Wild coast!

(origineel bericht op be-more.nl)

Wild coast!

Sawubona!

Waar zal ik eens beginnen… Zoveel gedaan en gezien afgelopen week.
Afgelopen vrijdag werden we om 6u opgehaald voor de Wildcoast tour. We gingen met zn vijven vanuit Palm Tree, gezellig dus. Onze geniale gids, met grijs kroes haar en een staartje (hij is wel blank overigens), heeft ons 5 uur verder naar Umgazana gebracht. Hij heeft hier een eigen huisje, waar we één nacht verblijven. Toen we binnen kwamen trok hij de deuren naar het balkon open… WAUW!! Een prachtig uitzicht op zee, meteen dus maar even met de verrekijker walvissen gespot. We hebben een enkele vin boven water zien komen. En het verwennen ging door want een diner dat start met vers gebakken kreeft, daarna een braai en afsluit met marshmallows is echt fantastisch!!
We hebben dit weekend veel gewandeld en mooie natuur gezien. Op een bepaald moment vreesde ik wel even voor mn leven… Of nou ja, ik kneep hem even goed. We moesten met een dikke kabel in onze handen een soort rots afdalen en daarna op een ‘stevige’ houten trap verder naar beneden. Het was eng, maar wel een overwinning dat ik het gewoon gedaan heb!!
Ook zijn we bij een lokale Xhosa familie langs gegaan. Ik voelde me een beetje opgelaten, voelt echt als aapjes kijken, maar het goede eraan is dat de mensen wat geld krijgen en dus weer wat boodschappen kunnen doen. Wel heel triest om te zien dat zij het zo slecht hebben, dit is wat je noemt echt arm. De kinderen werden wel erg blij van onze snoepjes en ballonnen.

Zaterdagavond een fantastische avond beleeft in het hostel waar we verbleven. Het hostel had een erg hoog hippie gehalte, maar was gezellig. Er was een leuk optreden van een lokale artiest. Hij kon aardig zingen en het was leuk, maar vooral de 6 jongens die soms meezongen en vooral ook veel dansten waren geweldig. Ik heb echt enorm genoten van deze avond, Afrika gevoel tot in mn tenen!

Na een lange auto rit ook weer fijn om terug bij Palm Tree te komen op zondag. Maandag ging school weer gewoon van start en moest er ook weer geklust worden downstairs. Het wordt echt al wat!! Het activiteitencentrum zit in een mooi nieuw wit jasje. Alle bureaus zijn opgeruimd en schoongemaakt en zo krijgt straks iedereen zn eigen hoekje. Soms gaat het klussen niet helemaal van een leien dakje en moet er iemand komen om een vieze, dikke pad op te ruimen, die ineens onder een kastje tevoorschijn komt. Maar voor de rest verloopt het prima! Komende zondag komt er waarschijnlijk een ploeg mensen hier werken om de rest van het gebouw een enorme opknapbeurt te geven, dus we wachten in spanning af. Ten eerste of ze komen, en ten tweede met hoeveel… Of het inderdaad een club van 30 a 40 mensen gaat zijn, zoals ze beloven. Het blijft natuurlijk Afrika. Maar de man die dit allemaal heeft geïnitieerd is wel zeer regelmatig bij PT te vinden en heeft al heel veel geregeld, dus het lijkt er echt op dat het serieus is…

Verder zouden we vandaag met de kids die thuis les krijgen gaan zwemmen… Tja, wordt lastig als er bij aankomst geen druppel water in het zwembad blijkt te zitten. Dan maar even naar het strand, is ook lekker met 25 graden en een strakblauwe lucht :slight_smile: Al iemand jaloers? Eén schrale troost, er zijn ook veel dagen van 22 graden met soms regen of gewoon bewolking, dus ben maar niet bang dat ik bruin terugkom.

Ook hebben we gisteravond al een afscheidsetentje met de vrijwilligers gehad. Heel raar eigenlijk zo vroeg in de week, maar 2 meiden zijn vanmorgen in alle vroegte naar Kaapstad gegaan, dus was het onze laatste avond met zn vijven. We zijn hier nu dus met zn drieen, vrijdag vertrekt Jamie en zaterdag gaat Miriam. Ze gaan beiden nog reizen, waar ik wel erg jaloers op ben, maar van de andere kant prijs ik mezelf meer dan gelukkig dat ik nog een maandje hier mag vertoeven!! Volgende week waarschijnlijk dus meer nieuws en verhalen…

Liefs, Amanda

(origineel bericht op be-more.nl)