Ierland voor de eerste keer

Dag allemaal.

Wij gaan eind juni voor een dag of 10 naar Ierland.Prachtig land hoor ik iedereen zeggen.
Maar op 10 dagen kan je niet super veel zien natuurlijk.
We starten in Dublin,om zo het land door te steken naar de Westkust.
Dan heel de kustlijn volgen tot terug in Dublin.
Wat vinden jullie van dit idee?
beter kiezen voor een kleiner gebied?
Wij zijn met zijn tweetjes,houden van wandelen,rustig een biertje drinken,…
Dublin zelf willen we ook zeker doen.

mvg

Ik ben zelf laatst in Dublin geweest. Leuke stad maar in 2 dagen heb je het daar wel gezien. Dus langer zou ik daar niet blijven als ik jou was. Het nachtleven in Temple Bar is dan wel weer geweldig met overal traditionele Ierse muziek. Kan je lekker rustig een biertje drinken en gewoon genieten. Dat moet je meemaken, is echt een levenservaring :wink:
Voor de rest weet ik niet of je in die 10 dagen jouw plannen uit kan voeren. Daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Poeh, 10 dagen is niet heel veel voor Ierland. De zuidoost kant is niet zo bijzonder dus daar zou ik niet te lang blijven. Zuidwestkust en westkust zijn erg mooi.

Paar tips:
Ring of Beara
Doolin (leuke uitvalsbasis en ga eens kijken bij Gus O’Connors)
Cliffs of Moher (duh)
Aran Islands (zeker eentje meepikken, gaan bootjes vanui Doolin)
Skellig Michael
The Burren

Je zou kunnen overwegen vanuit Dublin in 1 ruk door te rijden naar Doolin, daar even te blijven en dan te kijken hoeveel tijd je over hebt voor bijvoorbeeld Ring of Beara en Skellig Micheal.

Hoi!
Super leuk dat je naar Ierland gaat! Mijn moeder komt uit Dublin. En ik ga elk jaar daarheen om familie op te zoeken.
Heb zelf nog niet zo heel veel van Ierland gezien maar volgend jaar staat er wel een reis van 3 weken op de planning.
Wat ik erg mooi vind is Glendalough. Dat is een Ierse vallei in wicklow. Dat is ongeveer 40 kilometer ten zuiden van Dublin.
Temple bar is natuurlijk super toeristisch. En je zal er niet heel veel echte Ieren vinden. Wel leuk voor de sfeer.
Als ik in Ierland ben gaan wij altijd naar the blue light. Dat is een pub in de bergen met super mooi uitzicht en iedereen kent elkaar. (Mijn oom is daar nogal bekend) :p.
Heel veel plezier!

Ik ben 12 jaar geleden in Dublin en de wicklow mountains geweest.
Trinity college moet je zeker bezoeken.

Onlangs in Dublin geweest, en in de stad zelf was ik vrij snel uitgekeken. De wandelingen langs de kliffen vond ik wel echt meer dan de moeite waard. We hebben er 1 gelopen in Howth en we hebben de wandeling van Bray naar Greystone gemaakt. Beide erg mooi en vanuit Dublin binnen een halfuurtje bereikbaar met de DART (trein). De wandeling in Howth kun je op 1 dag combineren met het kasteel van Malahide. Hierover (kasteel Malahide en cliffwalk Howth) heb ik onlangs een blog geschreven: Wandelen over de kliffen in Howth (Cliff Walk) - Reisblog. Daar kun je meer informatie lezen over hoe en wat.

Greetz,
Reisbloggers