Hallo allemaal,
Ik kom net van de aptoheek, toch wel een beetje geschrokken.
Voor mijn weekje Kenya is mij door de plaatselijke GGD anti-malaria pillen geadviseerd en heb ik daarvoor een recept mee gekregen.
Tot mijn ontstentenis moest ik voor 16 pillen € 61 betalen, dus zeg maar een € 4 per pil !!!
Is dit normaal ??? Wie heeft ook zo’n koude douche ervaren voor een tropische vakantie ? Is er geen alternatiref ?? Ik kan me niet voorstellen dat dit normaal is !!!
Deze tabletten zijn nou eenmaal duur.Vaak krijg je wel een gedeelte vergoed van de verzekering.
Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App
Zie ook m’n antwoord op je andere post: ja, dit is normaal.
Ik krijg 100% vergoed door mijn zorgverzekering (door de aanvullende verzekering), maar dan moet ik wel naar de meditel arts en die sturen het recept naar een bepaalde apotheek die dan de pillen per post opsturen. Zolang het dan gratis is, vind ik het best
Mijn planning voor mijn reis naar Kenia is na mijn bezoek aan de meditel arts nog verlengd, dus ik heb een mailtje gestuurd en toen kreeg ik de dag erna al pillen in de bus.
Zulke dingen moet je dus eigenlijk van te voren nakijken, ik zou ze niet vergoed krijgen als ik het recept van de GGD krijg.
Waarschijnlijk heb je Malarone pillen voorgeschreven gekregen, deze zijn inderdaad enorm prijzig. Bel even met je ziektekostenverzekeraar want meestal worden deze pillen voor minimaal 50% vergoed. Een alternatief is Lariam, maar dat kan ik je niet aanraden. Dit is een soort verkapte LSD waar meerdere mensen hele slechte ervaringen mee hebben. Veel plezier in Kenia!
Groetjes Remco.
Helaas, ze zijn zo duur.
Wij hebben ze alle drie volledig vergoed gekregen en we hebben alle drie een andere verzekering!