** verschrikkellijk voor woorden **dat de ‘medicijnen’ in Afrikaanse landen derderangs zijn…AL heb ik tot nu toe goede ervaringen met medicijnen die ik in de apotheek daar heb gekocht. (1x voor mijn sinussen, 1x voor mijn dochtertje haar oren en 1x voor een ontsteking in de kaak van mijn man)

Er is ook 1 of ander spullie voor wratten te koop, waarmee je een wrat aanstipt, die wordt dan zwart en is weg als je terug thuis komt. Ik weet niet meer hoe het heet, maar ze verkopen het hier niet meer. (mijn andere dochter)

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met medicijnen in Kenia. Zouden medicijnen hier echt derde rangs zijn, of zegt men dat alleen om (de duurdere) verkoop van dezelfde medicijnen in Europa te bevorderen?
Veel medicijnen komen hier in Kenia uit India, zouden het niet gewoon goede producten zijn waar in Europa nog een octrooi of zoiets op zit?

wij hebben bij een ontembare zwervende voetontsteking (die langs het been naar boven ging) antibioticabommen gekregen die maar heel matig hielpen. Hier in Nederland moest er nog 2 keer een antibioticakuur tegenaan voor de ontsteking bij de lies eindelijk op de terugweg ging…Kennis in Kenya met dezelfde soort wonden aan haar been had op een gegeven moment een gat zo groot als een tennisbal in haar been en alle antibiotica in Kenya werkte niet. Laatste redmiddel was de witchdoctor die met kippenbloed en een zwart eigen gebrouwen smeerseltje aan kwam. De bedoeling was om het daarna te laten behandelen in Nederland, maar de treatment van de witchdoctor hielp. Zo zie je maar. Soms kan je je beter tot een goede witchdoctor wenden :slight_smile:

Zo is het maar net ! De kennis van de ‘‘witchdoctors’’ is soms super !
Weet je dat je van de , eeeh, dju ik kan niet op de naam komen, plant die ik hier , in huis heb staan oordruppels kan maken !
Helpt bij oorpijn ! Van de witchdoctor in Konjora geleerd ik herkende de plant meteen, zal strax een foto maken en posten hier. Hij gaf me een tak ervan, moest ik boven een kaars houden en dan ging die plant druppelen. Heeft goed geholpen !

Jaja , resistentie tegen antibiotica…
Strax is iedereen hier ook resistent tegen Malarone…

Door onnodige angstverhalen en slik slik slik gedrag

was te laat om miijn eerdere post nog te wijzigen :

Zamioculcas Zamiifolia

http://plantcrazy.blogspot.com/2007/12/zamioculcas-zamiifolia-zz-plant.html

Denk het ja. Hoe kunnen farmaceutische bedrijven hier anders zulke woekerwinsten blijven maken ? Inspelen op angst bij de mensen en veel marketing via huisartsen,tropeninstituut, GGD etc. (**er is hier bij ons een huisarts die is ervoor bekend dat ie alleen bepaalde merken medicijnen voorschrijft omdat hij daar % op krijgt, mijne schrijft alleen generische voor, en liever nog GEEN **…)

Het ontbreekt vaak aan kennis, dat klopt.
Sommige hospitaaltjes (zeg niet dat jullie daar geweest zijn ;)) hebben niet eens een arts maar een bijbeunende nurse die normaal bvb in een overheidsziekenhuis werkt.

In privehospitaals is vaak wel voldoende kennis aanwezig (niet altijd) daar betalen patienten dan ook best behoorlijk voor!
Traditionele behandelingen werken ook vaak best wel goed, voor vanalles is wel een of ander kruid.

Which doctors doen bij gebruik van traditionele medicijnen rituelen waarin ik niet geloof, maar het zou goed kunnen dat de eigen gebrouwen smeerseltjes wel een helend zijn.

Er is in ieder gaval geen standaard in ziekenzorg en kennis zoals wij die gewend zijn.

Hee Mwende, die plant ken ik! Helpt die tegen oorpijn? Hoe moet je hem dan aanwenden?

1 tak eruit trekken (zoals je met rabarber doet)
en dan een klein stukje afsnijden.
Je houd hem dan een cm of 5 boven een brandende kaars (horizontaal houden) tot hij begint te druppelen. Die warme druppels in het oor druppelen.

De ‘patient’ ligt dan best naast de kaars. Voor mijn dochter hielp het prima, ze heeft zowel met vliegen als met zwemmen altijd last van haar oren…

Neem-tree eigenschappen ken je al he ! (griep, maagpijn, malaria, eczeem…etc etc VIES VIES VIES om te drinken maar……)

ik denk dat ik het antwoord al weet Mwende maar…wat is het beste om te doen qua malariapillen voor een 2 en 3 jarige? Ik zelf gebruikte ze de laatste keer ook niet, gewoon goed insmeren hielp. De 2 oudste hebben de laatste 2 keer wel de malarone gehad. Mijn vorige huisarts zei dat als je meerdere keren malarone hebt gebruikt op je reizen je lichaam een soort van buffertje heeft en je het dus helemaal niet hoeft mee te nemen op een korte vakantie. Voor mezelf en man vind ik het geen probleem om niets in te nemen maar voor de kids ben ik een beetje huiverig.

Misschien domme vraag: kun je - in geval van nood - Malarone krijgen zonder voorschrift in Kenia?

Ja, Malarone (die nu trouwens Malanil heet) is hier zonder voorschrift te verkrijgen. Prijs momenteel is KES 2100 (hangt af van welke apotheek en de hoeveelheid) voor een pakje van 12 tabletten.
Let echter wel, àls je van plan bent om de pillen te nemen, moet je wel de dag voor je aankomst beginnen innemen en tot min. 7 dagen na vertrek uit het land, ander heeft het echt géén zin dat je er slikt.

Enjoy Kenya!

Trudi

Hoi,

klopt, in kenia is het goedkoper, alleen moet je je misschien afvragen of je het wel gaat gebruiken.
wij gaan twee keer per jaar een maand naar kenia en gebruiken niets, wel bescherming 's avonds natuurlijk en een net.
het hangt er vanaf of je tussen de kenianen bivakkeert of in een resort.
Dat je Malarone gebruikt wil niet zeggen dat je geen malaria kunt krijgen!
De symptomen kunnen daardoor erg onduidelijk zijn waardoor de diagnose in nederland makkelijk wordt gemist
Let op, hier geldt zoveel mensen zoveel meningen.

annamarie

Oesje, ik zie nu pas dat je deze vraag stelde en je kent idd mijn antwoord al hihi

Mijn eigenste kids hebben nog nooit iets genomen , niet tegen malaria maar ook geen antbiotica hier.

Mirte was ook 2 toen we voorts eerst gingen. Naald en draad is de belangrijkste preventie tegen malaria !

groet !!!
(en sorry voor het late antwoord !)

http://on6by.wordpress.com

.

Er is ook 1 of ander spullie voor wratten te koop, waarmee je een wrat aanstipt, die wordt dan zwart en is weg als je terug thuis komt. Ik weet niet meer hoe het heet, maar ze verkopen het hier niet meer.

Zilvernitraat- of Helsesteenstift
Bij apotheek verkrijgbaar

Groeten,
Froja