Wild Atlantic Way

In juli gaan wij voor het eerst Ierland bezoeken en we willen dan een gedeelte van de Wild Atlantic Way rijden. Is er iemand die ervaring heeft met gedeeltes van dit traject en die beginnende Ierland-gangers advies kan geven over dit traject. Zijn er plaatsen / dingen / etc etc die we absoluut niet over moeten slaan? Wat kunnen we het beste doen om iedere nacht een slaapplaats te vinden? Moeten we dan vooraf boeken of is een slaapplaats voor 3 personen altijd snel gevonden? Als we vooraf moeten reserveren is het ook makkelijk om te weten met welke gemiddelde snelheid we moeten rekenen zodat we op een relaxte manier Ierland kunnen verkennen.
Veel vragen dus maar ik hoop dat jullie ons kunnen helpen zodat we goed voorbereid naar Ierland kunnen.

Wat je zeker moet doen:

• Genoeg tijd uit trekken voor Beara Peninsula / Ring of Beara (Zeker zo mooi als de bekendere Ring of Kerry)
  • Zeker een dagje naar een van de Aran Islands (eigenlijk twee dagen, 1 dagje Inishmor en 1 dagje Inisheer)
  • Zeker genoeg tijd over houden voor Donegal
  • Stukje bij Galway vond ik tegenvallen

Je snelheid… Tsja… Dat hangt van jezelf af. Hoeveel stop je enzo. Denk dat 50 gemiddeld als erg hard is.

Slaapplaatsen hangt af van de periode en hoe lang je wilt rijden. (Stop je op tijd, meer plek, stop je laat dan loop je de kans dat B&B’s vol zitten). Je kunt ook gewoon een tent (en kampeerspul) in de auto gooien, dan ben je zo ie zo flexibel en kun je in geval van nood de camping op.

Hoi Theiz, wat kan je ons vertellen over Donegal. we gaan naar het Cruit-island. bijna 3 weken. wat kunnen we daar in de omgeving bekijken?

Poeh, daar ben ik een aantal jaar geleden 2 dagen geweest. (Niet op het eiland zelf, daar voor de kust.) Kan je er dus niet echt iets zinnigs over vertellen vrees ik. Nu staat Donegal bekend als een van de mooiste gebieden in Ierland dus daar heb je zeker genoeg te doen!