Wildcoast!!

(origineel bericht op be-more.nl)

Wildcoast!!

Hoi!!

Dit weekend ben ik op trip naar Wild Coast geweest. ’ s ochtends werden we al vroeg opgehaald en na 5 uur in de auto kwamen we aan bij ons hostel. Na de lunch gingen we naar een rots, waar we af moesten klimmen. Er was een kabel waar we ons aan vast moesten houden en dan naar beneden moesten. Best eng, want je was niet gezekerd. Toen we dachten dat we het klaar was moesten we nog een houten ladder af, er stond een hele harde zijwind, dat was best zwaar! Het was allemaal de moeite waard, want we hadden echt super mooi uitzicht over de zee en de stranden.

Ook zijn we bij het gevaarlijkste strand van de wereld geweest. De laatste 5 jaar zijn daar 7 mensen omgekomen, doordat ze aangevallen zijn door haaien. Verder hebben we veel gehiked over smalle paadjes langs diepe afgronden. Gisterochtend hebben we ook nog een hele groep dolfijnen gespot! Heel gaaf!

Dit weekend hebben we ook een mud cave bezocht. In een grot kregen we een moddermaskertje. Toen we de grot uitkwamen, was er een hele school die een uitstapje had. Allemaal wilden ze met ons op de foto. Heel apart, deze hele week maken wij overal foto’s van en nu werden er heel veel foto’s van ons gemaakt. Heel charmant ook, met die maskertjes op ons gezicht…

Naast alle mooie natuur die we gezien hebben, was er ook veel armoede. We zijn in kleine hutjes geweest, waar ze soms wel met z’n 7-en leven. Het contrast was dit weekend heel groot, net zoals het contrast in Afrika heel groot is.

Nu zijn we weer terug op het project. Het was even de vraag of we vandaag wel naar het winkelcentrum konden, omdat er een demonstratie was tegen de taxi’s. De taxi’s hebben namelijk hun prijzen verhoogd en de community is het hier niet mee eens. Omdat wij altijd met een soort taxibusje boodschappen gaan doen, was het niet helemaal zeker of het veilig genoeg zou zijn. MAar gelukkig kon het toch!

Deze week hebben een aantal moeders naailes, zodat ze zelf de kleren van de kinderen kunnen repareren. Hierdoor zijn wij gevraagd om tussen 12 en 2 huismoeder te spelen! Ben benieuwd hoe goed de kinderen naar mij gaan luisteren!!

In mijn volgende blog zal ik wat meer over mijn huisje gaan vertellen!

Liefs Mirjam

(origineel bericht op be-more.nl)