Hallo, zondag vertrek ik naar Kenia,
Het gebruik van anti-malaria is sterk aangeraden, maar ik zie hier enorm tegen op.
In India ben ik erg ziek geworden, met veel buikklachten, toen gebruikte ik Paludrine. Toen ik stopte was ik snel weer de oude. Mij is geadviseerd Malarone te gebruiken, maar die dingen zijn duur…! Wie weet meer van de bijwerkingen hier van? Ook graag de goede ervaringen! En is er een plek waar je ze goedkoper aan kan schaffen?
Bedankt! groetjes Karin
Oja, nog n vraagje, ik wil altijd graag mn koffers vol doen met spullen waar ze nog wat in het betreffende land wat aan hebben. In India kwamen alle kinder kleertjes die mee waren dankbaar op n goede plek.
Is dit voor Kenia te doen?
Omgeving Mombasa
malarone heeft in principe de minste bijwerkingen, voor zover ik weet. Maar er zijn wel bijwerkingen. Voor de een meer dan voor de ander, elk lichaam reageert anders.
Kenia is een malaria gebied en ik zal ze daarom zeker nemen.
spulletjes meenemen voor de kinderen in kenia is leuk. Zeker doen!
Daar ik in Ghana het gebruik van Lariam bijna met de dood heb moeten bekopen was ik ook erg voorzichtig met het opnieuw proberen van anti-malaria middelen.
In Ecuador heb ik Malarone gebruikt en wat een opluchting: geen enkele klacht. En dat terwijl ik toch erg gevoelig voor sowieso veel medicijnen ben.
Ja, ze kosten wel wat, maar neem nooit het risico om geen anti-malariamiddelen te nemen. Elk jaar overlijden er heel wat meer Nederlanders aan malaria (ik heb het ook gehad en geloof me: dat wil je niet meemaken).dan je denkt. Dus ik zou zeggen: hoeveel is je leven je waard?
Ga Kenia niet in zonder anti-malaria-tabletten!! Let niet op de prijs, bij een reis als dat kunnen die paar pillen er ook nog wel af en het is echt gevaarlijk zonder te reizen. Niet doen dus, malaria is echt gevaarlijk!! Naast het gebruik van anti-malaria tabletten bescherm je jezelf goed door onder een geïmpregneerde klamboe te slapen, 's avond en 's ochtendsvroeg bedekkende kleding te dragen en jezelf goed in te smeren met insectenwerende spray met een flinke dosis DEET. Het risico op malaria is dan vrijwel nihil.
Kleine moeite groot resultaat. Malarone is mij heel goed bevallen, geen last gehad van bijwerkingen. Een reisgenoot van mij wel… vooral slapeloosheid en misselijkheid aan het begin van de kuur. Later ging dat weg. Neem je tabletten altijd op (ongeveer) hetzelfde tijdstip van de dag in bij de maaltijd. Bij voorkeur bij het diner, omdat dat de laatste maaltijd is voor het slapen gaan. Aangezien slapeloosheid, duideligheid en hallucinaties knap ververelend kunnen zijn heb je er het minste last van als je al in slaap bent. Dat heeft mij in ieder geval wel heel erg geholpen. Ik nam tabletten altijd 's avonds, maar er waren anderen die ze 's ochtends namen en die hadden over het algemeen meer last van de bijwerkingen.
Zeker spullen meenemen, maar nooit geld geven!! Neem spullen mee die men nuttig kan gebruiken. Geen knuffels meenemen voor de kinderen!
Meer hierover zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=37416
Ga je toevallig naar Diani Beach…?
Groetjes en veel plezier in Kenia!
Wouter v. Kuijk
Bedankt voor de reacties! Ik ben inmideels weer retour! Het was een mooie vakantie, waarin ik erg veel indrukken heb gedaan. Veel kinderkleding en wat speelgoed puzzels etc zijn op een goede plek terecht gekomen. Ik verbleef op Le soleil, Noord Mombasa, vrij afgelegen. Malarone geslikt, geen problemen mee gehad,behalve de darm krampen en diarree (maar of dit aan de pillen lag??) alhoewel ik hem wel af en toe vergat optijd in te nemen. Bijna geen muggen gezien. Ook masai mara park, weinig tot geen mug gezien. Maar goed, er zou er maar een bij zitten.
Nogmaals bedankt voor de reactie! groeten Karin