ik ben aan het denken om rond augustus een 7/8 dagen op vakantie te gaan naar Ierland.
Nu heb ik hier verder geen verstand van, en hoopte dat hier mensen zijn die mij kunnen helpen.
Ik ga waarschijnlijk alleen (of ik moet nog mensen vinden die mee willen), maar dan wil ik eerst een idee hebben van waar ik heen ga ect.
heeft hier iemand nog tips of tricks?, ik wou zelf met de auto gaan, en liefst max 2-3 dagen in een hotel, hostel, camping ect blijven, en dan weer door reizen naar de volgende plaats.
Gezien je beperkte tijd zou ik de keuze maken 1 gebied te bezoeken en niet heel Ierland door te crossen.
Ik zou in dan denk ik kiezen voor de zuidelijke kant van de westkust. Je kunt dan richting Doolin gaan. Je kunt vanuit daar een van de Aran Islands bezoeken, de Cliffs en de Burren bezoeken.
Daarnaast is The Ring of Beara ook erg mooi om te doen.
Uiteraard is de beroemde Ring of Kerry ook leuk om te doen.
Andere optie’s.
Je concentreren op Donegal en/of Noord Ierland. (Giants Causeway is erg mooi.)
Ik en enkele keren in Ierland geweest. Ik heb toen gebruik gemaakt van een kaartenmap of landkaart. In groene vlekken was aangegeven waar het landschappelijk interessant is volgens de kaartmaker. Het grote middenstuk was witgekleurd, uitzonderingen daargelaten. Dus landschappelijk niet zo interessant. Rondom de zuidkust idem dito. Rondom de westkust is het interessant op de schiereilanden, peninsula’s. Het noorden, dus Donegal en Noord-Ierland, is interessant. Rondom de oostkust is Noord-Ierland interessant, van de aangrenzende Ierse Republiek tot Dublin minder interessant. Ten zuiden van Dublin wel interessant. Ik heb het over mooie landschappen, niet over mooie stadjes enz.
Het kan zijn, dat in het hoogseizoen in het noorden meer kans is op overnachting dan in het zuidwesten. Overnacht in de gezellige badplaats Portrush met zandstrand. Maak van daaruit wat tochten, b.v. de rotszuilenformatie Giant’s Causeway en verder de kustroute richting Larne. Ga ook naar het graafschap Donegal. Verder Sperrin Mountains bij Omagh. Ik heb eens in Gortin overnacht. Zuidelijk van Belfast zou je kunnen denken aan Portaferry en Strangford rond de Strangford Lough met pontverbinding, en de Mourne Mountains.